Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Det är nog han. Det krävs inte speciellt mycket för att tillverka sprängmedel. Recept finns lättillgängligt på nätet. Grunnar lite på om det kan vara sedvanlig acetonperoxid som han blandat ihop. Otroligt instabilt förvisso och det är lätt att det blir fel. Det krävs väl lite av en galenpanna för att göra några större satser av det. Samtidigt så är det ju ett av de enklaste sprängmedlen att tillverka hemma utan att dra för mycket uppmärksamhet till sig vid inköp om man planerar väl. Att inte någon eskalerat kemikalielukterna i källaren vidare till räddningstjänst och polis i ett tidigare skede är tragiskt.
TATP skrev jag för en halv evighet sedan, kan också ha gjort ANFO, då han kunde ha tillverkat eget ammoniumnitrat genom att reagera salpeter syra med ammoniak, detta bör ha luktat gammal stjärt, kemiskt och kattpiss, att göra eget ammoniumnitrat är ju en fördel då det som går att köpa i affären i Sverige är berikat med kalk.
Sedan att folk sätter likhetstecken med psykisk diagnos = låg intelligens, eller neuropsykiatrisk diagnos = låg intelligens.
Ifall man självsäkert påstår något sådant, då har man absolut inte en aning vad man pratar om..
Att man är socialt klumpig och kanske skriver väldigt stolpig svenska kan bero på olika saker, att tvärsäkert hävda att man är låg begåvad rent IK mässigt känns ju en smula fördomsfullt.
Att tro att man ska vara ledamot i svenska akademin automatiskt för att man råkar ha en hög IK känns ju sådär, dessutom skulle jag säga att ju högre IK så är chansen att man dessutom är lite eller mycket bufflig och socialt handikappad som mycket stor..
Tror inte gärningsmannen är något geni, men att avfärda honom som en kläpp-dum människa för att man råkat ha en diagnos.
Hade det stått Downs syndrom som diagnos så hade jag kunnat vara böjd att hålla med, det hade ju för övrigt varit så jävla mycket mer underhållande, en bindgalen Downie som sprang runt och smällde bomber med stor tungan hängandes utanför truten, Ica-Jerry med dynamiten..
Fan så oerhört roligt.