2021-10-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Massmorden?
Aaahahahahahaha!!!
Jag dör!!!

Ta och ta ett extra varv med folien ikväll så inte ”tanke-tjuvarna” kommer och norpar din vetskap om alltihopa.

Seriöst…avsiktligt? Du menar att han råkade göra bomber av misstag?
Att han skulle koka marmelad men det blev TNT istället och han är liksom lika förvånade som vi alla andra.

Shit vad lågt iq du har. Det han menade var att gubben tillverkat en bomb som var ämnad åt ett annat mål. Men som av misstag gick av och istället sprängde hans hem. Inte troligt dock, det var huset han ville hämnas på.
Det har ju dock hänt flera gånger att bomber smällt sönder bostadshus. Men folk glömmer fort. Allt folkus på en invandrsd polsk judegubbe som fått nog. Han har uppenbarligen högre iq än poliserna som jagar honom.
Citera
2021-10-02, 01:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nja, jag undrar om det kan ha varit så att ML ansökt till bolaget att han skulle kunna överta lägenheten istället för sin mor och där har han fått avslag. Rätta mig gärna om jag har fel. Men om det är så åker ML på samma släng som sin mor om det nu är så att det är hon som blivit vräkt. ML har troligen inte fått överta sin mors förstahandskontrakt. Vid två hyror obetalda är det kört. Förvaltaren har väl säkert förstått att modern kommer inte att återvända till lägenheten. Därmed hamnade ML i kläm.

https://www.ernstrosen.se/bostad/fragor-svar-2/

Jag tror också något sådant. En privat ägare måste vara i sin fulla makt att acceptera nya hyresgäster om de inblandade vill ha det så.

Det stora problemet för Mark i situationen är att han gick på ekonomiskt bistånd, således ingen fantastisk kund hos Roséns, så de ville inte ha dem där.

I tråden har det skrivits om att det skall vara svårt att byta namn på kontrakt, men jag vet fall även inom kommunala bolag där det har ändrats namn utan att blinka. Det är då exempel med gifta par där man har bytt namn mellan makarna.

Byråkrater och jurister har också mer makt än vad man kan tro över vilka som får vilka lägenheter.
Citera
2021-10-02, 01:12
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Om personen inte fått hjälp och uppenbart har en diagnos i kombination med enorm stress, livskris, förlust så kanske vårt humana samhälle borde hjälpt honom i samband med avhysningen.
Å ena sidan behandlar vi folk som hundar å andra sidan köper kommuner bostadsrätter till ”ensamkommande”. Nedrans sjuk balans vi signalerar

Nu verkar det ju tyvärr onekligen som att denne MGM defakto tagit ett helt eget beslut om att spränga ett stort lägenhetshus i bitar och du envisas med att försvara denna handling med hänvisning till att vårt samhälle inte ”hjälpte honom i tid”????
Hur i helvete rent ut sagt kan du ens försöka försvara en handling som denna?
Hur i hela friden menar du att myndigheter skulle kunna ”fånga upp” och förutse att det finns galningar som är redo att utföra dylika dåd?
Denna Mark är en oerhört sjuk människa som förhoppningsvis blir inspärrad för gott framöver och min förhoppning är att någon kastar bort nyckeln till cellen….
Citera
2021-10-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Det här var absolut inte att bete sig som folk. Iofs, då får man ett boende ordnat av KVV genom sådana tilltag, för lång tid framöver.

Näe, nu kan man lugnt anta att ingen vill ha honom som hyresgäst, även om Soc betalar hyran.

En hyresvärd jag känner säger att soc är den bästa hyresgäst man kan ha i ett slitet nedgånget hus som man inte kan hyra ut till vanligt folk.

Dom betalar alltid hyrorna i tid och ställer inga krav, dom har full förståelse för att man kastar ut dom boende om dom missköter sig, och dom betalar renoveringen efteråt utan att blinka.

Han är dock noga med vilka soc fall som han accepterar, helst vill han ju ha såna som sköter sig, i andra hand alkisar (som försöker vara nyktra) dom är oftast inte så dumma hyresgäster om man bara sätter timer på spisen så att dom inte bränner ner kåken när dom somnar ifrån spisen.
Citera
2021-10-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag mår fint, hur är det själv i din värld?

Jag har ingen speciell syn på äldre och svagare, men människor som inte kan hantera sin ilska och bygger bomber kräks jag lite på.

Men du hejar på förstår jag, det säger ju en hel del om din människosyn..

”Om jag inte får som jag vill, då brukar jag våld på min omgivning, det är okej”

Skön inställning, som en riktig curlad skitunge.

Du verkar ju själv ha vissa problem att hantera din ilska.
Den här mannen som utförde dådet har i alla fall inte mått fint. Han har varit desperat på grund sin situation. Han har varit lika arg som du är på de anhöriga som du tycker är det värsta som finns.
Kanske tycker du att man skall ha ett totalt besöksförbud inom vården.
Citera
2021-10-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Skulle gissat på både och.

Är det inte rätt svårt att hitta någon? Så länge ingen är med honom och anger honom kan han väl lika gärna vara på ett café på gatan bredvid. Eller på ett hotell eller hos en vän? I något sommarhus kanske? Hur sjutton ska polisen ens veta var de ska leta? 🤷🏻‍♀️ Andra vet väl inte hur han ser ut. Ingen här hade väl reagerat om de mötte honom. Han håller sig säkert borta så länge han vill men det kanske blir jobbigt efter ett tag. Gissar bara - men jag tänker att det nog inte är så lätt att bara hitta någon.
Citera
2021-10-02, 01:15
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Shit vad lågt iq du har. Det han menade var att gubben tillverkat en bomb som var ämnad åt ett annat mål. Men som av misstag gick av och istället sprängde hans hem. Inte troligt dock, det var huset han ville hämnas på.
Det har ju dock hänt flera gånger att bomber smällt sönder bostadshus. Men folk glömmer fort. Allt folkus på en invandrsd polsk judegubbe som fått nog. Han har uppenbarligen högre iq än poliserna som jagar honom.
Han sökte hämnd på ett hus?

