Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
utlänningar är ofta extremt rasistiska, något som knappast undgått någon som levt utanför en skyddad SSU-bubbla
att den nu eftersökte polacken maciej skulle utgöra något undantag är inte förvånande
min fetning
Det kan det härifrån strykas under på att de är. Hade en chilenare till granne en gång i en brf. Eller turken som korsade min väg på arbetsmarknaden. Eller ukrainaren som påminde om en SS:are i ett hyresärende. Finns mer att dra fram. Ryssen som blev sovjetiskt överlägsen mot oss småsvennar. Minsta gemensamma nämnare =jag? Nej, ren rasism mot värdfolket från de alltför många ggr otacksamma och värdelösa kulturberikarna för Sverige.
Polacken visar ju en vidunderlig likgiltighet mot svenskarna.
Hade en svensk bombat ett hus i Gdansk med samma resultat hade svenskar i Polen fått hålla sig inomhus en lång tid. Här får far till galningen uttala sig i förmildrande ordalag om sonen i media.
Det här jävla skitsnacket att svenskar är rasister mot de stackars flyktingarna.... Det etablerade samhällets sakta folkmord på de tysta svenskarna.
Engelsmannen Oisin Cantwell i Aftonbaldet raljerar över svenskarnas besvikelse över att vi inte fick chansen att öka på vår rasism mot araber/afrikaner då bomben kom från annat håll.