2021-10-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det är ju bara sånt han måste säga fram tills att domen har fallit.

Han gjorde ju klart att han var skyldig med dom uppföljande bombhoten
Polisen förnekar uppföljande bombhot i samband med honom
Citera
2021-10-01, 23:26
Medlem
Nu har Expressen gått ut med ocensurerade bilder på bombmannen.
Citera
2021-10-01, 23:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Men vet vi att det är den nu misstänkte som bombhotat Vårdcentralen? Finns många galenpannor ute i samhället

Nej det är ju inte klargjort, men det finns egentligen inte några rimliga alternativ. En vårdcentral alldeles i närheten av bostadsbomben - skulle förvåna mig om en helt annan dåre är aktiv samtidigt så nära i både tid & rum.
Citera
2021-10-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Slutar väl med att Mark bor 7 år i naturen, blir gripen efter polska bärplockare hittat ett skumt läger, döms till psykiatrisk vård..släpps ut efter 9 år och blir miljonär vid dryga 70 på skrivit sin story.

Vore intressant veta om han försökte med en sprängning likt Timothy McVeighs. Om han gjort det och lyckats hade byggnaden inte stått kvar.

Nu när vanliga media har börjat sprida bilden på honom blir det väldigt svårt för honom att hålla sig gömd, han har ju ett något speciellt utseende och även om han ruffar till sig ute i skogen så behöver han ju skaffa mat och andra förnödenheter.

Och att bo så i skogen kan ju inte vara bättre än vad som än väntade efter vräkningen
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag har inte stor erfarenhet av vårdboende men jag har besökt några äldre som är på institution och det är något jag själv önskar slippa en dag. Många äldre blir liggande till sängs merparten av dagen t.e.x. Jag kan tänka mig att som anhörig mår man väldigt dåligt att se sina kära i den situationen och så har ju Mark tydligen känt. Därför har han gått så lång att han förföljt och trakasserat de han anser har ansvaret. Han har gått så långt han har kunnat i det fallet, kan jag tänka mig. Därör har han satt punkt där. Är ju inte säkert att det är han som bombhotat vårdcentralen t.e.x kan ju vara någon helt annan

Sprängningen är riktad mot samhället (= oss alla) och fastighetsbolaget. Han har gjort upp räkningen med dem och hans budskap har gått fram. Han har berört oss alla på något vis

Tror mer att han tänker i falsett och har kraftig tunnelsyn. Sprängningen är mot de jävlar som hindrar hans och hans mammas idylliska framtid tillsammans, hennes ack så sista år i livet. Handlingen är ganska klart stavad i alls sin majestätiska dyslexi.

Korkskruvarna i flygledarnas huvuden, tankeskulpturen flight 112
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Man gör tydligen skillnad på folk och folk.
Inte ens dömd men de visar ändå bilder på han.
Men det passade väl agendan då han inte är den typiska förövaren i såna här våldsbrott..

Det är tystnadsplikt på brottsutredningar. Namnet är inte en gissning, polisen har en utredning. Läckan är inom polisen.
Citera
2021-10-01, 23:34
Avslutad
Udda beteende, på så vis att man kan tycka han borde gjort dådet mot fastighetsbolaget som skulle vräka, vårdhemmets ägares kontor då han var hatisk mot det, eller nån myndighet, kommunkontor. Menar; nu slog han mot de små människorna. Hade varit mer logiskt i det sjuka beteendet att spränga kåken om flera grannar anmält och eller trakasserat honom o morsan.
Citera
2021-10-01, 23:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"Mark", hette han inte Max tidigare?

Jag är rätt säker på att jag har träfat honom under namnet Max, för många år sedan. I ett opolitiskt "hobby"-sammanhang.
Citera
2021-10-01, 23:35
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Upplever sig hotad av? Du har ju säkert växt upp med silversked i munnen. Fattar du hur det är att bli vräkt för att man inte har några pengar. Han får knappt någon hjälp av samhället och så ser man hur Sverige har råd att satsa miljarder och åter miljarder på mångkultur.

Och med detta inlägg menar du då att det är rättfärdigat att spränga ett hus där det i värsta fall kunde lett till döden för många oskyldiga???
Vilken planet bor du på egentligen 😱🤦‍♀️😱?
Vi (som har en normal syn på vad som är okey) är nog alla lika tacksamma att ingen behövde sätta livet till!!!
Men ”stackars lille Mark”…..
Han behöver nog (om han är i liv) ett boende nu så som den goda medkännande människa du är så kanske du kan öppna dina dörrar, gömma honom och ge honom husrum och mat?
Citera
2021-10-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Mark", hette han inte Max tidigare?

Jag är rätt säker på att jag har träfat honom under namnet Max, för många år sedan. I ett opolitiskt "hobby"-sammanhang.
Han heter Mark.
Citera
2021-10-01, 23:36
Medlem
Eller så är det så här då.

En kufisk och lite märklig person bor där och det gillar inte "Öfverklassen" Som vill sitta och titta på Wahlgrens familj på tv.

Det händer någon och alla pekar genast ut den här mannen.

Som det framkommit så är ju det här en udda person som inte klarar av normalt samspel med andra människor men han är ändå tillräckligt intelligent så han förstår när folk pratar kring honom.

Men i hanns grava autismspektra värld så kommer han reagera annorlunda, feltolka saker och handla därefter. Det vill säga helt dysfunktionellt.

Fina grannar att reagera så här så fort något hände, snacka om att bli utpekad på förhand.
Citat DN
"Han berättar att han sprang ut på altanen som vetter mot innergården och fick syn på en man ungefär tio meter bort. Han hörde en kvinnlig granne skrika ”så där ska du inte göra” åt mannen.

– Jag började också skrika åt honom, ”vad har du gjort din jävel!”, och då försvann han, säger Lars-Gunnar Wolmesjö.

Källa https://www.dn.se/sverige/ogonvittnet-efter-explosionen-det-var-formodligen-garningsmannen-jag-sag/

Förmodligen blev autismmannen rädd när han direkt blev utpekad och så klart stack.

Som jag sagt tidigare i tråden, det finns andra saker som hänt i huset. Bland annat en polis som har en hotbild mot sig så man vet ju aldrig. Självklart talar inte mycket för den här mannen men överväg att det fortfarande finns andra möjligheter och om vi säger att man på grund av det här helt enkelt söker helt fel gärningsman så går ju dygnen och möjligheten att ta rätt gärningsman blir allt sämre för varje dygn som går.

En gärningsman som rekat kände kanske till den här "Konstiga" mannen och placerade ut bomben just där det förvirrar mest.
Citera
2021-10-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja och dessutom får han tydligen en del sympati från folk. Även om man inte försvarar handlingen i sig så kan man förstå hans eländiga situation och att han säkert inte är ensam om att sitta i skiten i den humanitära stormakten Sverige.
Precis! Kan verkligen känna med hans (och så många andras) utsatta situation, och dessvärre är han långt ifrån ensam!
Men att spränga ett hus fullt med sovande barn, mödrar, fäder och gamla, - det är ingen smart lösning!
Sverige har blivit väldigt hårt för alltför många, som behöver hjälp och stöd! Och nu blev ännu fler bostadslösa! Ännu fler som mår dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in