2021-10-01, 13:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns bild där på hens bord med damtidningar och sminkprylar.

Jag har sett bilden och tolkat det som mammans kvarvarande prylar.
Kanske lite långskott att övertolka denna bild, som tecken på att han skulle vara transa, eller?
Citera
2021-10-01, 13:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu har jag inte läst alla turer om detta fall. Men jag tycker myndigheter etc har handlat idiotiskt. Typiskt byråkrater att inte se människan bakom ett fall. Denne man har inte gjort nåt brottsligt innan myndigheter började härja. De borde nu lära sig en läxa när man pressar en medborgare till bristgränsen. Lär av detta!

Man skall inte försätta en människa i en så desperat situation. Då finns f.ö. alltid en risk att individen agerar desperat utifrån dennes faktiska situationen. Det hade varit otänkbart att behandla en ”ekonomisk flykting” på det här sättet. Om så ändå hypotetiskt skulle skett, så hade det lett till krigsrubriker i ”den tredje statsmakten”.
Citera
2021-10-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Inte bara i Norge, utan även i Monaco. Olika yrkestitlar i omlopp: samprdnare och skeppsmäklare bland annat.

Aftonbladet hänvisar till brev från MGM ställda till svenska myndigheter där han själv berättar om sin yrkesbakgrund. Jag har letat, men ej funnit dessa. Någon här i tråden, möjligen en granne, har pratat med MGM om dennes tid vid rederier. Ytterliggare någon härleder detta till att MGM varit inneboende hos Wally Wollter, som ska ha haft så pass goda kontakter att hon kunnat hjälpa honom med jobb.
Har inte själv sett bevis för att något av detta stämmer.

Okej. Jag förstår.
Citera
2021-10-01, 13:49
Medlem
Trafikinfo Varning Moped i höger körfält riks 40.
Är det MGM??
Citera
2021-10-01, 13:49
Medlem
Det är ju inte den första svenska medborgaren som blivit illa behandlat av svenska myndigheter isåfall och det har ju inte direkt varit vanligt förekommande att man vid vräkning spränger sitt eget hus.

Så det är inte bra att ursäkta förövaren här med att han var i en utsatt situation.

Nu lär han ju ändå tryggat sin tillvaro för de närmaste 15 åren med ett gratis rum och mat ett par ggr om dagen.
Citera
2021-10-01, 13:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Svenskfödd trodde vi ett tag tidigare, numera vet jag att han är född i Gdansk och kom till Sverige som 6-åring år 1972. Så han är uppväxt i Sverige och namnbytet till Mark Lorentzon skedde när han var ca 14 år (oklart om det var på hans eller moderns intiativ).

Nej du trodde det ingen annan vad jag kunde se. Äntligen förstod du det, grattis. Men även en blind höna kan hitta ett korn. Tyckte du lät lite rasistisk. Försökte ändra så att Polacken skulle ha en annan etnicitet än vad han hade. Det hade nog inte Polacken uppskattat att höra. Han ser sig nog som en stolt Polack.
Citera
2021-10-01, 13:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Man skall inte försätta en människa i en så desperat situation. Då finns f.ö. alltid en risk att individen agerar desperat utifrån dennes faktiska situationen. Det hade varit otänkbart att behandla en ”ekonomisk flykting” på det här sättet. Om så ändå hypotetiskt skulle skett, så hade det lett till krigsrubriker i ”den tredje statsmakten”.
Märkligt att MGM är så svår att hitta för polisen. Jag förutsätter att han mår/har mått psykiskt dåligt. Kan han ha tagit livet av sig?
Citera
2021-10-01, 13:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Om det nu är han som är GM, borde han inte då ha med sig lite saker inför planerad flykt?

Jag blåser hela huset i luften, sedan tar jag en promenad och så får jag se vad jag tar vägen, nej det stämmer inte.

En flyktplan där han redan har bunkrat upp för övernattning och fyllt på med mat, och morsans gamla tröja som snuttefilt till natten kanske är troligt.

Det fetmarkerade har jag gjort.
Hur vet du att han inte redan har gjort det, flyttat grejer till annat ställe? Han bodde på annan adress för ett år sedan, han har inte bott med sin mamma vad jag förstår.
Citera
2021-10-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
På något vis känner man att - att det är fel metod att blurra ansiktet på den person som efterspanas.
Eftersom 55 åringen inte ger sig till känna för polisen så har han all misstanke mot sig , och ska gripas fortast möjligt.

Här tror jag att allmänheten runt personen kan slå larm om vart han befinner sig.

Ähh vaniljmedia vet ju att det ligger ute på allternativmedia sååå de slipper den biten med ev förtal om det är fel. Men får de tillstånd från åklagare polis etc. då ryker blurret direkt.
Citera
2021-10-01, 13:57
Medlem
Ok, profilering: den som har läst genom hans email vet att han är normalbegåvad, lågutbildad och konspiratoriskt lagd. Möjligen uppvisade han tekniska talanger som barn men detta snack om hög iq kan vi glömma. Han resonerar dåligt och uttrycker sina dåliga sammanfattningar på ganska klumpigt språk.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-10-01 kl. 13:59.
Citera
2021-10-01, 13:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Märkligt att MGM är så svår att hitta för polisen. Jag förutsätter att han mår/har mått psykiskt dåligt. Kan han ha tagit livet av sig?

Det som talar emot är att hans mamma fortfarande är vid liv. I annat fall hade det nog redan skett, om det nu ännu inte skett.
Citera
2021-10-01, 14:00
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ok, profilering: den som har läst genom hans email vet att han är normalbegåvad, lågutbildad och konspiratoriskt lagd. Möjligen uppvisade han tekniska talanger som barn men detta snack om hög iq kan vi glömma. Han resonerar dåligt och uttrycker sina dåliga sammanfattningar på ganska klumpigt språk.

Hur kan man uttrycka någonting dåligt klumpigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in