OMG, vilken snårig utveckling.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RrOqxW/skrek-till-misstankte-bombmannen-vad-har-du-gjort-din-javel
Alltså, jag tror faktiskt grannarna har vetat hela tiden. Det är därför de varit så lågmälda.
Jag tror de hade varit uppskakade på ett annat sätt om de förstått att de varit föremål för en gängkonflikt.
Så en hastigt uppkommen schizofreni, skriker till sig själv på gården ”vad har du gjort din jävel?”.
Plus manodepressiv, citat Aftonbladet
Citat:
Han betedde sig konstigt, överdrivet smilande, som att han var lite kontaktsökande. Det var nästan så att jag tänkte ”stöter han på mig, eller vad är det frågan om”. Han föreföll befinna sig i ett överdrivet lyckorus, som att han var i sjunde himlen, bara för att det fanns en tvättid ledig och för att han träffade en granne i tvättstugan. Det var som att han signalerade att livet är verkligen toppen, säger Wolmesjö
Och ovanpå detta dubbelnatur, som både vänner sagt och det verkat mot grannar, som inte fattar att det är han.
En annan granne, Anja Almén, ger en helt annan bild av 55-åringen:
Citat:
– Han har varit jättetrevlig. Han har öppnat dörrar när jag kom in med min rollator, varit jättegullig och alltid hälsat. Man vet ju aldrig vad som rör sig i huvudet inne i en människa, men jag kan inte fatta att det kan vara han, säger hon.