Tjejens liv sannolikt förstört.
Moderaterna ut som vinnare efter Hanif Balis fabulösa taskspeleri.
Hanif Bali har nu alltså gått Full Hanif Bali på Facebook, på Twitter och via Bulletin - helt förväntat.
Vem går på Hanif Balis slippriga underlägsenhetskomplexretorik (förtäckt som överlägsenhetsretorik) och offerlajvande? Någon?
Brottet han misstänk(t)s för - hela sanningen lär inte vara på bordet bara för att förundersökningen lagts ned.
Hanifs lojala högerextrema Twitter-svansarmé ska nu försöka få fram vilka de anonyma moderaterna är som varit kritisk till Bali. Som superhetsaren P Persson, en av Balis själsfränder och gamla Twitterpolare, skrev igår kväll:
Citat:
Vilka är dessa "anonyma moderater"? Ge mig namn, nu.
Deras namn ska hänga fritt som en svettig pung i sommarvärmen.
###
Skicka DM ifall ni har info. Garanterad anonymitet. Jag har nämligen förklarat krig mot dessa ryggradslösa amöbor.
Bali i Bulletin igår i artikeln "Bali till hård attack på partikamraterna efter anklagelserna: ”Använder smutsiga metoder". Vad menar Bali med detta skrävlande?:
Citat:
Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintlig, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang.
Citat:
”Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor”, skriver Bali.
”Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig.”
[...]
”Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.”
Lite Bali-paranoja som lök på laxen:
Citat:
Tack även till alla ni som hört av er och inte dömt mig på en ogrundad anklagelse som bara av en slump råkar komma precis i lagom tid för när partiet sätter sina nomineringslistor.
Bali vet ju att han är totalrökt i Moderaterna - därför, just därför, fulkör han nu på det sätt han gör nu. Han är sååå kränkt, mindervärdeskomplexet fullkomligt kokar över hos honom. Han yrar rart med "men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang". Detta torde betyda att Hanif är öppen för typ å ena sidan politiskt engagemang i Sverigedemokraterna (på Twitter har han agerat för SD de senaste 5 åren minst) eller AfS (enligt rykten är han lite tjenis med Kasselstrand), å andra sidan medialt jobb i typ extremhögersajten, smutsblaskan Nyheter Idag (med fränden Chang), bulletinande med fulriskkapitalisten och skäggsvågern Jan Emanuel eller dylikt.
Tjejens liv nu? Som sagt, sannolikt rätt så traumatiserat. Hoppas hon får hjälp.