2021-10-01, 15:24
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det enda som åklagaren bekräftar är att flickan uppgett att Hanif Bali begärt bilder:

Det här var tunnare än jag trodde.

Den ena bilden verkar inte ens existera utan flickan beskrev den med egna ord.

Så hon beskrev den med egna ord och uppgav att hon skickat den. Men kan inte visa upp något alls. Det här var allt...
Man tycker ju att hon när hon ändå var ute efter att sätta dit honom kunde ha beskrivit bilden som riktigt snuskig?
Citera
2021-10-01, 15:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Visst kan man det, men det talades om en dom i det jag citerade. En dom som alltså inte finns och inte kan överklagas. I detta fallet är det ju i så fall bara Riksåklagaren som kan övepröva beslutet eftersom det är den Särskilda Åklagarkammaren som har beslutat.

Jag tror att det var överprövning Blalotus syftade på.

Säkert är det en fördel för Bali om en eventuell överprövning handläggs av RÅ och inte på utvecklingscentrum i Göteborg.
Citera
2021-10-01, 15:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag ska alltså be om ursäkt för att jag hela tiden hävdat att förundersökningen om brott kommer läggas ner?

Nej för dina falska anklagelser mot Bali.
Citera
2021-10-01, 15:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Hela ärendet har gått precis som förväntat från första början, någonting direkt brottsligt går inte bevisa, däremot består fortfarande det olämpliga uppträdandet vilket är ett återstående bekymmer för Moderaterna.

Det enda som finns är flickans ord på ett olämpligt beteende.

Men om man bortser från dem återstår inte mycket. Visst, de har träffats tre gånger. Det bekräftar bägge. Men vad kan bevisas ha hänt vid dessa möten?

Flickan har sin berättelse, men vad av det hon sagt (som är olämpligt) är verifierat?
Citera
2021-10-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej för dina falska anklagelser mot Bali.

Jag har hela tiden hävdat att förundersökningen kommer läggas ner eftersom det blir svårt bevisa någonting direkt brottsligt.

Du har då envisats med att beskylla åklagaren för ingå i någon slags komplott och konspiration
och att åklagaren haft som mål att skada Hanif Bali.

Det har nu visat sig att åklagaren gjort sitt jobb helt korrekt och att dina beskyllningar var grundlösa.
Citera
2021-10-01, 15:29
Medlem
Jag undrar om utredningen hos M kommer att återupptas nu när det inte är fråga om något brott längre.
Citera
2021-10-01, 15:30
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Polisanmälan byggde på att hon blivit *uppmanad* att skicka sexuella bilder av Hanif. Bilderna kanske var utmanande men inte sexuella. Hanif kanske uppmanade till mer långtgående bilder än de som faktiskt skickades. Utredning nedlagd =/= MÄ ljuger. Utredning nedlagd = Hanif Ali Baba kan inte *bevisas* ha gjort vad som påstås med det underlag som finns i dagsläget.

Det är dock inte bevisat i någon form att HB skall ha uppmanat MÄ att skicka bilder överhuvudtaget.

"– Jag har förhört målsäganden som beskrivit det som förekommit mellan parterna. Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder"
Citera
2021-10-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Förlåt en kanske dum fråga men varför är HB så impopulär inom det egna partiet att någon/några velat totalsänka honom lagom inför nomineringarna?
Jag tycker det var ganska uppenbart redan från början att det var lite "väl lägligt" att göra detta.
syftet med honom är att locka över röster från andra partier
befintliga moderater får stå ut med partiledningens nymoderater
Citera
2021-10-01, 15:31
Medlem
antoneriks avatar
Det fanns nog aldrig en tanke att få honom fälld. Snarare en traditionell sextrap för att måla upp bilden av Bali som en snuskgubbe som stöter på tonåringar och få bort honom som riksdagsledamot. Sant eller inte, så har man lyckats ganska bra med det. Många har tappat tålamodet med Bali. Färre kommer att kryssa in honom, om dom ens har möjlighet att göra det med anledning av vad som hänt eller inte hänt.
Sverige är lika puritanska som USA när det gäller politiker och företrädare för det offentliga. Alla andra kan leva ganska kravlöst så länge man inte bryter mot lagen.
Citera
2021-10-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Din fråga och dina insinuationer känns rätt creepy.
Jag hänvisar gärna till Sargons lag.
Du får sluta projicera dina sjuka fantasier på Hanif.

Han är friad. Du får försöka komma över det och hitta en annan flugsmälla att svinga runt med.
Jag har ju som sagt aldrig sett bruden, så rimligen kan jag inte vara attraherad av henne, sluta låtsas att du tror att det är därför jag tycker att han är äcklig.

Om vi byter ut "sexig" mot "i Hanifs ögon sexig" så kan du inte anklaga mig, så kan du kanske svara på frågan istället: tror du han skulle hjälpt en ung ful kille med "läxläsning"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Polisanmälan byggde på att hon blivit *uppmanad* att skicka sexuella bilder av Hanif. Bilderna kanske var utmanande men inte sexuella. Hanif kanske uppmanade till mer långtgående bilder än de som faktiskt skickades. Utredning nedlagd =/= MÄ ljuger. Utredning nedlagd = Hanif Ali Baba kan inte *bevisas* ha gjort vad som påstås med det underlag som finns i dagsläget.

Om tjejen hade haft konversationer där det funnits klart och tydligt bevis att Hanif bett henne skicka nakenbilder eller liknande hade de läckt vid det här laget.

Åklagaren hade definitivt förhört Hanif om det funnit minsta antydning till det med.... Nu verkar det ju dock som att hon lagt ner undersökningen utan att ens gjort det, vilket tyder på att det inte fanns något sånt.

Jag menar, har han bett om bilder? Ja kanske, men om det sker i kontexten "jag sitter på waynes och fikar" och han svarar "åh skicka bild!" Så har han ju förmodligen inte haft något sexuellt uppsåt med det.
Citera
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon har en massa bilder på sin facebook. Toppsnäcka. Men. Don't ever stick your dick in crazy.

Hennes facebook>?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in