2021-10-01, 08:46
Medlem
Om man vill läsa hela (vad jag förmodar äkta) rapporten:

https://www.azsenaterepublicans.com/cyber-ninjas-report
Citera
2021-10-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I Sverige hade detta exempelvis aldrig godkänts. [/b]

Jo, det hade det. Om det inte upptäcktes och ledde till ett överklagande inom 10 dagar efter det att valresultatet fastställts.

Hade någon 10 månader efter ett val i Sverige upptäckt att 25% av rösterna var falska hade det inte lett till något annat än politiskt käbbel. Regeringen hade suttit kvar och Riksdagen hade behållit sin sammansättning, trots allt fusk. Möjligen skulle regeringen pga politiskt tryck kanske ha känt sig tvingad att avgå (eller kanske bli avsatt i en förtroendeomröstning), men annars hade regeringen suttit kvar i orubbat bo på sitt falska mandat. Och hade det blivit extraval (dvs. nyval) så hade det bara avsett de återstående tre åren av perioden.

Så, fusk som inte överklagats inom 10 dagar är i Sverige helt godkänt i valresultatet. Vill du överklaga måste du vara snabb. Och du måste ju också precisera vilket fusk du menar skett. Det duger inte i Sverige att säga "jag vet att det fuskats, det måste utredas", utan du måste i princip ange tid och plats för fusket samt vilken typ av oegentligheter som förekommit. 10 dagar, annars är fuskresultatet godkänt som det riktiga resultatet.
Senast redigerad av Auric 2021-10-01 kl. 09:07.
Citera
2021-10-01, 10:07
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du vet att de 57000 rösterna i rapporten inte är illegala, det är inget CyberNinjas själva hävdar heller. Att flytta under oktober och rösta med din gamla valsedel är inte olagligt, inte heller att korrigera trasiga röstsedlar. Dessa duplicerade röstsedlar skulle ju såklart noterats vid den omräkning som CyberNinjas gjorde för hand då det då skulle saknas tusentals röstsedlar. Det här vet du,.

Nej, du hävdade bestämt att minst 10% fysiskt inte existerade. Men absolut, det var ett rykte, likt de rykten du sprider nu. Har du slutat lita på källan som spred ryktet om 10% saknade valsedlar då?
Det var ju ett extremt påstående så du måste verkligen litat på källan för annars hade du väl inte spritt det vidare här?

Hur många flyttar in och ut ur dessa countys under en månad tror du?
Citera
2021-10-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hur många flyttar in och ut ur dessa countys under en månad tror du?
Ja, så här står det ju i rapporten:
15 035 flyttade inom Maricopa
6 591 flyttade ut ur Arizona
1 718 flyttade ut ur Maricopa, men inom Arizona.

Detta av drygt 3.8 miljoner invånare. Jag vet inte hur du gör när du flyttar men att man har ett par rundor med post som går mellan husen är väl det absolut vanligaste?

Det alternativa scenariot - att 23k helt slumpmässiga människor flyttar, snor valsedeln ur posten och falsifierar en exakt kopia av den tidigare boendes signatur för att begå valfusk på helt eget bevåg - samtidigt som den tidigare boende av ren tur inte väljer att rösta på annat sätt, är ju en befängd idé som då knappast skulle gynna den ena eller andra kandidaten.
Citera
2021-10-01, 11:53
Medlem
Citat:
Tack för komplimangen

Jag har aldrig sagt att de saknats. Jag har berättat att det ryktats. Stor skillnad..

Det vi idag kan konstatera är att över 95% av de närmare 250.000 röstsedlar som ankom efter valdagen saknar bekräftade underskrifter, ofta ingen underskrift alls eller nån liten krumelur, medan de valsedlar som ankom innan valdagen har 95% bekräftade underskrifter. Ser du ett mönster ?

