2021-10-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Så mkt dårar på detta forum som inte kan ha ett liv mer än att nät trolla och skriva rövar historier.
Vad jag har förstått har det smällt i källaren, och att det omöjligt att det är en naturlig olycka eller ett pojkstreck med några manuella gasol flaskor som nån skrev. Rejäl laddning eller stor kvantitet bensin och kemikalier. Troligen det andra då många vittnat om stark lukt från källaren och trappuppgången. Hans (moderns) lgn skall va intakt.
Mina funderingar är hur en sådan man som anses vara skum, underlig och en dagdrivare av rang lyckats med detta? Är det verkligen han eller något sidospår. Eftersom han är på sannolika skäl anhållen så är det konstigt att inte polisen går ut med bild då dom samtidigt säger att dom tror han kan göra fler brott.
Ugglor i mossen
Han kan vara en syndabock. Skulle passa bra för det ändamålet. I så fall är han säkert inte vid liv.
Men vad motivet skulle vara eller vam som har gjort det kan man undra.
Citera
2021-10-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är därför man blir så förbannad att det sociala inte tar tag i sådana här fall. Massor av myndighetspersoner måste ju känt till att inte allt står rätt till och ändå görs inget.
Hur många sådana tickande bomber går omkring på våra gator?

Bara en sådan sak som att han klättrade upp på fasaden för att "träffa sin mamma" borde ha föranlett poliseskort till psykskuten tycker jag. Ingen normal anhörig beter sig så
Citera
2021-10-01, 19:20
Medlem
dialektikers avatar
OMG, vilken snårig utveckling.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RrOqxW/skrek-till-misstankte-bombmannen-vad-har-du-gjort-din-javel

Alltså, jag tror faktiskt grannarna har vetat hela tiden. Det är därför de varit så lågmälda.
Jag tror de hade varit uppskakade på ett annat sätt om de förstått att de varit föremål för en gängkonflikt.

Så en hastigt uppkommen schizofreni, skriker till sig själv på gården ”vad har du gjort din jävel?”.
Plus manodepressiv, citat Aftonbladet
Citat:
Han betedde sig konstigt, överdrivet smilande, som att han var lite kontaktsökande. Det var nästan så att jag tänkte ”stöter han på mig, eller vad är det frågan om”. Han föreföll befinna sig i ett överdrivet lyckorus, som att han var i sjunde himlen, bara för att det fanns en tvättid ledig och för att han träffade en granne i tvättstugan. Det var som att han signalerade att livet är verkligen toppen, säger Wolmesjö

Och ovanpå detta dubbelnatur, som både vänner sagt och det verkat mot grannar, som inte fattar att det är han.

En annan granne, Anja Almén, ger en helt annan bild av 55-åringen:

Citat:
– Han har varit jättetrevlig. Han har öppnat dörrar när jag kom in med min rollator, varit jättegullig och alltid hälsat. Man vet ju aldrig vad som rör sig i huvudet inne i en människa, men jag kan inte fatta att det kan vara han, säger hon.
Citera
2021-10-01, 19:21
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Hade han inte en damcykel. Det är inget indicium. Det är ett bevis.

Precis som med grejerna i lägenheten är det säkert hans morsas, men det jag syftar på är det eviga jävla tjatandet om ett läppstift och tidning från 1992 som fanns i mammans lägenhet.
Citera
2021-10-01, 19:22
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, man kan drabbas av chock, PTSD och allt möjligt tråkigt. Det kan påverka hur man minns traumatiska händelser och vilken ordning saker skett.

Njaee,, nu blandar du bort korten igen ditt lilla troll, han LG må vara mytoman eller vad fan som helst, men han lider nog inte av PTSD, mitt enda argument var att du satte tidsaxeln ur spel, du gillar verkligen Putin å Trump du
Citera
2021-10-01, 19:25
Medlem
Citat:

Vem bryr sig om han är transa eller bög.
Citera
2021-10-01, 19:25
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:

Nej. Det är ytterligare en av hundra trådsanningar, som kommit sig av att folk försökt passa in MGM i ett politiskt eller identitetspolitiskt fack.

