2021-10-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Du misstar dig nog ganska mycket, hans mamma var hans ekonomiska säkerhet, det handlar inte om att älska sin mamma.

Så jag tror att han inte är i Göteborg

Han bråkade ju med personalen för att han inte fick träffa mamman?
Hur fick han pengarna menar du? Gick han och snodde dom ur hennes handväska på hemmet? Han har ju tömt kontot en gång, vilket man inte kan göra via bankomat om man ska ta ut den summan utan man måste ha tillgång till bankkontot. Vilket han troligtvis hade utan att behöva gå dit.
Citera
2021-10-01, 12:08
Medlem
Herregud, då har jag varit bekant med honom. Vi var ytligt bekanta. Han verkade normal och glad då. För några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Enligt Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEd61l/uppgifter-lamnade-lugnt-platsen-fore-explosionen
Citera
2021-10-01, 12:09
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Vet någon mer exakt vad han jobbat med i rederibranschen? Den ytligt bekante jag hade som liknar honom och som bot i området hade jobbat i rederibranschen. Tråkigt nog har jag glömt namnet på denna personen, men det kan nog vara samma man.

Som vad? På land/ till sjöss/ varv/ klassningssällskap..?
Vilken var kopplingen till rederier?
Citera
2021-10-01, 12:09
Medlem
dialektikers avatar
Jag fattar inte hur han kan hålla sig undan.

Jag får lite Madsen-vibbar över honom, om det stämmer det som beskrivits om hans smarthet osv.

Kan de som nämnt i tråden att han skulle vara transvestit, vilket ni fått uppfattning av då ni läst FUP lägga ut skärmdump på det.
Citera
2021-10-01, 12:10
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag har svårt att förstå lindrigt förståndshandikappade människor = IQ 80 och lika svårt att förstå hur dom förstår att tillverka bomber!
Vem säger att han har den IQ’n?

Autism har ingenting med IQ att göra, det är hur man uppfattar sin omvärld.

Det är inte raketforskning att göra ett sprängämne, du behöver bara formeln, fan låter som du ska göra en kryssningsmissil och sätta den i ner i en bunker med ett styrsystem baserat på GPS.
Det är en stor jävla smällare.
Senast redigerad av Ladida 2021-10-01 kl. 12:12.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Herregud, då har jag varit bekant med honom. Vi var ytligt bekanta. Han verkade normal och glad då. För några år sedan.
Ok. Vet du ngt mer om den exakta kopplingen till rederier? Vadsomhelst. Vad, även om något litet, sade han om det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ett Norrmalmstorg syndrom tror jag.
En störd morsa som har hållit sonen bunden till sig och att sonen, mannen i huset typ "älskar" henne över allt på jorden.
Rätt vanligt scenario ibland udda incel män.
Han är fast med henne helt enkelt och vet inget annat.

så är det nog men får hoppas de hittar honom!
Känns som att han är rättså farlig speciellt när man tänker på att han är ensamvarg osv. Kan ju få en till flipp.
Men han borde inte vilja lämna sin mor sådär ensam på äldreboendet. Hoppas personalen tar hand om henne.
Citera
2021-10-01, 12:11
Medlem
maxatdunders avatar
Hur illa har han behandlats egentligen, enligt AB har han gjort överklagan inom flera mål, blev han verkligen orättvist behandlad som han får det att låta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Inte ett enda dugg märkligt. Har man en ensam gärningsman som är ytterst sannolik så är det naturligt att rikta in sig på denne. Skulle säga att Mark Lorentzen är mer än "kandidat", han är GM.

Här kan vi läsa vad som utmärker en sådan här rättshaverist:

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/rattshaveristiskt-beteende-och--vrakningshot-fore-bombdadet/

Ofta ett hat mot samhället, ett hat mot Sverige och tycker allt har blivit sämre med åren. Har en bild av att samhället håller på att haverera, eller att man är utanför samhället. Kan inte ta in något av det fina och gemensamma med vårt samhälle. Det är ur sådana tankar och samhällssyn som fröet till ett sådant här fruktansvärt dåd föds.

Ja, du jobbar hårt för att försvara mediamogulernas fristad i vårt rike
Man har oftast, i en fritt verkande och fungerande samhälls stat normalt sett flera misstänkta gärningsmän att spåna kring, visavi fallen, som exempel Hagamannen i Umeå, Palmemordet där flera s k spår presenteras allt eftersom utredningen tar fart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Kanske var lite otydlig.
Har för mig att "incels" är män som hatar kvinnor för att de aldrig fått sexuell upplevelse.
Finns säkert kvinnor som är i samma situation, men de hörs inte.

Min definition av incels är jättearga män som sitter på sociala nätverk och spyr galla på kvinnor de aldrig kan få!

Må så vara, men det finns ju ingenting som tyder på att gärningsmannen här skulle vara en incel. Hade han smällt KFUK's eller Grupp 8's lokaler i luften kanske man hade kunnat misstänka nåt sånt. Att jag reagerar, är för att incel har blivit nåt j-vla modeord som används i tid och otid på detta forumet.
Citera
Medlem
Han kommer hittas innan kvällen.
Citera
2021-10-01, 12:12
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polpa79
Hvorfor tok han navnet Lorentzen?
Hva er linken?

Leste han hadde jobbet med rederier og shopping i Norge. Meget kjent skipsreder familie her som heter Lorentzen.
Du tror du har funnit orsaken till dådet?

Namnbyte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in