2021-10-02, 07:22
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad är oddsen att han går med i SD?

0% - med sin plattform & nätverk behöver han inte sjunka så lågt.
Citera
2021-10-02, 07:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Rätt så mycket pekar väl på att hon ljuger och ville nita dit honom?

Nu misslyckades denna onda plan och riksdagsledamoten är friad.

Frågan är bara om den unga kvinnan känner någon ånger och skuld över att hon medverkade i media och anmälde honom trots att hon visste att han var oskyldig?

Nej jag tycker inte så mycket pekar på att hon ljuger. Däremot har det hon anklagar honom för inte visat sig brottsligt.
Citera
2021-10-02, 07:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtJohnzon
Varför anmäler hon då honom, när hon vet att han inte har gjort något brottsligt? Ger det ett trovärdigt intryck tycker du?

Varför tror du att han har frågat efter bilder? Bali beskriver det ju som att hon i princip stalkade honom.

Jag tror inte hon visste att det inte var brottsligt, men att hon kände att det kunde vara det. Det hon beskriver har hänt är inte ett brott.

Ville hon sätta dit en oskyldig för något brottsligt skulle hon förmodligen först kolla upp vad som faktiskt är ett brott, innan hon talar med polisen.
Senast redigerad av Troian 2021-10-02 kl. 08:20.
Citera
2021-10-02, 07:30
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte hon visste att det inte var brottsligt, men att hon kände att det kunde vara det. Det hon beskriver har hänt är inte ett brott. Ville hon sätta dit en oskyldig skulle hon förmodligen beskriva något grövre - mer uppenbart ett brott.
Hon var köpt. Trist men antagligen sant.
Citera
2021-10-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Hur gammal är Hanif Bali egentligen?
Åldern på ensamkommande är ju något som varit tveksamt i många år.
Vad säger att han inte passade på att ta bort en 6-10 år från sin riktiga ålder för att kunna söka asyl som barn?
Tror han är över 40 och har fört alla bakom ljuset under dessa år.
Han var tre år när han kom och hade mjölktänder inte visdomständer och grått hår som dagens skäggbarn..
Citera
2021-10-02, 07:41
Medlem
Verkade osannolikt till en början men nu vete fasen. 2 ryskor mor o dotter. Gammaldags honungsfälla?

Märkligheter:
en 16-åring berättar att hon är oskuld. Eh..
instagramloggarna raderade av henne själv

Fast med detta sagt lutar jag ändå åt att tro på flickan. Med tvekan.
Citera
2021-10-02, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Han var tre år när han kom och hade mjölktänder inte visdomständer och grått hår som dagens skäggbarn..
Sant. HF är ett rött skynke för många eftersom han är ett riktigt ensamkommande flyktingbarn. Första sen ww2?
Citera
2021-10-02, 07:48
Medlem
Citat:
Jag tror inte hon visste att det inte var brottsligt, men att hon kände att det kunde vara det. Det hon beskriver har hänt är inte ett brott. Ville hon sätta dit en oskyldig skulle hon förmodligen beskriva något grövre - mer uppenbart ett brott.
Hon ville sätta dit Bali,skyldig eller oskyldig kvittade.Nu hade hon bara skickat påklädda bilder och det var allt hon hade. Deras konversationer tog hon bort för de visade att hon stalkade honom. Balis bevis som tjatas om i tråden kan vara vittnesmål från hans flickvän. Jag tycker Bali skött det bra och även försökt skydda den unga kvinnan från nån hatstorm. Men han kan ju inte lägga sig platt heller.
Citera
2021-10-02, 07:51
Medlem
Citat:

Ok, det är lite svårt att förstå varför någon skulle tro att ett vanligt foto är brottsligt. Ett foto som hon alltså själv har skickat till honom.
Citera
2021-10-02, 08:05
Medlem
Klart att Bali inte avgår utan sitter kvar så han kan casha in inkomstgarantin maximalt. Om jag tolkar det rätt är det väl 5 år med full ersättning?

Samtidigt lär han dra in en del gåvor på Patreon och dyl som han inte behöver skatta på.
Citera
2021-10-02, 08:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Hon var köpt. Trist men antagligen sant.
Så kan man kanske se på det.
Eller så kom hon i kontakt med fel folk som övertygade henne om detta.
Citera
2021-10-02, 08:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nej jag tycker inte så mycket pekar på att hon ljuger. Däremot har det hon anklagar honom för inte visat sig brottsligt.
Jag tycker allt pekar på att hon ljuger men stora frågan är om hon var ensam eller en bricka i ett spel att få bort HB från M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in