2021-10-01, 21:40
Medlem
Tror han finns hos "gryningspyromanen"
Citera
2021-10-01, 21:40
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Lägenheten var spartanskt inredd enligt polisen som gjorde husrannsakan så det fanns nog inte mycket av värdesaker, pga brist på pengar. Kanske bara en säng, matbord, stolar och en bokhylla?

Eftersom modern flyttat in på vårdboende så har hon förmodligen haft med sig lite möbler dit.
Citera
2021-10-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Meh! Hyran kunde inte betalas för sedan april stod inte lägenheten på någon.
Lägenheten var hans mors. Hans mor fick en god man när hon blev inlagd dock om jag uppfattat rätt. Denna gode man har sedan skitit i att betala de
Citera
2021-10-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vad fick GM att bli så här? Nåt har ju gått riktigt käpprätt!

Fortfarande bara Misstänkt GM
Citera
2021-10-01, 21:43
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Exakt min tro också. Detta är en psykopat, intelligent, men kufisk. Mark Lorentzon har någon sorts manisk dragning till sin mor Maria Lorentzon, och covid-19 (detta påhitt, enligt Mark) har utlöst detta extrema hat mot samhället och de som håller honom borta från sin mor.

Han bygger stegar och högar utanför hennes fönster på äldreboendet bara för att få se henne.

Så mitt tips är att hans tält inte är allt för långt borta. En schysst fotogenbrännare, några dunkar fotogen, burkmat och några dunkar vatten så kan man överleva i veckor i oktober. Inga problem. Har han dessutom en solcellsladdare till mobilen så kan han läsa Flashback också.

Det är absolut inget psykopatiskt drag att vilja skydda sin mor mot att bli mördad av sjukvårdspersonal - https://www.facebook.com/acahling/posts/10158994274288937
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vet du på ett ungefär hur lång han är och om det finns något kännetecken i hans tal. Tänker mest på ev brytning eller kanske ngt rullande R. Åt vilket håll gick han när du sist såg honom ?

Längd, ca 185 kanske. Tunnhårig med hår till nacken baktill. Han låter feminint när han pratar. Har inte pratat så mycket med Mark mer än några enstaka Hej vid möten i trappen. Minns inte att hans R rullar speciellt, låter inte som en tvättäkta göteborgare precis.

Han gick i riktning mot godisaffären (sega gubben) troligtvis via innergården då trapphuset var fyllt med rök. Därefter ser både jag och min sambo honom korsa gatan på andra sidan huset (huvudgatan) mot kastellgatan (där han ofta parkerar sin cykel, en gammal mountainbike). Han vänder sig om, tittar på huset sen tvingas vi göra oss redo att evakuera då rök börjar komma in i lägenheten och det är det sista vi ser av honom. Detta fick polisen reda på bara minuter efter att explosionen skett
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är nog han. Det krävs inte speciellt mycket för att tillverka sprängmedel. Recept finns lättillgängligt på nätet. Grunnar lite på om det kan vara sedvanlig acetonperoxid som han blandat ihop. Otroligt instabilt förvisso och det är lätt att det blir fel. Det krävs väl lite av en galenpanna för att göra några större satser av det. Samtidigt så är det ju ett av de enklaste sprängmedlen att tillverka hemma utan att dra för mycket uppmärksamhet till sig vid inköp om man planerar väl. Att inte någon eskalerat kemikalielukterna i källaren vidare till räddningstjänst och polis i ett tidigare skede är tragiskt.
TATP skrev jag för en halv evighet sedan, kan också ha gjort ANFO, då han kunde ha tillverkat eget ammoniumnitrat genom att reagera salpeter syra med ammoniak, detta bör ha luktat gammal stjärt, kemiskt och kattpiss, att göra eget ammoniumnitrat är ju en fördel då det som går att köpa i affären i Sverige är berikat med kalk.

Sedan att folk sätter likhetstecken med psykisk diagnos = låg intelligens, eller neuropsykiatrisk diagnos = låg intelligens.
Ifall man självsäkert påstår något sådant, då har man absolut inte en aning vad man pratar om..

Att man är socialt klumpig och kanske skriver väldigt stolpig svenska kan bero på olika saker, att tvärsäkert hävda att man är låg begåvad rent IK mässigt känns ju en smula fördomsfullt.

Att tro att man ska vara ledamot i svenska akademin automatiskt för att man råkar ha en hög IK känns ju sådär, dessutom skulle jag säga att ju högre IK så är chansen att man dessutom är lite eller mycket bufflig och socialt handikappad som mycket stor..

Tror inte gärningsmannen är något geni, men att avfärda honom som en kläpp-dum människa för att man råkat ha en diagnos.

