2021-10-02, 06:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
God morgon - Alla

Ha koll på svinet som gjorde 140 lägenheter hemlösa!

Mystiken kring Mark Lorentzon – efter bombdådet

https://www.expressen.se/gt/mystiken-kring--mark-lorentzon-efter-bombdadet/

Detta svinet ska inte springa runt på våra gator!

Ta honom!

https://imgur.com/a/4yySQJz
Citera
2021-10-02, 06:21
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Synd att det inte dog någon! Verkligen

när ska det dö folk i sånna här explosioner i detta landet egentligen

Hur fan kan det inte ens dö folk en endaste gång när såna här bostadsexplosioner av olika slag har inträffat? Tycker att det är dags att det dör fler människor, speciellt etniska svenskar och invandrar kvinnor som jobbar i butiker.

Du vet att en 8-åring och en 4-åring dött i bomdåd på Hisingen va?
Dessutom dog han burkplockaren i Stockholm av en apterad handgranat…
Citera
2021-10-02, 06:24
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Du vet att en 8-åring och en 4-åring dött i bomdåd på Hisingen va?
Dessutom dog han burkplockaren i Stockholm av en apterad handgranat…

Vad fan säger du!

Skicka länkar så vi andra kan se.
Citera
2021-10-02, 06:27
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vad fan säger du!

Skicka länkar så vi andra kan se.

Alltså inte i natt, bilsprängningen i Torslanda, 8-åringen på Dimvädersgatan (han som var på besök från UK) och burkplockaren som trodde det var pant men det var en granat, har alla glömt dess händelser?

Jag letar länkar, tror inte media gömt alla än…

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/yuusuf-8-dog-i-granatattack-misstankt-for-dadet-dod

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2JR8z/luna-4-dog-i-bilexplosionen-pa-hisingen

(FB) Handgranat exploderade vid tunnelbanestationen i Vårby gård, en avliden (2018-01-07).

EDIT: Så, med diverse olika media som källor.
Senast redigerad av platyzma 2021-10-02 kl. 06:36.
Citera
2021-10-02, 06:29
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Intressant intervju av hans "kompis"

Mannens tårar för mamman – dagar före bombdådet

Förra helgen bakade de äpplepaj och promenerade bland båtar och bryggor vid havet.

Då var den misstänkte bombmannen glad, social och skojade om gamla pojkstreck.

Stämningen förbyttes när Mark Lorentzon, 55, började prata om moderns äldreboende.

– Då blev han väldigt uppjagad. Han sa att personalen och läkarna inte var värda en skopa vatten, säger vännen Lennart.

https://www.expressen.se/gt/krim/mannens-tarar-for--mamman-dagar-fore-bombdadet/

Det blev då tydligt för Lennart att vännen var i ett känslomässigt stadie han inte sett förut.

– När han föreslog att vi skulle dit så bröt han ihop. Det var första gången jag såg honom gråta. Han är inte den typen.

– När vi var där satte han på operamusik och satte sig nära, nära sin mamma. Han såg ut som ett barn när de satt där kind mot kind. Jag visste att han stod sin mamma nära men det uttryckssättet hade jag inte förväntat mig. Det var väldigt starkt.

Hela affären påminner om TV-serien Mr. Mercedes, med Brady Hartsfields "komplicerade" relation till sin mamma och hans destruktiva och våldsamma utåtagerande där han bl.a. kör in med en Mercedes i en folksamling och senare bränner ned sitt barndomshem.
Citera
2021-10-02, 06:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icu-2
Att en polis bor där och hur den misstänkte mannen hör i hop , får vi nog aldrig veta.
Troligtvis är han mycket farlig och risken stor att han kan skjutas eller fara illa om han gör något allmänfarligt? En person med kunskap att ödelägga ett helt hus på ett synnerligen hemskt sätt.

Säkert vet Polisen och Säpo mer än oss andra , att få fakta är något vi borde intressera oss för och inte bara spekulera.

Min känsla är att han snart kommer att hittas, han vill ha publicitet och skapa rädsla, han är farlig.

Men för helvete hur svårt kan det vara att förstå att han bara fulskrev sig hos polisen. Svensk folkbokföring är ett moras, fullt av medvetna och omedvetna felaktigheter.

Fortfarande efter 3 år har en grannfamilj till mig inte ändrat sitt lägenhetsnummer. Nu tog de ett lägenhetsnummer som inte finns så ingen annan har kommit till skada.
Citera
2021-10-02, 06:59
Medlem
DragonOnWall8s avatar
När kan man få veta på vilken våning det smällde?
Citera
2021-10-02, 07:08
Medlem
Valskungens avatar
Noterar att det inte har gått sönder några fönster på innergården, inte ens där det brunnit som värst om man skall tro sotmärken på väggen. På framsidan ut mot Sveaplan har det gått sönder en hel del men det tycks mig vara efter branden, inga fönster i lägenheter är sönder vad jag kunnat se. Smällen beskrevs som oerhört stor men jag tolkar det som om det i första hand är brandskador på utsidan samt inne i lägenheterna. Man har satt upp stöttor i entrén intill Udéns sport och om nu fastigheten är i riskzonen att rivas som vissa spekulerat i borde insidan av huset vara i ett bedrövligt skick. Har explosionen överdrivits? Tycker det verkar konstigt att inga fönster är sönder.
Citera
2021-10-02, 07:15
Medlem
Jag tänkte åka till Gbg för att leta efter honom. Är det lagligt att leta efter en misstänkt?
Citera
2021-10-02, 07:27
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag tänkte åka till Gbg för att leta efter honom. Är det lagligt att leta efter en misstänkt?

Jo det ska det vara, problemen börjar vid envarsgripanden eller om man försvårar polisens arbete.

Blir gärna rättad av aktiva poliser om jag har fel.
Citera
2021-10-02, 07:32
Avslutad
Citat:
Polisen brukar väl varna folk att inte göra det, har aldrig hört att det är förbjudet, annat än att ta lagen i egna händer. Du kan ju bara råka stöta på honom där sas.
Citera
2021-10-02, 07:34
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Det är bara att åka dit. Varför skulle det inte vara lagligt? Se till att du åker miljövänligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in