2021-10-01, 19:34
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
OMG, vilken snårig utveckling.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RrOqxW/skrek-till-misstankte-bombmannen-vad-har-du-gjort-din-javel

Alltså, jag tror faktiskt grannarna har vetat hela tiden. Det är därför de varit så lågmälda.
Jag tror de hade varit uppskakade på ett annat sätt om de förstått att de varit föremål för en gängkonflikt.

Så en hastigt uppkommen schizofreni, skriker till sig själv på gården ”vad har du gjort din jävel?”.
Plus manodepressiv, citat Aftonbladet

Och ovanpå detta dubbelnatur, som både vänner sagt och det verkat mot grannar, som inte fattar att det är han.

En annan granne, Anja Almén, ger en helt annan bild av 55-åringen:

Okej, jag missuppfattade Aftonbladet lite.
Det var alltså grannen som skrek till M.L. "vad har du gjort din jävel?"

Men en extrem dubbelnatur, ihop med något maniskt har ju drabbat honom solklart på den beskrivningen man fått av grannar och vänner.

Om han varit sådär överdrivet i ett lyckorus (enligt grannen Wolmesjö) så tyder ju på att det kan vara någon sorts psykos inblandat eller?

Psykopater brukar vara heltrevliga också. Det är därför de ofta är chefer.
Citera
2021-10-01, 19:34
Medlem
En POSITIV nyhet, mitt i allt elände... Sköldpaddan Nisse, 33 år gammal, överlevde explosionen:

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sk%C3%B6ldpaddan-nisse-%C3%B6verlevde-explosionen-i-annedal-1.56190753
Citera
2021-10-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bara en sådan sak som att han klättrade upp på fasaden för att "träffa sin mamma" borde ha föranlett poliseskort till psykskuten tycker jag. Ingen normal anhörig beter sig så

I dagens nedmonterade samhälle krävs mycket för att pling plong-taxin ska komma med personal och långärmad tröja..
Citera
2021-10-01, 19:37
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tror mer att polis bör även ha "dolda ögon" mot Bandidos , de kan hålla människor gömda i veckor .. månader .. år.. genom att föra dem till andra avdelningar utanför den svenska marken , så Bandidos Danmark är en tanke jag har.

Vet man om 55 åringen har drogproblem?
Det har konstigt nog inte nämnts någonstans, vad jag vet. Det skulle ju annars kunna förklara mycket av MGMs handlande.
Citera
2021-10-01, 19:39
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Sköldpaddan Nisse, 33 år gammal, överlevde
"Anna, denna förträffliga människa, har varit inne och gett honom mat // blev lite rädd när poliserna kom in med sina ficklampor", äntligen lite statusuppdatering i caset.
Citera
2021-10-01, 19:41
Medlem
Från ett misstänkt gängrelaterat bombdåd till ren tragik!
Citera
2021-10-01, 19:41
Medlem
Jag har en herrcykel. Är jag trans jag med då? Bäst jag säljer den och köper en damcykel istället. Jag har en sparkcykel med. Jag kanske identifierar mig som trans-tonårskille då?

Alltså nivån i spekulationerna här.
Han verkar ju ha ett gäng väninnor. Eller en i allafall. Det är väl inte helt omöjligt att hon glömt ett läppstift där?
Vilken man har inte en pincett?
Och en 20 år gammal tidning är väl morsans.
Lägg ner transa spåret nu. Det finns många medelålders transor i linné, men MGM är nog troligtvis inte en av dom.
Citera
2021-10-01, 19:43
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonligan77
Nej jag har inte hans journal och hade jag haft det så får jag ändå inte dela den pga sekretess. Och jag har inte träffat människan, nej det stämmer, men jag har utbildning inom området och mycket kan man lägga ett och ett genom att läsa annat material.

Det har du så fan heller!
Citera
2021-10-01, 19:43
Avslutad
Vart kan Gubb-Breivik gått och gömt sig måntro?
Citera
2021-10-01, 19:44
Medlem
Och wow! Expressen går ut med namn och bild.

https://www.expressen.se/gt/mark-lorentzon-misstankt-for-explosionen-i-goteborg/
Citera
2021-10-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej, jag missuppfattade Aftonbladet lite.
Det var alltså grannen som skrek till M.L. "vad har du gjort din jävel?"

Men en extrem dubbelnatur, ihop med något maniskt har ju drabbat honom solklart på den beskrivningen man fått av grannar och vänner.

Om han varit sådär överdrivet i ett lyckorus (enligt grannen Wolmesjö) så tyder ju på att det kan vara någon sorts psykos inblandat eller?

Psykopater brukar vara heltrevliga också. Det är därför de ofta är chefer.

Jag tror som du, fast tvärtom.
Citera
2021-10-01, 19:46
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Hade han inte en damcykel. Det är inget indicium. Det är ett bevis.
Att en man har en damcykel är inte ett bevis på något mer än att han har en damcykel. Det finns många män som har det för att de tycker det är smidigt att slippa kliva över en hög stång. Och en del kvinnor som har herrcyklar för att de vill ha en rejält stabil cykel (damcyklar kan vara lite vingliga ibland).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in