2021-10-02, 03:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Av vad jag förstår av rycktena är "flickan" en riktigt lös dam. Har jag fattat rycktena fel ?
Har jag fel om denna lilla ängel ?

Bali - byt parti till (SD) eller kandidera för (M) igen ! !

Ja hon sökte äldre män för att de var bättre på sex enligt henne så hon har säkerligen knullat många för att få underlag för det påståendet.
Citera
2021-10-02, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja men om det förhåller sig på det sättet så kan jag fullt förstå varför många inom Moderaterna vill ha bort Hanif Bali.

För Donald Trump fick ju aldrig någonting uträttat annat än just vara stor i munnen och som bekant så
förlorade han ju också det senaste valet.

Det är kanske inte den typen av förlorare som Moderaterna önskar satsa allt för mycket på i nuläget om man säger så.
Just nu känns inte Bali som en förlorare och vem kommer läsa en bok om Joe Biden..
Citera
2021-10-02, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nu är det enligt Hanif Bali själv personer inom M som stått bakom smutskampanjen, så du bör inte fälla några tårar för de som ligger bakom detta.

Du har rätt och jag var nog otydlig. Det är M själva som sköter sina nomineringar på detta vis. Det som Hanif Bali utsatts för är som han säger från det egna partiet. På EU-nivå har vi färska minnen av Corazza-Bildts möjligheter att fortsätta sitt arbete mot matsvinn och slöseri. Jag minns inte om hon ens fick vara med bland de valbara. I Region Blekinge har personen som vann posten som regionråd mobbats ut så att hon avgått eftersom hon inte ens kallades till möten där hon var ordförande. Till deras riksdagslista har nu handplockats en person från ett annat län

.....

Det är som om M består av två partier under samma firmanamn och de som är allra mest på insidan tål inte personer med Balis kompetens. Mycket beklagligt för borgerligheten.
Citera
2021-10-02, 04:49
Medlem
Hamiritens avatar
Tjejens liv sannolikt förstört.

Moderaterna ut som vinnare efter Hanif Balis fabulösa taskspeleri.

Hanif Bali har nu alltså gått Full Hanif Bali på Facebook, på Twitter och via Bulletin - helt förväntat.
Vem går på Hanif Balis slippriga underlägsenhetskomplexretorik (förtäckt som överlägsenhetsretorik) och offerlajvande? Någon?

Brottet han misstänk(t)s för - hela sanningen lär inte vara på bordet bara för att förundersökningen lagts ned.

Hanifs lojala högerextrema Twitter-svansarmé ska nu försöka få fram vilka de anonyma moderaterna är som varit kritisk till Bali. Som superhetsaren P Persson, en av Balis själsfränder och gamla Twitterpolare, skrev igår kväll:
Citat:
Vilka är dessa "anonyma moderater"? Ge mig namn, nu.

Deras namn ska hänga fritt som en svettig pung i sommarvärmen.
###
Skicka DM ifall ni har info. Garanterad anonymitet. Jag har nämligen förklarat krig mot dessa ryggradslösa amöbor.
Bali i Bulletin igår i artikeln "Bali till hård attack på partikamraterna efter anklagelserna: ”Använder smutsiga metoder". Vad menar Bali med detta skrävlande?:
Citat:
Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintlig, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang.
Citat:
”Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor”, skriver Bali.

”Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig.”
[...]
”Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.”
Lite Bali-paranoja som lök på laxen:
Citat:
Tack även till alla ni som hört av er och inte dömt mig på en ogrundad anklagelse som bara av en slump råkar komma precis i lagom tid för när partiet sätter sina nomineringslistor.
Bali vet ju att han är totalrökt i Moderaterna - därför, just därför, fulkör han nu på det sätt han gör nu. Han är sååå kränkt, mindervärdeskomplexet fullkomligt kokar över hos honom. Han yrar rart med "men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang". Detta torde betyda att Hanif är öppen för typ å ena sidan politiskt engagemang i Sverigedemokraterna (på Twitter har han agerat för SD de senaste 5 åren minst) eller AfS (enligt rykten är han lite tjenis med Kasselstrand), å andra sidan medialt jobb i typ extremhögersajten, smutsblaskan Nyheter Idag (med fränden Chang), bulletinande med fulriskkapitalisten och skäggsvågern Jan Emanuel eller dylikt.

Tjejens liv nu? Som sagt, sannolikt rätt så traumatiserat. Hoppas hon får hjälp.
Senast redigerad av Hamiriten 2021-10-02 kl. 04:53.
Citera
2021-10-02, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Tjejens liv sannolikt förstört.

Moderaterna ut som vinnare efter Hanif Balis fabulösa taskspeleri.

Hanif Bali har nu alltså gått Full Hanif Bali på Facebook, på Twitter och via Bulletin - helt förväntat.
Vem går på Hanif Balis slippriga underlägsenhetskomplexretorik (förtäckt som överlägsenhetsretorik) och offerlajvande? Någon?

Brottet han misstänk(t)s för - hela sanningen lär inte vara på bordet bara för att förundersökningen lagts ned.

