2021-10-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte det var ett vanligt foto, i så fall. Men inte heller sexuell posering.

Du menar ett sånt där ”Duck face” foto?
Som alla tonårsbrudar har på sina Instagram?
Ja de är svåra att värja sig mot.
Men man ska nog inte projicera sin egen snuskiga fantasi på alla andra människor.
Vi är ganska många som tycker det sexuella börjar med lite mer avklädda bilder.
För oss behövs lite nakenhet. Vilket det uppenbart inte varit fråga om i detta fall
Citera
2021-10-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du kan ju läsa hennes uttalade stöd för Hanif.
Hon arbetar på Moderaternas kontor så officiellt klart hon säger att han är oskyldig.
Damage controll.
Citera
2021-10-02, 09:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Som alla tonårsbrudar har på sina Instagram?
Ja de är svåra att värja sig mot.
Men man ska nog inte projicera sin egen snuskiga fantasi på alla andra människor.
Vi är ganska många som tycker det sexuella börjar med lite mer avklädda bilder.
För oss behövs lite nakenhet. Vilket det uppenbart inte varit fråga om i detta fall

Vet inte vad ett ”duck face”-foto är. Menar du ett ansiktsuttryck?

Men ja, ”lite mer avklädda bilder” kan det ju exempelvis vara fråga om. Alltså inte naket.
Citera
2021-10-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det här kan vara trådens mest intressanta inlägg hittills. Eller inte.
Ok. Vem är Ario.

Läs tråden bakåt.

En ”juridikstuderande” 24 åring med iranskt ursprung (liksom övriga inblandade) som haft mycket dialog med aktuell tjej och varit väldigt säker en lång tid innan anmälan att en viss riksdagsman skulle outas för att ha groomat en tonåring.

I samband med anmälningen så tog han bort alla inlägg med sin ”nedräkning”
Citera
2021-10-02, 09:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Men ja, ”lite mer avklädda bilder” kan det ju exempelvis vara fråga om. Alltså inte naket.
Prova google på duck face. Du verkar tillräckligt kunnig för att klara det.
Citera
2021-10-02, 09:46
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det mesta inom partiet har väl de senaste fem åren gått i den riktning Hanif vill. Förutom det där med knarkande. Så vart vill meningsmotståndarna? Vill de tillbaka till Reinfeldt/MoaBerglöf/ÖppnaHjärtan?
Jag är inte säker, men jag har fått för mig att det snarast handlar om folk som tycker att Bali är för frispråkig och provokativ, och att han är för mycket frifräsare. Alltså snarare uppträdandet och beteendet än ideologin i sig.

Om jag har rätt så handlar det om människor som - nu raljerar jag litet - tycker att en moderat riksdagsman ska ha grå flanellkostym, vit skjorta, diskret slips, mitt- eller sidbena, tala knastertorr kanslisvenska och inte ha hår i ansiktet (dvs skägg). Nytänkande är inte deras starka sida, om man säger så.

Men, alltså, jag kan ha misstagit mig. M är ett stort parti med många falanger och kotterier.
Citera
2021-10-02, 09:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Prova google på duck face. Du verkar tillräckligt kunnig för att klara det.

Ok.

”Duck face, duckface är en tillgjord min eller grimas, främst använd i fotografiska porträtt i sociala medier, där läpparna pressas samman och skjuts framåt.”

Citat:

Nej, det är inte vad jag menar.
Citera
2021-10-02, 09:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Undrar om Balif skulle ha vunnit på att det blev en riktig utredning för att bli rentvådd.

Just nu sitter jag mest kvar med känslan att kontakt mellan en vuxen man och en så ung tjej är märkligt alldeles oavsett, och om det skickats bilder är det ännu märkligare.

Är det verkligen helt oskyldigt vore det kanske bättre för honom om det här blev ordentligt utrett, men som det är nu tror jag han är rätt rökt.

Det blev en riktig utredning men det fanns noll, zip, nada.
Citera
2021-10-02, 09:51
Medlem
Citat:

Det finns ganska många bilder i sociala medier som unga tjejer i bikini lägger ut. Vi är ganska många som inte ser det som särskilt sexuellt utmanande.
Men visst, det är upp till ens egna fantasi.

Men man tycker att hennes rådgivande krets borde ha förklarat för henne att en sådan bild knappast betecknas som tillräckligt brottslig för en polisanmälan.

Men läs gärna hennes krets av ”rådgivare” i Therese Verdun tråden. Alla de var övertygade att hon var utsatt för grooming då också.
Den ”juridikstuderande” verkar ha varit extremt övertygad under lång tid.
Citera
2021-10-02, 09:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Hur många Reinfeldtianer är egentligen kvar i M:s Riksdagsgrupp? Då menar jag de som fortfarande tror att hela världen får plats här eftersom vi har så stor yta i Sverige. Det lär ju vara detta gäng som velat få bort Bali.

Det är väl i princip alla så M behöver sopas rent och en ny partiledning bör tillsättas under Balis ledning. En sådan utrensning skedde för övrigt när Reinfeldt gick ifrån att vara paria i partiet till att bli ny ledare.
Citera
2021-10-02, 10:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det finns ganska många bilder i sociala medier som unga tjejer i bikini lägger ut. Vi är ganska många som inte ser det som särskilt sexuellt utmanande.
Men visst, det är upp till ens egna fantasi.

Rent principiellt - anser du att en bild eller en förfrågan av en bild, i en specifik kontext, kan vara sexualiserad utan att klassas som sexuell posering i juridisk bemärkelse?
Citera
2021-10-02, 10:02
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja med allmänheten så åsyftar jag nog främst den breda majoritet som befinner sig utanför exempelvis Flashback och Twitter.

Hanif Bali är enbart rentvådd från brott, dock inte från olämpligt och omdömeslöst uppträdande
vilket också är det som Moderaterna fokuserar på när de reflekterar över hans lämplighet.

Jag kan därför förstå att många inom Moderaterna är skeptiska och tveksamma till om Hanif Bali
bör ställa upp för omval som riksdagsledamot till ytterligare en mandatperiod.

Hanif Bali själv uppgav ju i sitt Facebook inlägg att flera inom Moderaterna nu vill ha bort honom.
Nej, nu är dåligt påläst alternativt ljuger. Hanif uppger att "Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär" och menar att tidpunkten är väl utvald. Så byt ut dit "nu" mot "innan".

Det finns inga förutom nättroll som är intresserade av hålla liv i ogrundade anklagelser. De finns ingen "bred" allmänhet som utöver nättrollen kräver att Bali kliver av. Hur manifisteras denna "breda" allmänhet? Det finns ingen hög partiföreträdare som offentligt gått ut och kritiserat Bali för olämpligt eller omdömeslöst betéende.

Ni har verkligen försökt er på konsten att koka en soppa på ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in