2021-10-01, 20:11
Avslutad
Nu börjar löven falla som lägger sig som ett härligt halkigt underlag på vägarna, då undrar man ju om Snubbel-Ebba stegrat upp löpträningen utomhus än?
Citera
2021-10-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Men det er jo ikke noe dårlig tips.
Johaug satser 100% på OL. Så er det selvsagt Karlsson, men hun går for få renn i løpet av en sesong. Eneste seriøse utfordreren jeg kan se er Heidi Weng.

Kan man säga att Weng har kontroll då som offrar träningsläger för bröllop? Hmm...
Citera
2021-10-01, 21:51
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Kan man säga att Weng har kontroll då som offrar träningsläger för bröllop? Hmm...

Typisk medieskapt sak.
Akkurat som norske medier med sine "eksperter" driver å nedsnakker Frida, Ebba osv. for å skape litt dramatikk før OL. Skitsnakk fra norske medier.
Weng (den originale) til tross for sitt tilsynelatende forvirrede vesen er veldig dedikert og vet hva hun holder på med
Citera
2021-10-01, 21:54
Medlem
rainbowias avatar
Tror även jag stenhårt på Ebba i vinter. Hon lär säg Heidå Weng på Alpe Cermis.

Dario Cologna och hans fru Laura har blivit föräldrar. En liten Leano blev det.
Lord Nelson och hans Madelen likaså nyblivna föräldrar till en liten Lordenessa.

Vad har man gjort i dessa pandemitider behöver vi inte undra mer.
Citera
2021-10-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Typisk medieskapt sak.
Akkurat som norske medier med sine "eksperter" driver å nedsnakker Frida, Ebba osv. for å skape litt dramatikk før OL. Skitsnakk fra norske medier.
Weng (den originale) til tross for sitt tilsynelatende forvirrede vesen er veldig dedikert og vet hva hun holder på med

Det var just det jag syftade på. Var en ganska krystad krönika av Skinstad senast.
Jag behöver förresten inte övertygas om Weng. Jag gillar henne skarpt
Citera
2021-10-01, 22:31
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Det var just det jag syftade på. Var en ganska krystad krönika av Skinstad senast.
Jag behöver förresten inte övertygas om Weng. Jag gillar henne skarpt

Jeg orker ikke analyser fra noen som heter Skinstad (far og sønn), Kaggestad (far og sønn), Lersveen, Sæter eller Welhaven i Norge. Heller ikke Pettersson fra Sverige. Nordvall er dog en litt merkelig fugl. Hmm.

Forresten enig om H Weng. Får mye tyn, men hun har jammen en bra karriere og sporten langt mindre fargerik uten henne.
Senast redigerad av Intervallstart 2021-10-01 kl. 22:37.
Citera
2021-10-01, 23:03
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nu börjar löven falla som lägger sig som ett härligt halkigt underlag på vägarna, då undrar man ju om Snubbel-Ebba stegrat upp löpträningen utomhus än?
Finns väl inget som säger att Ebba snubblar mer än andra?
Citera
2021-10-01, 23:12
Medlem
FIS har hållt höstmöte. Ang. mixed-stafetterna i Falun föreslogs följande:

• Endast ett lag per nation ska tillåtas starta. Gäller både vanliga mixed-stafetten och mixed-sprinten.

• Kvalificiering till mixed-sprintfinalen sker genom att alla tävlande kör ett varv individuellt på tid och de 20 lagen med bäst sammanlagd tid går till final.

• I finalen sker eliminering av de två sista lagen efter varv 2, 4, 6, 8, 10.
Lär väl inte bli 20 lag som ens startar om det bara ska vara ett lag per nation? Hur har de tänkt här? Trist speciellt för Sverige som arrangörsland att inte få ställa upp med fler lag Det är ju ändå bara testtävlingar där inga poäng delas ut så förstår inte vitsen med denna begränsningen.

Sen har man gjort en (luddig) uppdatering ang. overtaking rule:

• Den tävlande som leder får välja linje men måste ta hänsyn till övriga tävlande.

• Om de tävlande är sida vid sida blir det ett delat ansvar.

Hänvisas till uppdatering i regelboken för detaljer men den versionen verkar man inte publicerat ännu. I övrigt var det inte mycket konkret som avhandlades vad jag kan se: https://www.fis-ski.com/en/cross-country/cross-country-news-multimedia/news/2021-22/fis-cross-country-autumn-meetings-update
Senast redigerad av bzo 2021-10-01 kl. 23:15.
Citera
2021-10-02, 01:03
Medlem
Många frågor över det där. Kval för att utse 20 nationer med både herr- och damåkare, ja vilken värld lever FIS i? Och 20 stycken lag samtidigt i en sprintkontext?

Damer avslutar den "riktiga" mixedstafetten, d.v.s. Sverige har en chans. För det blir väldigt svårt för herrarna att göra något på 5km-sträckor. Inte för att jag räknar med absoluta A-lag.

Annars är väl det klart intressantaste/viktigaste en första antydan till ett skidskytte-schema är på väg med mål att alla åkare ska vara med alla tävlingshelger, med vilohelger däremellan. Nu ska man kanske inte vara för optimistisk, det är ju ändå FIS, men kanske ett litet steg åt rätt håll i alla fall inom två-tre år.
Citera
2021-10-02, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Många frågor över det där. Kval för att utse 20 nationer med både herr- och damåkare, ja vilken värld lever FIS i? Och 20 stycken lag samtidigt i en sprintkontext?

Damer avslutar den "riktiga" mixedstafetten, d.v.s. Sverige har en chans. För det blir väldigt svårt för herrarna att göra något på 5km-sträckor. Inte för att jag räknar med absoluta A-lag.

Annars är väl det klart intressantaste/viktigaste en första antydan till ett skidskytte-schema är på väg med mål att alla åkare ska vara med alla tävlingshelger, med vilohelger däremellan. Nu ska man kanske inte vara för optimistisk, det är ju ändå FIS, men kanske ett litet steg åt rätt håll i alla fall inom två-tre år.

Jag är en hård motståndare till mixade lag i skidåkning…
Citera
2021-10-02, 06:04
Medlem
Förutom att mixedstafetterna har en del tveksamheter i upplägget så är de även en spark i skrevet på den klassiska tekniken.
Citera
2021-10-02, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Förutom att mixedstafetterna har en del tveksamheter i upplägget så är de även en spark i skrevet på den klassiska tekniken.

Lite grann som i simningens värld - vem skulle komma på tanken att slopa bröstsim, eller ryggsim?

50/50 skate/klassiskt - det vill vi ha, vi hardcore fans av längdskidåkning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in