Någon FRÅGAR skämtsamt om det var en damcykel. Svar uteblir, men det spelar ingen roll för spånen i tråden.

I julklapp önskar jag mig höjd åldersgräns på Flashback.
Citera
2021-10-01, 19:26
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Egentligen borde man inte svara ditt skit, men här blev jag nyfiken. Kan du länka till någonstans där det påstås att Maria Lorentzon (GM Mark Lorentzons mor) skulle ha tolkbehov? Hon har alltså bott i Göteborg sedan 1972, sen det oklara uppgifter om hon är svenska som bodde i Polen på 60-talet, eller om hon faktiskt är född i Polen.

Men som sagt, fram med bevis på att Maria har tolkbehov, annars kan du sluta sprida dina lögner och skit i tråden.

Det är du som sprider skit. Läser du inte i tråden? Detta har ju refererats fler gånger:
Citat:
Vad gäller det minnestest som getts in till tingsrätten anser Mark Lorentzon att det är anmärkningsvärt att det utförts utan att han var närvarande och utan att han fick möjlighet att tolka till Maria Lorentzons modersmål.

https://www.docdroid.net/Eex4Mqe/got...-27-pdf#page=5
Citera
2021-10-01, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Så mkt dårar på detta forum som inte kan ha ett liv mer än att nät trolla och skriva rövar historier.
Vad jag har förstått har det smällt i källaren, och att det omöjligt att det är en naturlig olycka eller ett pojkstreck med några manuella gasol flaskor som nån skrev. Rejäl laddning eller stor kvantitet bensin och kemikalier. Troligen det andra då många vittnat om stark lukt från källaren och trappuppgången. Hans (moderns) lgn skall va intakt.
Mina funderingar är hur en sådan man som anses vara skum, underlig och en dagdrivare av rang lyckats med detta? Är det verkligen han eller något sidospår. Eftersom han är på sannolika skäl anhållen så är det konstigt att inte polisen går ut med bild då dom samtidigt säger att dom tror han kan göra fler brott.
Ugglor i mossen

Antagligen för att inte ngn ska göra "processen kort"med honom och på så sätt förstöra utredningen.
GM verkar hyfsat klyftig, skulle förvåna mig om han inte planerat ngn form av flykt till sydligare? breddgrader.
Citera
2021-10-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Njaee,, nu blandar du bort korten igen ditt lilla troll, han LG må vara mytoman eller vad fan som helst, men han lider nog inte av PTSD, mitt enda argument var att du satte tidsaxeln ur spel, du gillar verkligen Putin å Trump du

Fast när man läser nästa stycke så blir man ännu mer skeptisk...

Citat:
"– Han betedde sig konstigt, överdrivet smilande, som att han var lite kontaktsökande. Det var nästan så att jag tänkte ”stöter han på mig, eller vad är det frågan om”. Han föreföll befinna sig i ett överdrivet lyckorus, som att han var i sjunde himlen, bara för att det fanns en tvättid ledig och för att han träffade en granne i tvättstugan. Det var som att han signalerade att livet är verkligen toppen, säger W."

En trevlig granne i tvättstugan är verkligen misstänkt...
Citera
2021-10-01, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Tyvärr är nog ärendet ett fall för missing people, mycket tyder på det.
Tror mer att polis bör även ha "dolda ögon" mot Bandidos , de kan hålla människor gömda i veckor .. månader .. år.. genom att föra dem till andra avdelningar utanför den svenska marken , så Bandidos Danmark är en tanke jag har.

Vet man om 55 åringen har drogproblem?
Citera
2021-10-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polpa79
Hvorfor tok han navnet Lorentzen?
Hva er linken?
Leste han hadde jobbet med rederier og shopping i Norge. Meget kjent skipsreder familie her som heter Lorentzen.
Ett av MGms fars namn var Lorentz, som försvenskat blev Lorentzen. Helt taget namn, inte släkt med någon Lorentzen i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in