2021-10-01, 17:11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Det stämmer inte att hon är falskanmälare. Vad åklagaren säger är ju att den gärning hon påstår inte utgör brott. Beslutet innebär varken att hon är eller inte är falskanmälare. Det är en annan sak att ljuga om vad som faktiskt har hänt. Och har jag inte missat något saknar vi kännedom om den saken.

Nej hon uppmanades att anmäla. Hennes metod vara att sprida rykten. Man kan säga att hon faktiskt är ett offer. Hon blev ett verktyg för andra men nu får hon ensam betala priset.
Citera
2021-10-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det finns nu två möjliga förklaringar;

1. Kvinnan ljuger som en häst galopperar.
2. Hon blev pressad av andra intressen till detta spektakel.

Så vad tror du?
Att Hanif gjort precis allt som flickan säger, men att det (tyvärr) inte är brottsligt.
Citera
2021-10-01, 17:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
Är det tjejen?

Ja
https://www.ratsit.se/20040409-Anastasia_Frida_Sofla_Sollentuna/wxaFSICYx5dwvYoBA4CkasDy_UhrirG2f7HeQaf1yPs
Citera
2021-10-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så lite brydde du dig om mina efterblivna härskartekniker att du var tvungen att komma med ett inlägg fyllt med bortförklaringar till varför du visade förståelse för att offentligt visa nakenbilder på barn...
Ja alltså, jag trodde ju det var en härskarteknik, att du medvetet missförstod, sånt trams svarar jag inte på, finns ingen anledning. Men jag inser nu att du på riktigt inte förstod kontexten, därför förklarade jag.
Citera
2021-10-01, 17:17
Medlem
Jenshalls avatar
Kan vi ana han går över till SD?
Citera
2021-10-01, 17:18
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det förefaller vara så att många inom Moderaterna anser att Hanif Bali har agerat olämpligt.

Jag gissar på att Moderaterna och partiledningen har fört en hel del dialoger kring det här
och givit honom valet att antingen själv dra sig tillbaka eller finna sig i att bli petad.

Hans förtroende är till stor del förbrukat och det blir alldeles för svårt för honom att
kunna sitta kvar som riksdagsledamot för Moderaterna nästa mandatperiod.
Han vill ju inte kandidera för Moderaterna, så det blir ng svårt ja...

Det intressanta nu är ju vad han kommer ägna sig åt istället.
Citera
2021-10-01, 17:19
Medlem
Så jäkla tråkigt om han lämnar och låter dem onda krafterna vinna. Han behövs i politiken.
M borde skämmas och rensa upp.
Citera
2021-10-01, 17:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Att Hanif gjort precis allt som flickan säger, men att det (tyvärr) inte är brottsligt.

Gjort vad, hjälpt henne med läxorna? Hon påstår att hon skickat nakenbilder, vilket åklagaren säger inte stämmer.
Citera
2021-10-01, 17:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***

Det han skrev på var inget definitivt nej så vi får nog avvakta och se.
Citera
2021-10-01, 17:22
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Gjort vad, hjälpt henne med läxorna? Hon påstår att hon skickat nakenbilder, vilket åklagaren säger inte stämmer.

Ja och om hon hade skickat sexbilder borde hon åtalas för sexuella trakasserier.
Citera
2021-10-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***

Ja fast han ville det fram tills den här pinsamma affären uppdagades och nu får han inte längre.

Fast Moderaterna vill nog helst inte behöva peta honom offentligt eftersom det blir ett sådant himla gnäll
från hans högljudda anhängare som tror att han är frälsare och Jesus i egen hög person.

Därför har Moderaterna och partiledningen nog fört en diskret dialog med Hanif Bali och
uttryckt en önskan om att han helst självmant bör låta bli att ställa upp för nästa mandatperiod.
Citera
2021-10-01, 17:24
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast han ville det fram tills den här pinsamma affären uppdagades och nu får han inte längre.

Källa på det eller ljuger du igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in