2021-10-01, 18:14
Medlem
Karl'n skriver myndighetsbrev på dialekt, så han har knappast läst på Chalmers.
Citera
2021-10-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Branden i källaren kan ha startat redan kvällen innan. Tjuvrökande ungar eller vuxen som slängt en halvdåligt släckt cigarett i källaren. När branden sedan nått ett förråd där någon i huset ställt ner sin grill och tillhörande gasolbehållare så small det till. Det finns flera olika scenarion än så länge då polis inte ens vet om det var en bomb. Och det finns inga vittnen som sett MGM komma upp från källaren. Endast ett vittne som sett honom på gården. Vem vet om det vittnet talar sanning?

Smällen var så kraftig att den hördes över halva Göteborg ändå var det flertalet som inte vaknade av smällen i huset som det skedde. Var huset ett hem för döva?

Deflagration, låg frekvens, lät nog mest som ett buller? Alla vaknar inte av mullrande åska. heller.
Citera
2021-10-01, 18:18
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du är inte ensam om de funderingarna, men det verkar avancerat om han tänkt använda den som förgasare. Fläkten kanske var för klen så han behövde fler...

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)

Ja fast då finns det ju bättre värmekällor och bättre fläktar som tar ungefär samma plats storleksmässigt, en av mina funderingar är om han googlade fram hela projekt boom , å inte riktigt begrep det han läste
Citera
2021-10-01, 18:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Detta är en snubbe som bott i Göteborg sedan 6 års ålder 1972. Bara en retard skulle kalla honom "polack".

nu sitter alltså sossarna och sprider funkofobi på flashback.

maciej gumkowski är född i gdansk och invandrad till sverige. antingen är man invandrare eller så är man det inte. det är ett fullkomligt binärt begrepp. trist för dig och ditt trollpack att det är så, men dra en gråtrunk och gå vidare istället för att spamma sönder även den här tråden.
Citera
2021-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Hur vet du att han är narcissist , har du hans journal, dela den gärna i så fall, störd är han men det är många hobbypsykologer i tråden, så jag vet inte vem av er jag ska tro på

Nej jag har inte hans journal och hade jag haft det så får jag ändå inte dela den pga sekretess. Och jag har inte träffat människan, nej det stämmer, men jag har utbildning inom området och mycket kan man lägga ett och ett genom att läsa annat material. Men visst, statistiskt sett så uppfyller han många (!) riskfaktorer för suicid. Men har svårt att tro det. Jag tror dessutom (utöver det andra) att han vägrar lämna sin mamma i en sorg att han "gått bort", han skulle nog aldrig göra henne den typen av skada. Men vi får se.
Citera
2021-10-01, 18:22
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hen kan ha gått någon kurs där eller varit vikarierande vaktmästare.
Citera
2021-10-01, 18:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du beskriver mannen som du såg på innergården ca 10 sek före explosionen som gråhårig. Nedanstående foton är tagna 2021.

https://imgur.com/21FsgTx

Stämmer väl "sådär" på din beskrivning. Hur kommer det sig?

vad menar du att han har för hårfärg då?
Citera
2021-10-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, förstår inte var man ser att ML skulle haft ett så högt intellektuellt beteende. Stjäl en projektor och går tillbaka till samma butik dagen efter. Ehh...hur står det till?. Jag tror vi får nedgradera iq:n högst betydligt när det gäller denne man.

Frågan är kan han ha tillverkat en bomb?
Citera
2021-10-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
utlänningar är ofta extremt rasistiska, något som knappast undgått någon som levt utanför en skyddad SSU-bubbla

att den nu eftersökte polacken maciej skulle utgöra något undantag är inte förvånande

min fetning
Det kan det härifrån strykas under på att de är. Hade en chilenare till granne en gång i en brf. Eller turken som korsade min väg på arbetsmarknaden. Eller ukrainaren som påminde om en SS:are i ett hyresärende. Finns mer att dra fram. Ryssen som blev sovjetiskt överlägsen mot oss småsvennar. Minsta gemensamma nämnare =jag? Nej, ren rasism mot värdfolket från de alltför många ggr otacksamma och värdelösa kulturberikarna för Sverige.

Polacken visar ju en vidunderlig likgiltighet mot svenskarna.
Hade en svensk bombat ett hus i Gdansk med samma resultat hade svenskar i Polen fått hålla sig inomhus en lång tid. Här får far till galningen uttala sig i förmildrande ordalag om sonen i media.

Det här jävla skitsnacket att svenskar är rasister mot de stackars flyktingarna.... Det etablerade samhällets sakta folkmord på de tysta svenskarna.
Engelsmannen Oisin Cantwell i Aftonbaldet raljerar över svenskarnas besvikelse över att vi inte fick chansen att öka på vår rasism mot araber/afrikaner då bomben kom från annat håll.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-10-01 kl. 18:33.
Citera
2021-10-01, 18:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonligan77
Nej jag har inte hans journal och hade jag haft det så får jag ändå inte dela den pga sekretess. Och jag har inte träffat människan, nej det stämmer, men jag har utbildning inom området och mycket kan man lägga ett och ett genom att läsa annat material. Men visst, statistiskt sett så uppfyller han många (!) riskfaktorer för suicid. Men har svårt att tro det. Jag tror dessutom (utöver det andra) att han vägrar lämna sin mamma i en sorg att han "gått bort", han skulle nog aldrig göra henne den typen av skada. Men vi får se.

Tackar för en konstruktivt svar, jag är inte ens amatörpsykolog, men det låter väldigt rimligt det du skriver, sorry om jag va snäsig
Citera
2021-10-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Deflagration, låg frekvens, lät nog mest som ett buller? Alla vaknar inte av mullrande åska. heller.

Tidigt i tråden skrev nån att det åskat på kvällen innan..

Inte ens brandmannen vaknade som ju bodde alldeles intill.
Citera
2021-10-01, 18:27
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Branden i källaren kan ha startat redan kvällen innan. Tjuvrökande ungar eller vuxen som slängt en halvdåligt släckt cigarett i källaren. När branden sedan nått ett förråd där någon i huset ställt ner sin grill och tillhörande gasolbehållare så small det till. Det finns flera olika scenarion än så länge då polis inte ens vet om det var en bomb. Och det finns inga vittnen som sett MGM komma upp från källaren. Endast ett vittne som sett honom på gården. Vem vet om det vittnet talar sanning?

Smällen var så kraftig att den hördes över halva Göteborg ändå var det flertalet som inte vaknade av smällen i huset som det skedde. Var huset ett hem för döva?

En sprängämnesdetonation är en knivskarp knall med vågutbredningar på många km/s medans en gasexplosion/krutexplosion är en dov historia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in