Hade det stått Downs syndrom som diagnos så hade jag kunnat vara böjd att hålla med, det hade ju för övrigt varit så jävla mycket mer underhållande, en bindgalen Downie som sprang runt och smällde bomber med stor tungan hängandes utanför truten, Ica-Jerry med dynamiten..
Fan så oerhört roligt.
Citera
Medlem
activateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Tror inte heller på det. Hur kunde han vara säker på att Lorentzon var GM? GM brukar ju försvinna innan en bomb utlöses. Lorentzon stod däremot kvar och tittade på. Han betedde sig inte som en typisk gärningsman.

Hade han varit säker på att Lorentzon var GM, så borde han ha sagt det till polisen direkt (och media när han blev intervjuad första gången).
Vad jag minns från den intervjun var att han tittade upp mot balkongerna, hjälpte en granne att få ner sitt barn osv.
Lorentzon stod väl inte kvar på platsen och tittade på när det brann?
Citera
2021-10-01, 21:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Exakt min tro också. Detta är en psykopat, intelligent, men kufisk. Mark Lorentzon har någon sorts manisk dragning till sin mor Maria Lorentzon, och covid-19 (detta påhitt, enligt Mark) har utlöst detta extrema hat mot samhället och de som håller honom borta från sin mor.

Han bygger stegar och högar utanför hennes fönster på äldreboendet bara för att få se henne.

Så mitt tips är att hans tält inte är allt för långt borta. En schysst fotogenbrännare, några dunkar fotogen, burkmat och några dunkar vatten så kan man överleva i veckor i oktober. Inga problem. Har han dessutom en solcellsladdare till mobilen så kan han läsa Flashback också.

Dum fråga, men varför skulle han hänga på flashback? Visst att han är ett troll som dig, men jag tror inte han hänger på flashback.
Citera
2021-10-01, 21:44
Medlem
Jag tror han har gömt sig i någon stuga på landet. Där det cirkulerar ganska lite folk. Och han behöver inte bank-kort utan han har lite gömda cash och någon bekant med mamman som skyddar honom och köper mat.

Jag har satt mig in i hans situation, det är bara så man skapar en profil, man kan inte tänka som en snut.
Det blir nog svårt att hitta honom. Men ta sig utomlands kan han nog inte. Även om han klipper håret är hans utseende ganska speciellt.

Vad tror ni? Dom kanske aldrig hittar honom.
Citera
2021-10-01, 21:45
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Jag kan ändå förstå de som sympatiserar med Mark - och delvis känner även jag sympati. Sverige är ett förjävligt land som hatar sina trogna medborgare. De som sköter sig och har det tufft, blir det alltid tuffare för.

Istället för att låta denna mannen bo kvar i lägenheten som står i hans sjuka mammas namn, så vill de hellre låta nyanlända få hyreslägenheterna.

Han har inte möjlighet att hitta en ny hyreslägenhet p.g.a. de otroligt långa bostadsköerna. De som är utan kösystem brukar gå till unga studenter i första fall. Så vart ska Mark ta vägen?

Sverige verkar inte ha några problem med att ta in tusentals flyktingar varje år, men denna ensamma herre vars mamma snart kommer gå bort - och såldes förlora boendet - har de valt att kasta ut på gatan.

Jag hoppas innerligt att någon där ute erbjuder boende och skydd till Mark. Visserligen är det "skyddande av brottsling" men fuck systemet i Sverige, verkligen. Är glad att jag lämnat landet efter mig. Lider med andra som är i samma situation som Mark.

Mark har gjort uppror mot svenska staten. Tyvärr fick några andra oskyldiga familjer evakuera sina hem p.g.a. detta. Men det är enda sättet att stå upp mot staten. Det lär bli fler bombningar av dessa slag i framtiden av annat folk som fuckats av staten.

Du kanske kan ställa upp?

Snyggt fintat med "jag bor utomlands och kan således inte göra det jag ber andra göra"
Citera
2021-10-01, 21:46
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror han har gömt sig i någon stuga på landet. Där det cirkulerar ganska lite folk. Och han behöver inte bank-kort utan han har lite gömda cash och någon bekant med mamman som skyddar honom och köper mat.

Jag har satt mig in i hans situation, det är bara så man skapar en profil, man kan inte tänka som en snut.
Det blir nog svårt att hitta honom. Men ta sig utomlands kan han nog inte. Även om han klipper håret är hans utseende ganska speciellt.

Vad tror ni? Dom kanske aldrig hittar honom.

De hittar honom tro mig.

Men tror det blir försent, han går nog hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in