Eller så är det så här då.
En kufisk och lite märklig person bor där och det gillar inte "Öfverklassen" Som vill sitta och titta på Wahlgrens familj på tv.
Det händer någon och alla pekar genast ut den här mannen.
Som det framkommit så är ju det här en udda person som inte klarar av normalt samspel med andra människor men han är ändå tillräckligt intelligent så han förstår när folk pratar kring honom.
Men i hanns grava autismspektra värld så kommer han reagera annorlunda, feltolka saker och handla därefter. Det vill säga helt dysfunktionellt.
Fina grannar att reagera så här så fort något hände, snacka om att bli utpekad på förhand.
Citat DN
"Han berättar att han sprang ut på altanen som vetter mot innergården och fick syn på en man ungefär tio meter bort. Han hörde en kvinnlig granne skrika ”så där ska du inte göra” åt mannen.
– Jag började också skrika åt honom, ”vad har du gjort din jävel!”, och då försvann han, säger Lars-Gunnar Wolmesjö.
Källa
https://www.dn.se/sverige/ogonvittnet-efter-explosionen-det-var-formodligen-garningsmannen-jag-sag/
Förmodligen blev autismmannen rädd när han direkt blev utpekad och så klart stack.
Som jag sagt tidigare i tråden, det finns andra saker som hänt i huset. Bland annat en polis som har en hotbild mot sig så man vet ju aldrig. Självklart talar inte mycket för den här mannen men överväg att det fortfarande finns andra möjligheter och om vi säger att man på grund av det här helt enkelt söker helt fel gärningsman så går ju dygnen och möjligheten att ta rätt gärningsman blir allt sämre för varje dygn som går.
En gärningsman som rekat kände kanske till den här "Konstiga" mannen och placerade ut bomben just där det förvirrar mest.