Dessaa underskrifter kan då enligt rapporten Maricopa förstört de digitala filerna dagen innan auditen startat enbart kontrolleras genom dörrknackning och frågan om personen röstat i valet. Detta har via Liz Harris folkvald i Arizona utförts på 13.000 adresser i Maricopa där man fick bekräftat att en förkrossande majoritet av röstsedlarna är fake.

Ta nu 57.000 illegala +250.000 fakeröster = 14% av rösterna.

Med andra ord är de 10% röster som diskuterats som fuskröster sannolikt i underkant.

Låt oss dock ej glömma att de redan bekräftade 57.000 rösterna som är konstaterade illegala är 5ggr volymen för Bidens "valvinst". Ingen kan därmed påstå att han vunnit i Arizona. I Sverige hade detta exempelvis aldrig godkänts.

Vi kan med detta inlägg konstatera att dina inlägg är ej att lita på då det är från falska källor. Dina inlägg är alltså falska och har fake news i sig. Tack för klargörandet.
Citera
2021-10-01, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Vi kan med detta inlägg konstatera att dina inlägg är ej att lita på då det är från falska källor. Dina inlägg är alltså falska och har fake news i sig. Tack för klargörandet.
Verkligen en nyhet att det förhåller sig så, det hade man ingen aaaaning om.
Citera
2021-10-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Verkligen en nyhet att det förhåller sig så, det hade man ingen aaaaning om.

Jag gissar att mina inlägg kommer ignoreras som vanligt av nixter, men tycker ändå vi kommit en bit med detta klargörande från nixters egen sida.
Citera
2021-10-01, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Jag gissar att mina inlägg kommer ignoreras som vanligt av nixter, men tycker ändå vi kommit en bit med detta klargörande från nixters egen sida.
Ja, en av hans kompisar skrev mot slutet av den gamla valfusktråden att "påståenden /av Trumpanhängare i USA/ är lika med fakta i denna tråd".
Citera
2021-10-01, 13:30
Medlem
Citat:
Dessaa underskrifter kan då enligt rapporten Maricopa förstört de digitala filerna dagen innan auditen startat enbart kontrolleras genom dörrknackning och frågan om personen röstat i valet. Detta har via Liz Harris folkvald i Arizona utförts på 13.000 adresser i Maricopa där man fick bekräftat att en förkrossande majoritet av röstsedlarna är fake.

En sak till. Kontrollera genom dörrknackning om folk röstat? Hur pålitligt blir det?
1: du kan inte kräva att den som öppnar dörren ska legitimera sig (det kan bara polis kräva)
2: du kan inte kräva att den som öppnar dörren ska tala sanning

Och därför kan man inte dra några slutsatser av vikt. Visst, man kan absolut utifrån svaren och folks uppträdande få en hint om det finns tecken på ett sådant fusk men nånting att dra några säkra slutsatser från kan man inte få fram. Hade jag varit Biden-supporter och någon Republikansk canvassfigur kommit och frågat om jag röstat hade jag antagligen svarat något i stil med "det ska du sk**a i".

S.k. bevis som tas fram på det viset kommer dessutom aldrig att hålla i en rättegång* i en amerikansk domstol. Så bara den omständigheten att man för fram detta som ett bevis för fusk bevisar faktiskt bara att man inte har något annat intresse än att underminera förtroendet för valsystemet. Ville man verkligen få ett case till domstol så skulle man leta efter nåt som går att använda i en domstol.

*) i så fall måste man vid en rättegång kalla in väldigt många av dem som vittnen som får vittna under ed i domstolen. Skulle gissa på att det lär krävas i vart fall några hundra vittnen som måste tas in.
Senast redigerad av Auric 2021-10-01 kl. 13:34.
Citera
2021-10-01, 13:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Tack för komplimangen

Jag har aldrig sagt att de saknats. Jag har berättat att det ryktats. Stor skillnad..