Hanifs lojala högerextrema Twitter-svansarmé ska nu försöka få fram vilka de anonyma moderaterna är som varit kritisk till Bali. Som superhetsaren P Persson, en av Balis själsfränder och gamla Twitterpolare, skrev igår kväll:Bali i Bulletin igår i artikeln "Bali till hård attack på partikamraterna efter anklagelserna: ”Använder smutsiga metoder". Vad menar Bali med detta skrävlande?:Lite Bali-paranoja som lök på laxen:Bali vet ju att han är totalrökt i Moderaterna - därför, just därför, fulkör han nu på det sätt han gör nu. Han är sååå kränkt, mindervärdeskomplexet fullkomligt kokar över hos honom. Han yrar rart med "men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang". Detta torde betyda att Hanif är öppen för typ å ena sidan politiskt engagemang i Sverigedemokraterna (på Twitter har han agerat för SD de senaste 5 åren minst) eller AfS (enligt rykten är han lite tjenis med Kasselstrand), å andra sidan medialt jobb i typ extremhögersajten, smutsblaskan Nyheter Idag (med fränden Chang), bulletinande med fulriskkapitalisten och skäggsvågern Jan Emanuel eller dylikt.

Tjejens liv nu? Som sagt, sannolikt rätt så traumatiserat. Hoppas hon får hjälp.
Jag förstår inte , han var oskyldigt anklagad och du tycker han leker kränkt?
Har har ju investerat en stor del av sitt yrkesliv i M som nu raserades på nån månad. Det samhället där obekväma kan plockas bort med ryktesspridning är extremt farligt. Vem ska vi sikt in oss på nästa gång?
Citera
2021-10-02, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tänker så här:

- Den typ av bilder som HB eventuellt efterfrågat är inte sådana bilder som det är brottsligt att efterfråga. Bilderna som hon säger att hon skickat är heller inte sexualiserade på det viset att innehavet skulle kunna utgöra ett brott. Så, med all säkerhet var det rätt att lägga ned utredningen.

- Tjejen ger ett trovärdigt intryck. Hade hon velat sätta dit HB för något han inte gjort skulle hon kunnat beskriva någon mer explicit typ av bild.

- Inget tyder på att hon gjort sig skyldig till falsk tillvistelse. Det hon påstår att HB gjort är ju inte ens brottsligt.

- Jag håller det för ganska sannolikt att HB faktiskt efterfrågat bilder. Dock inte den typ av bilder som det är brottsligt att efterfråga. Man kan på ett plan diskutera det lämpliga i att en 30-35 årig riksdagsman ber om bilder på en ungdomsförbundare i hennes ålder. Eller att bjuda hem henne för läxläsning.

Varför anmäler hon då honom, när hon vet att han inte har gjort något brottsligt? Ger det ett trovärdigt intryck tycker du?

Varför tror du att han har frågat efter bilder? Bali beskriver det ju som att hon i princip stalkade honom.
Citera
2021-10-02, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtJohnzon
Varför anmäler hon då honom, när hon vet att han inte har gjort något brottsligt? Ger det ett trovärdigt intryck tycker du?

Varför tror du att han har frågat efter bilder? Bali beskriver det ju som att hon i princip stalkade honom.
Samma anledning som alla metoo fittor , bli känd
Citera
2021-10-02, 07:00
Medlem
carminaburanas avatar
Vad är oddsen att han går med i SD? 😁
Citera
2021-10-02, 07:02
Medlem
Svaagdrickas avatar
Hur många Reinfeldtianer är egentligen kvar i M:s Riksdagsgrupp? Då menar jag de som fortfarande tror att hela världen får plats här eftersom vi har så stor yta i Sverige. Det lär ju vara detta gäng som velat få bort Bali.
Citera
2021-10-02, 07:05
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Hennes fega "juridikstuderande" vän borde kanske be om ursäkt. Han slipper det hon kommer att få uppleva.
Med största säkerhet duckar han fortsatt

Absolut det var nog han som var kåt på henne och såg Bali som en konkurrent. Nu kommer han att vara försvunnen från radarn för mycket lång tid men det kan vara värt att inte glömma bort honom. Tids nog hittar han på något nytt skit mot någon annan han hatar.
Citera
2021-10-02, 07:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Hur många Reinfeldtianer är egentligen kvar i M:s Riksdagsgrupp? Då menar jag de som fortfarande tror att hela världen får plats här eftersom vi har så stor yta i Sverige. Det lär ju vara detta gäng som velat få bort Bali.

Hoppas att moderaterna gör ett stor tapp i opinionsmätningarna så att reinfeldtianerna får den snyting de förtjänar. Bali kommer nog inte erbjudas en valbar riksdagsplats av Sd. Får många förhoppningsfulla strebrar inom Sd kommer att sätta käppar i hjulet för det.

Däremot är Afs möjligt. Afs är mer äkta höger än halvsossiga Sd. Men det är inte sannolikt.

Drevet dör ut nu i alla fall, i brist på näring. Så Hannes kan göra vad han vill en viss riksdagspension betalas väl ut så han har ingen panik att börja tjäna pengar.
Citera
2021-10-02, 07:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad är oddsen att han går med i SD? 😁

Nästan obefintliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto