2021-10-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ernst Billgren-Lookalike:n LG har tidigare berättat att han hade fullt upp med att rädda sina grannar från balkongen ovanför, du tror att MGM fortfarande var kvar på platsen när LG var klar med det?

Jag är skeptisk...

Ge LG en stödkrage och han kan få en roll i nästa Beck-film....

Skarru ha en stänkare?

Det var efteråt men håller med lite mytoman-varning, kändis sola sig i glansen..
Citera
2021-10-01, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man undrar hur den modersbundne polske transvestiten levt ut sina sexuella lustar. Borde finnas några spår där.

Kan du utveckla vad du menar med spår, vilka relevanta spår kopplat till explosionen borde finnas menar du?

Kan du visa att MGM är transvestit eller är det din subjektiva uppfattning värt ett ruttet lingon i kontexten?
Citera
2021-10-01, 18:45
Medlem
tigerrakets avatar
Hur ska denne man klara sig den dagen hans mamma dör? Tror dessutom att han kommer befinna sig i närheten, för har han varit så pass beroende av sin mamma. Så lämnar han inte henne vind för våg och bara försvinner.

Nä, här har vi en första klassens rättshaverist. Som plockar ut de meningar i lagar och regler som passar, och som skiter i hela lagtexten som talar emot honom. Som inte kan hantera att han blivit vräkt (pga att hans mor sagt upp lägenheten, och han inte verkar ha betalt hyran eller försökt göra rätt för sig. Han ska bara få bo kvar där, och alla andra ska bara acceptera och betala för honom) och då väljer att "om jag inte får bo här, så ska ingen få bo här.

Nä, han kommer hittas. Han kommer krypa fram tids nog och då får han sin bostad. Men han kommer kanske aldrig få träffa sin mor igen, ifall hon inte klarar av att åka till fängelset för att besöka.
Citera
2021-10-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jo, förstår inte var man ser att ML skulle haft ett så högt intellektuellt beteende. Stjäl en projektor och går tillbaka till samma butik dagen efter. Ehh...hur står det till?. Jag tror vi får nedgradera iq:n högst betydligt när det gäller denne man.

Frågan är kan han ha tillverkat en bomb?
Han var nog normalbegåvad. Men har man autistiska tendenser så kan man vara väldigt bra på vissa områden och mindre på andra.
Har han tagit en projektor och lämnat tillbaka den så kan det ju tolkas på flera sätt. Det kan ju till exempel vara så att han behövde låna den för ett visst ändamål. Men det visar ändå på att han har haft ett visst samvete.
Han hade ju betalat tillbaka ett lån till en vän dagen innan attentatet.
Citera
2021-10-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag känner inte till LG, men tidsaxeln kan ju vara följande, BOOM LG går ut på balkongen å ser GM , sen ser han att grannar är i nöd å hjälper till.

Inte helt omöjligt, men osannolikt. Har du en skiss du kan visa?
Citera
2021-10-01, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Försök inte framstå som en galning, var gärna istället lite informativ. Berätta: L-G Wol**sjö och TV4-nyheterna. (me)

Han intervjuades som vittne i TV4, han och en annan granne hade stött på GM strax efter explosionen och skrikit till honom "vad har du gjort din djävul".
L-G bodde i huset, jag hade ingen aning om vem han var.
Uppenbarligen måste de tyckt att GM var en mysko figur redan innan explosionen.
Senast redigerad av pe11e 2021-10-01 kl. 19:01. Anledning: Rättning
Citera
2021-10-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Oväsentligt, ja absolut. Men knappast en trådsanning.

Janusz Gumkowski
https://de.wikipedia.org/wiki/Janusz_Gumkowski

https://imgur.com/21FsgTx (födelsenamn)
Det där bevisar inte att han är jude. Bara att en jude tagit samma efternamn som hans.
Citera
Medlem
madeinflens avatar
Troligtvis har han haft rätt att vara kritisk till moderns boende då äldrevården faktiskt är kass. Att stänga ute anhöriga från boenden under pandemin var också fel moraliskt och om jag tänker ett varv till ligger säkert en hel del sanning i hans kritik. Att han inte haft förmågan att uttrycka sig enligt sociala normer och agerat utifrån sin diagnos är en annan sak.
Med detta absolut inte sagt att bomben är rättfärdigad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han var nog normalbegåvad. Men har man autistiska tendenser så kan man vara väldigt bra på vissa områden och mindre på andra.
Har han tagit en projektor och lämnat tillbaka den så kan det ju tolkas på flera sätt. Det kan ju till exempel vara så att han behövde låna den för ett visst ändamål. Men det visar ändå på att han har haft ett visst samvete.
Han hade ju betalat tillbaka ett lån till en vän dagen innan attentatet.

Jag har svårt att se att han är autist. Det känns inte som att en autist skulle välja att vara på flykt, det är en alldeles för oförutsägbar tillvaro.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Hur ska denne man klara sig den dagen hans mamma dör? Tror dessutom att han kommer befinna sig i närheten, för har han varit så pass beroende av sin mamma. Så lämnar han inte henne vind för våg och bara försvinner.

Nä, här har vi en första klassens rättshaverist. Som plockar ut de meningar i lagar och regler som passar, och som skiter i hela lagtexten som talar emot honom. Som inte kan hantera att han blivit vräkt (pga att hans mor sagt upp lägenheten, och han inte verkar ha betalt hyran eller försökt göra rätt för sig. Han ska bara få bo kvar där, och alla andra ska bara acceptera och betala för honom) och då väljer att "om jag inte får bo här, så ska ingen få bo här.

Nä, han kommer hittas. Han kommer krypa fram tids nog och då får han sin bostad. Men han kommer kanske aldrig få träffa sin mor igen, ifall hon inte klarar av att åka till fängelset för att besöka.

Ja, i och för sig lär han ha större problem än att klara sig när hans mor dör. Maria Lorentzon (hans mor) är född 1941 i september, just fyllda 80 år. Men enligt vittnesmål är hon dement.

Bor på Annedals Äldreboende, bara 2 minuters promenad (!) från Mark Lorentzons port vid huset som han sprängde. Hon lär garanterat ha vaknat av smällen när han sprängde hennes lägenhet som hon bott i i decennier. Vilken historia....

Vad kan straffet tänkas bli om/när han grips, pratar vi livstids fängelse? Det handlar dock om mordförsök på dussintals personer, även om ingen strök med tursamt nog.
Citera
2021-10-01, 18:54
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Om hans mor bott i Polen i många år, gift sig med en polack, fött en polsk dåre så är hon väl polsk enligt eran egna PK-logik?

Dessutom är jag skeptisk till dina påståenden.

modern är även hon polsk. med tolkbehov, enligt maciej.

aloe-blacc är liksom dannbaggen ett troll. han påstod tidigare att maciej ska ha spelat fotboll på elitnivå, i IFK Göteborg och juniorlandslaget.
Citera
2021-10-01, 18:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Inte helt omöjligt, men osannolikt. Har du en skiss du kan visa?

vad vill du att jag skissar på, lägenheternas förhållande till varandra, hur lång tid det tar att vakna efter en smäll, hur lång tid det tar för en hel familj att ta sej samman efter en smäll å sen ta sej till balkongen ? jag står gärna till tjänst, tyvärr så tror jag att du inte förstår hur det är å uppleva en explosion på nära håll, med vad allt det innebär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in