Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Som jag ser det, bevisar de här citaten inget alls om att HD visste om den fortsatta sexuella relationen. För det var det jag och Gracefullmind pratade om.
Vad du pratat om med G har ingenting att göra med vad jag sen tar upp.
Jag svarade på HD extrema svammel om
kontakt och citerade henne.
Citat:
JGs förhör är ju 2019 som du citerar.
I de tidiga förhören säger JG inget om att han vetat om någon fortsatt sexuell relation alls ju, efter avslöjandet. Han säger ju uttryckligen att ha inget vet, och att han trodde att de var bara vänner.
Att JG inte nämnt det (forts kontakt trots livslångt kontaktförbud) i tidigare förhör säger ingenting och beror likaväl på hur Fhl lägger upp frågor alt vad JG kommer på.
De facto sammanfaller snarare med andra vittnen och de är för många för att det ska kunna dementeras.
Vad som är helkonstigt med HD är att hon inte ger sken av att hon vet att de fortsätter ha kontakt.
1. Hon vet om otroheten länge innan mars 2017 men förmår inte pga psykisk ohälsa. Hon är assexuell och till och med finner sig på ett plan i otroheten enligt förhör.
Hon tar med andra ord inte krafttag förrän mars 2017. Det är begripligt om hon inte har ork.
På tal om det så har hon samma argument som vid skilsmässan om man bortser att hon har bättre ekonomi eftersom hon gick av sin sjukskrivning våren 2017.
Hon vill ha kvar huset för barnens skull:
"Hon förstod och misstänkte, men hon ville ha tryggheten med sitt hem för barnen skull och ekonomin." (CH, Ab 149)
2. Hon vet efter 2017 och det är orsak till skilsmässan:
"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då
Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)
3. Hon vet 2018 att de har fortsatt kontakt efter skilsmässan. Oavsett om hon inte vet vidden av kontakt, för det vill hon inte veta.
Vilket jag citerat likaväl.