För huset hade begått en oförrätt mot honom?

Ja din skrift här verkligen osar ju av IK grabben, jag känner mig helt tillintetgjord av dina slagkraftiga argument i saken.

Polacken har säkert hög IK eller så har han inte det, dock tror jag inte på någon form av ”olycka” i arbetet när huset small, då hade han legat kvar i kåken.
Citera
2021-10-02, 01:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Är det inte rätt svårt att hitta någon? Så länge ingen är med honom och anger honom kan han väl lika gärna vara på ett café på gatan bredvid. Eller på ett hotell eller hos en vän? I något sommarhus kanske? Hur sjutton ska polisen ens veta var de ska leta? 🤷🏻‍♀️ Andra vet väl inte hur han ser ut. Ingen här hade väl reagerat om de mötte honom. Han håller sig säkert borta så länge han vill men det kanske blir jobbigt efter ett tag. Gissar bara - men jag tänker att det nog inte är så lätt att bara hitta någon.

Skapar polisen en gärningsmannaprofil - är det inte omöjligt att nå en rimlig slutsats om var han befinner sig.
Ett intrikat pussel.

Redan av de vettiga inläggen här - tex. grannars betraktelser om GMs beteende, rutiner, reaktioner i olika typer av situationer, och historia - kan vi dra slutsatsen, att:

Han är noggrann, metodisk och planlagd - inte impulsiv
Han har vissa hangups - tex. Auktoriteter
Han är trängd och desperat
Han har ett avvikande känsloliv
Han har ett avvikande tankemönster
Han har en koppling till Chalmers, möjligen arbetat med samordning av fartygsfrakter.
Han har behov av att framstå som framgångsrik, för att kompensera för de avvikelser han har och att han misslyckats i flera avgörande delar av livet (arbete, självständighet, kärkeksliv, socialt liv, osv).
Han följer efter antagonister, såväl som grannar - tom. in i affärer
Han är i en mkt svår livssituation, som han aldrig mognat till att lösa som en normal man

Tänker att polisen får leta gömställe utifrån hans psykologiska profil. Om han nu är i livet, vill säga. Lite tveksamt, skulle jag tro.

Senast redigerad av Xedome 2021-10-02 kl. 01:36.
Citera
2021-10-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Skapar polisen en gärningsmannaprofil - är det inte omöjligt att nå en rimlig slutsats om var han befinner sig.
Ett intrikat pussel.

Redan av de vettiga inläggen här - tex. grannars betraktelser om GMs beteende, rutiner, reaktioner i olika typer av situationer, och historia - kan vi dra slutsatsen, att:

Han är noggrann, metodisk och planlagd - inte impulsiv
Han har vissa hangups - tex. Auktoriteter
Han är trängd och desperat
Han har ett avvikande känsloliv
Han har ett avvikande tankemönster
Han har en koppling till Chalmers, möjligen arbetat med samordning av fartygsfrakter.
Han har behov av att framstå som framgångsrik, för att kompensera för de avvikelser han har och att han misslyckats i flera avgörande delar av livet (arbete, självständighet, kärkeksliv, socialt liv, osv).
Han följer efter antagonister, såväl som grannar - tom. in i affärer
Han är i en mkt svår livssituation, som han aldrig mognat till att lösa som en normal man

Tänker att polisen får leta gömställe utifrån hans psykologiska profil. Om han nu är i livet, vill säga. Lite tveksamt, skulle jag tro.

Jag tror att han har varit mer normal tidigare. Han har ju bland annat jobbat i Norge och hans barndomsvänner och bekanta har inte tyckt att han var särskilt konstig.
Det verkar framför allt vara under senare tid sedan mamman fick en stroke och han fick problem med ekonomin som han har börjat bete sig väldigt underligt.
Citera
2021-10-02, 01:40
Medlem
Felstavarens avatar
Är det bara jag som tycker att MGM påminner lite om Arthur Fleck?

Hoppas de hittar honom snart, men det lär de väl göra. Han känns inte precis som en person som har kapacitet att hålla sig undan någon längre tid. Hittar de honom inte inom någon vecka så tippar jag att han ligger död någonstans.
Citera
2021-10-02, 01:43
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att han har varit mer normal tidigare. Han har ju bland annat jobbat i Norge och hans barndomsvänner och bekanta har inte tyckt att han var särskilt konstig.
Det verkar framför allt vara under senare tid sedan mamman fick en stroke och han fick problem med ekonomin som han har börjat bete sig väldigt underligt.

Intressant iakttagelse. Ja, det var ett försök till ögonblicksbild från min sida, men du har nog rätt.
Citera
2021-10-02, 01:44
Avslutad
Djupt tragiskt. Vem vet, kanske en gnistrande kärnfrisk individ som succssesivt blivit totalt nedbruten av anledningar vi inte har en aning om. Inte för att det försvarar någonting överhuvudtaget av vad som skett eller vad han gjort. Läste lite kort om det inträffade och reagerade, men det passerade lika snabbt som en presskonferens vars anslutning och uppslutning kändes som ett skämt.

Antigen är vi så jävla trötta och totalt söndermanglade av att dag efter dag får direkt information över hur oehört fantastiskt vacker världen är så att vi bara skiter i det och hamnar i någon halvluddig existens mellan den fysiska verkligheten och den vidunderliga digitala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in