2021-10-01, 18:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Han tänkte väl sno en till...det var ju inte så att han tänkt lämna tillbaka den självmant:

"Den 8/11 kommer mannen tillbaka till butiken, X tar då honom åt sidan för att prata. Han erkänner då att han stulit projektorn och har den hemma hos sig. Han är villig att lämna tillbaka projektorn. Mannen tillika misstänkt blir därför omhändertagen av OV för att avvärja straffbelagd handling."

Från FUP.

Nej absolut det va inte så jag menade, var han helt enkelt ute efter å sno, eller var han tänkt å sno en specifik projektor till ett specifikt ändämål, om du är med , bara mina funderingar inga påståenden
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Vet ej om han har tatuering på halsen. Men kan säga att han går ofta fram och tillbaka över bron mot hemköp. Nästan alltid bärande en pappers/plastkasse. Medelålder, gråhårig

Du beskriver mannen som du såg på innergården ca 10 sek före explosionen som gråhårig. Nedanstående foton är tagna 2021.

https://imgur.com/21FsgTx

Stämmer väl "sådär" på din beskrivning. Hur kommer det sig?
Citera
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nu sprängde polack svensken säkerligen inte huset för att han ogillade afrikaner. Så vad ditt inlägg har här att göra förstår jag inte riktigt.
Det var användare danbaggens rasistofili som föranledde min kontring.

Fast jag vill nog hålla på denna underdog. Tänker mig som i en film, att allt vänder för han och han blir friad i en rättegång. Det visar sig att det var den aggressiva murveln som kört sitt crack Lab lite för hårt.

Det finns ju egentligen inga bevis ännu.
Citera
2021-10-01, 18:05
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Nu var det dock i hans egen-skrivna mail som han uttrycker sig smårasistiskt, där han uttrycker ogillande mot vårdanställda från Afghanistan och Djibuti.

Är Mark en judisk rasist? Finns såna?

Jag tycker Mark är relativt snäll mot Haymi som Mark kallar oförskämd.
Carina kallas mycket elak och Magnus kallas psykopat.
Haroon får ingen personlig kritik alls, bara kritik mot hans smällande av dörrar.
Låter inte rasistiskt alls.

Mark jämför vårdinrättningen med Auschwitz. Inte säkert att Mark är jude för det.
Citera
2021-10-01, 18:05
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Tar det vid rättegången.

Så, en polack gillar inte afganer. Det är som en afrikan som inte gillar turkar. Vanligt förekommande bland invandrare.

Detta är en snubbe som bott i Göteborg sedan 6 års ålder 1972. Bara en retard skulle kalla honom "polack".
Citera
2021-10-01, 18:06
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det var användare danbaggens rasistofili som föranledde min kontring.

Fast jag vill nog hålla på denna underdog. Tänker mig som i en film, att allt vänder för han och han blir friad i en rättegång. Det visar sig att det var den aggressiva murveln som kört sitt crack Lab lite för hårt.

Det finns ju egentligen inga bevis ännu.

Det vore ju en vändning som hette duga, varför inte, bland allt stölligt i denna tråd
Citera
2021-10-01, 18:06
Medlem
Jag har svårt att tro att M.L tar sig av daga. Dels med tanke på att han är av narcissistisk typ och dels så borde han ställt sig mitt i sin egen sprängning vilket var ett ypperligt tillfälle att stryka med på. Detta var noga planerat av honom, varför det skedde tidigt på morgonkvisten. Tanken var att smita obemärkt förbi bland alla ny och yrvakna gbgare samtidigt som lokaltrafiken kommer igång. Skulle inte förvåna mig om han är på g med nya sattyg
Citera
2021-10-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du beskriver mannen som du såg på innergården ca 10 sek före explosionen som gråhårig. Nedanstående foton är tagna 2021.

https://imgur.com/21FsgTx

Stämmer väl "sådär" på din beskrivning. Hur kommer det sig?

Så gråhårig man kan bli?
Citera
2021-10-01, 18:11
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonligan77
Jag har svårt att tro att M.L tar sig av daga. Dels med tanke på att han är av narcissistisk typ och dels så borde han ställt sig mitt i sin egen sprängning vilket var ett ypperligt tillfälle att stryka med på. Detta var noga planerat av honom, varför det skedde tidigt på morgonkvisten. Tanken var att smita obemärkt förbi bland alla ny och yrvakna gbgare samtidigt som lokaltrafiken kommer igång. Skulle inte förvåna mig om han är på g med nya sattyg

Hur vet du att han är narcissist , har du hans journal, dela den gärna i så fall, störd är han men det är många hobbypsykologer i tråden, så jag vet inte vem av er jag ska tro på
Citera
2021-10-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nej absolut det va inte så jag menade, var han helt enkelt ute efter å sno, eller var han tänkt å sno en specifik projektor till ett specifikt ändämål, om du är med , bara mina funderingar inga påståenden

Du är inte ensam om de funderingarna, men det verkar avancerat om han tänkt använda den som förgasare. Fläkten kanske var för klen så han behövde fler...stölden inträffade sent 2020 så troligast är väl att han vid den tiden inte inlett planeringen av dådet.

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)
Citera
2021-10-01, 18:14
Medlem
Branden i källaren kan ha startat redan kvällen innan. Tjuvrökande ungar eller vuxen som slängt en halvdåligt släckt cigarett i källaren. När branden sedan nått ett förråd där någon i huset ställt ner sin grill och tillhörande gasolbehållare så small det till. Det finns flera olika scenarion än så länge då polis inte ens vet om det var en bomb. Och det finns inga vittnen som sett MGM komma upp från källaren. Endast ett vittne som sett honom på gården. Vem vet om det vittnet talar sanning?

Smällen var så kraftig att den hördes över halva Göteborg ändå var det flertalet som inte vaknade av smällen i huset som det skedde. Var huset ett hem för döva?
Citera
2021-10-01, 18:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghbochfulatjejer
Så gråhårig man kan bli?

Då har du inget färgseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto