2021-10-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Undrar om han förväntat sig att riva hela kåken eller bara ställa till med en hyfsad explosion, han är väl inte sprängämnesexpert precis.

Min lekmannagissning är att han ville göra ett statement men inte riva kåken så det är slut nu i vilket fall som helst!
Senast redigerad av Mistyarrow 2021-10-01 kl. 20:09.
Citera
2021-10-01, 20:06
Medlem
Jag tror inresan kan göra mer. Sprängmedlen var i huset. Antingen gömmer han sig eller så är han död.

Det var mamman alltgällde tror jag.möjligen söker han svidit. Man kanske bordeflytta henne.
Citera
2021-10-01, 20:08
Medlem
andies avatar
I GP stod det följande:
”Hon hade den misstänkte mannen som inneboende i flera år.
I lördags träffade hon den misstänkte mannen på ett sommarställe, och han verkade må bra. Nu är kvinnan, som fram till för ett år sedan hade mannen som inneboende, orolig för vad som har hänt.”

Undra om de brukade träffas på detta sommarställe eller om han kanske rekade efter lite gömställen utanför stan. Eller kanske han sökte upp sina närmaste för att säga ett sista adjö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Och wow! Expressen går ut med namn och bild.

https://www.expressen.se/gt/mark-lorentzon-misstankt-for-explosionen-i-goteborg/

Detta var på tiden. Nu kan han inte gå lika obehindrad ute bland folk, utan att bli igenkänd.
Frisyren ska man dock inte titta sig blind på då frisyrer kan förändras.
Dock saknar jag uppgifter om mannens längd, så att folk vet om dom ska titta ner eller upp
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-10-01 kl. 20:13.
Citera
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bara en sådan sak som att han klättrade upp på fasaden för att "träffa sin mamma" borde ha föranlett poliseskort till psykskuten tycker jag. Ingen normal anhörig beter sig så

Nej precis, en normalanhörig är lydigt underdånig och underkastar sig den totalitära regimens direktiv hur idotiska de än är.
Citera
2021-10-01, 20:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3LBaginbox
Kan bli en dyr historia för Ernst Rosen, med tanke på att hyresgäster tidigare varnat för olika kemiska lukter och de verkar ju inte ha undersökt det. Försäkringsbolaget kan säkerligen ange oaktsamhet i fastighetsägarens ansvar att avhjälpa fara för försäkrat objekt.

Ingen trodde väl att en bomb höll på att tillverkas och snart skulle smälla.
Citera
2021-10-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Räddningstjänsten har ryckt ut på ett drunkningslarm vid Kovikshamn utanför Kungälv.
Kanske detta kan vara mgm som tagit sitt eget liv?

– En person hittades i vattnet, säger Lotta Molander, larm- och ledningsoperatör vid räddningstjänsten i Storgöteborg.

Polisen är inkopplad i ärendet.

– Vi är där men i nuläget har jag ingen information att lämna om omständigheterna, säger Anna Göransson
E det sagt något om kön.
Citera
2021-10-01, 20:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Och wow! Expressen går ut med namn och bild.

https://www.expressen.se/gt/mark-lorentzon-misstankt-for-explosionen-i-goteborg/

Det är bäst att Bengt Lorentzon håller sig inne.

https://goteborg.etc.se/inrikes/kortare-dagar-helt-nodvandigt-enligt-forskare
Citera
2021-10-01, 20:12
Medlem
rex144s avatar
Han har nog planerat det här noga, kan tänka mig att han är paranoid och då förberett en flyktplan eller snarare ett gömställe, det är inte omöjligt att han känner nån udda vaccinmotståndare där han kan stanna länge.

Det kommer nog behövas en stor belöning som kommer sätta lojaliteten på prov men å andra sidan så kan en person som medvetet gömt en efterlyst person inte räkna med en belöning på hundratusen.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Det har samhället också!

Det är definitivt ingen merit att vara välfungerande i ett sjukt samhälle!

Du menar nog tvärtom med din första mening. Och i allt, så menar vi tvärtom. Det finns all anledning att vara frisk i ett samhälle som blir värre och värre. Jag förstår inte alls vilken poäng du har i att de skulle löna sig att drabbas av nåt, när samhället inte längre är intresserat av att uppfylla den enda plikt den har.

?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Man borde lyfta fram hans humana sida då han sprängde huset 04:45 då det är väldigt få människor i trappuppgångarna. Han ville skada fastigheten och fastighetsbolaget.

Tidningsbudens fackliga organisation håller nog inte med dig..
Citera
2021-10-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du spekulerar i diverse psykiatriska diagnoser. Tror inte det handlar om några av dem i det här fallet.

"Falling-down"'-syndrome har redan myntats ovan, det passar nog bättre i sammanhanget. Flight or fight responsen har kickat in och det logiska tänkanden har upphört att fungera till en stor del. Det kan ske under stor press och stress. Personliga drag kan säkert ha en viss betydelse här men även så de svåra omständigheterna.

Har du inte sett filmen (Falling down) så gör det.

Ja det låter logiskt en ensam stackare som " faller sönder"
om han är bombman går inte att avgöra för utomstående
inväntar detaöjer från teknisk undersökning
kan man bevisa att mannens källarförråd är rätt avskjutningsålats så..
explosionen kan också berott på något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in