Det vi idag kan konstatera är att över 95% av de närmare 250.000 röstsedlar som ankom efter valdagen saknar bekräftade underskrifter, ofta ingen underskrift alls eller nån liten krumelur, medan de valsedlar som ankom innan valdagen har 95% bekräftade underskrifter. Ser du ett mönster ?

Ta nu 57.000 illegala +250.000 fakeröster = 14% av rösterna.

Med andra ord är de 10% röster som diskuterats som fuskröster sannolikt i underkant.

Låt oss dock ej glömma att de redan bekräftade 57.000 rösterna som är konstaterade illegala är 5ggr volymen för Bidens "valvinst". Ingen kan därmed påstå att han vunnit i Arizona. I Sverige hade detta exempelvis aldrig godkänts.

"Länkar på att minst 10% röster saknas. Från styrande i Arizona."
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

"Bomb!

Ansedda National File rapporterar att Arizonaaudit rapporterat kartonger fyllda med helt blanka röster, 100.000 tals röster saknas i Arizona.

Antar att du räknar detta blanka papper, men hur ?

GET READY FOR IMPACT!!!!"

"Massive number of ballots missing in Maricopa. Decertification now openly discussed."

"Som sagt Auditens är nu avslutad 14dgr tidigare än avsett pga det inte finns röster att räkna.. man har utgått från 2.1miljon.

Det är Republikanska ledare i Arizona hävdar att mycket stora volymer röster saknas."

"Nyss i Amerikansk TV.

"OANN. Kartonger som saknar uppemot 20% av de röster man påstod fanns där".

Menar du att när du skriver såhär själbsäkert om saker och ting, då ska vi tolka dig som att du enbart skriver om rykten? Har jag förstått saken rätt?
Citera
2021-10-02, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"Länkar på att minst 10% röster saknas. Från styrande i Arizona."

"Bomb!

Ansedda National File rapporterar att Arizonaaudit rapporterat kartonger fyllda med helt blanka röster, 100.000 tals röster saknas i Arizona.

Antar att du räknar detta blanka papper, men hur ?

GET READY FOR IMPACT!!!!"

"Massive number of ballots missing in Maricopa. Decertification now openly discussed."

"Som sagt Auditens är nu avslutad 14dgr tidigare än avsett pga det inte finns röster att räkna.. man har utgått från 2.1miljon.

Det är Republikanska ledare i Arizona hävdar att mycket stora volymer röster saknas."

"Nyss i Amerikansk TV.

"OANN. Kartonger som saknar uppemot 20% av de röster man påstod fanns där".

Menar du att när du skriver såhär själbsäkert om saker och ting, då ska vi tolka dig som att du enbart skriver om rykten? Har jag förstått saken rätt?

Det är alltså runt 100k röster som förmodad vara felaktiga alternativt förfalskade och detta stör inte TDS/vänsterfascisterna? Det är alltså fritt fram för GOP att fuska inför 2024? Sanningen kommer alltid fram, och det lär inte bli vackert för globalisterna
Citera
2021-10-02, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Det är alltså runt 100k röster som förmodad vara felaktiga alternativt förfalskade och detta stör inte TDS/vänsterfascisterna? Det är alltså fritt fram för GOP att fuska inför 2024? Sanningen kommer alltid fram, och det lär inte bli vackert för globalisterna
Det här är problemet med att det sprids missinformation. Inlägget du citerar, och Nixters citat om hundratusen "blanka" röster i dessa har han nu erkänt bara var lösryckta rykten som visade sig inte stämma. Du orkade bara läsa hans citat, kollar inte upp hans källa, eller ens ser i vilken kontext hans citat är i den här tråden utan bara för att det säger något du vill så slutar du läsa och utgår från att det är sant och använder som argument.

För att vara tydlig: citaten du citerade och de hundratusen blanka röstsedlarna stämde helt enkelt inte,. Nixter bryr sig inte, för han hade inte haft några nyheter om han inte spred fakenews.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in