2021-10-01, 12:12
Medlem
Något som inte har nämnts är att MGM spelade i ungdomslandslaget i fotbolls som 16 åring, en riktig talang innan han bröt foten under ett fotbollsläger i Trapani. Undrar om han gömmer sig bland bekanta f.d lagkamrater eller någon klubbstuga.
Citera
2021-10-01, 12:13
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag fattar inte hur han kan hålla sig undan.

Jag får lite Madsen-vibbar över honom, om det stämmer det som beskrivits om hans smarthet osv.

Kan de som nämnt i tråden att han skulle vara transvestit, vilket ni fått uppfattning av då ni läst FUP lägga ut skärmdump på det.
Finns några länkade bilder från FUP med bla två läppstift, en pincett och en Elle-tidning vilket trådens snillen anser bevisar att han är transa på heltid. Säkert ett bevis för att han är jude också...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Han kommer hittas innan kvällen.

Vi hoppas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag tänkte också tidigare att det kan ha gått fel under tillverkningen men det faktum att han sågs utanför fastigheten vid händelsen måste väl tyda på att det var planerat?
Eller kan något gått snett och det börjat pyra och pysa, som han inser, för att strax efter att han hunnit iväg brinner av åt bara fan?

Kan vara så, nåt tog eld som inte skulle ta eld.

Kan förklara det faktum att ha inte fick med sig något mer ut än det han hade på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ett Norrmalmstorg syndrom tror jag.
En störd morsa som har hållit sonen bunden till sig och att sonen, mannen i huset typ "älskar" henne över allt på jorden.
Rätt vanligt scenario ibland udda incel män.
Han är fast med henne helt enkelt och vet inget annat.

Enligt nåt tidigare inlägg har han jobbat i bla norge tills han flyttade hem till swe för cirkus tio år sedan, kanske delvis för att modern kan blivit sjuk. Till skilnad från många "riktiga" svenskar som i vissa fall totalt skiter i sina föräldrar förutom när det är dax för arvet.
Visst du kanske inte är helt fel ute med vad som kommit fram om aktuell MGM meen...

Att det gått åt håvete innebär inte att folk är incels, trans, höger eller vänsterextrema som många vill göra gällande i tråden.

Vi får se vad som kommer fram om dom lyckas gripa honom och ställa inför rätta med paragraf 7 undersökning som visar vårdbehov i det här fallet??
Citera
2021-10-01, 12:14
Medlem
Det jobbet han hade som jag känner till var att han samordnade fartygsfrakter i Monaco. Han satt på ett rederikontor där. Jag fick intrycket att han hade bra kontakter. Någon här i tråden skrev också att han bott hos Wally Volter o Örgryte runt 1990. Hon hade säkert connections till gräddan här i Göteborg. Hennes man var väl nån höjdare inom det göteborgska näringslivet.
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Som vad? På land/ till sjöss/ varv/ klassningssällskap..?
Vilken var kopplingen till rederier?
Citera
2021-10-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Något som inte har nämnts är att MGM spelade i ungdomslandslaget i fotbolls som 16 åring, en riktig talang innan han bröt foten under ett fotbollsläger i Trapani. Undrar om han gömmer sig bland bekanta f.d lagkamrater eller någon klubbstuga.

Bröt foten i Italien? Hur har du kommit över den infon, källa?
Citera
2021-10-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Han kommer hittas innan kvällen.

Kanske, vart då?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Såvida det inte är en namne, om namnet är vanligt förekommande.

Inte vanligt förekommande i Sverige. Det fanns endast två personer skrivna i Sverige med det aktuella efternamnet 1980, varav den ene var MGM och den andre hans far. Förnamnet i sin tur matchar endast MGM. Hur som helst var det inte en speciellt intressant uppgift i sig men det var det enda spåret jag kunde hitta av MGM vilket kanske talar för en ganska anonym tillvaro.
Citera
Medlem
Han samordnade frakter på ett rederikontor i Monaco. Det är det enda jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ok. Vet du ngt mer om den exakta kopplingen till rederier? Vadsomhelst. Vad, även om något litet, sade han om det?
Citera
2021-10-01, 12:16
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jag tror han kan ha använt handsprit...stulit den systematiskt från olika håll. Det blir ju samtidigt som ett slags "statement" mot Corona som gjorde att han inte fick träffa sin mor.

Han hade även stulit en projektor värd 10k vid ett tidigare tillfället från Elgiganten, den lämnades visserligen tillbaka (se FUP), men kan syftet ha varit att förgasa brännbar vätska mha den?

Eller har han sålt stulna grejer på Tradera för att finansiera det hela?

När jag såg FUP-bilden från vardagsrummet (efter polisens husransakan i samband med projektorstölden) tänkte jag på samma sak. Han har samlat på sig en massa prylar som ska avyttras för stålars. Bland annat syns en hög kläder från det Trollhättanbaswrade skatemärket Sweet SKTBS. Knappast ett märke som riktar sig mot 55-åriga män. Heller inte några billiga tröjor, som du shoppar när du går på Soc.
Citera
2021-10-01, 12:16
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Kammaråklagare Maria Thorell som leder förundersökningen var mycket förtegen när Aftonbladet pratade med henne tidigare under eftermiddagen.

– Det jag kan säga är att en person är anhållen i sin frånvaro för explosionen.

Hon kan inte kommentera vilken typ av bevisning de har som pekar mot mannen.

– Vi har bedömt att han är misstänkt på sannolika skäl, säger hon.

Polisen bedömer inte mannen som en fara för allmänheten, men uppmanar människor att vara vaksamma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEde09/misstankte-bombmannen-fortfarande-pa-fri-fot

Det fetade.
Så en man som har sprängt en bomb på allmän plats, anses inte va en fara för allmänheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in