2021-10-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeowTseTung
Bara för att man juridiskt inte kan döma honom för barnbilder så är det ju fortfarande riktigt obehagligt att han frågar minderåriga flickor på bilder. Enda anledning ni fanboys inte tycker det är för att ni är just fanboys och Bali simps, hade det varit någon annan politiker är jag övertygad om att ni hade delat den åsikten.

Bara för man lagligt kommer undan med något betyder det inte att man inte är moraliskt förkastlig. Den här tråden visar på en otroligt svartvit bild många av er verkar leva efter.

Hej, skulle du kunna meddela din källa på att han har efterfrågat bilder från minderåriga flickor?
Citera
2021-10-01, 10:36
Medlem
Även Asylsvenskan som deltog i häxjakten när de publicerade A's lögner bör på något sätt tryckas dit.
Citera
Medlem
Han har alltså frågat och säkert tjatat om bilder, inte en gång utan säkert flera gånger, och bara det tillvägagångssättet är äckligt hela han är en vidrig person!!!
Citera
Avstängd
Citat:
Bara för att man juridiskt inte kan döma honom för barnbilder så är det ju fortfarande riktigt obehagligt att han frågar minderåriga flickor på bilder. Enda anledning ni fanboys inte tycker det är för att ni är just fanboys och Bali simps, hade det varit någon annan politiker är jag övertygad om att ni hade delat den åsikten.

Bara för man lagligt kommer undan med något betyder det inte att man inte är moraliskt förkastlig. Den här tråden visar på en otroligt svartvit bild många av er verkar leva efter.

Fast nu vet du inte vad det var för bilder?

Snacka om att dra i halmstråna....
Citera
2021-10-01, 10:37
Medlem
TonyBergmans avatar
Bali vart inte ens kallad på förhör.
Säger väl de mesta om detta ^^
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bajenager
Han har alltså frågat och säkert tjatat om bilder, inte en gång utan säkert flera gånger, och bara det tillvägagångssättet är äckligt hela han är en vidrig person!!!

"säkert tjatat"
"säkert flera gånger"

Fortsätt sprida påhittade lögner.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Hon säger sig ha känt saker, uppfattat saker och nu så är hela fundamentet bakom beskyllningarna borta dessutom. Det talar ju för att det har varit bullshit från hennes sida från början. Nu vore det intressant om Bali släpper sina påstådda bevis.

Ja, man undrar över hennes motiv. Hon är väl anonym här, men skulle ju själv kunna gå ut i intervju och "tala ut". Eller twittra om det.
Citera
2021-10-01, 10:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Åklagare i Sverige yrkar aldrig på utvisning, trots att de kan göra det. Helt enkelt för att de är vänster och emot utvisning som koncept. Så att låtsas som att åklagare inte är politiska aktivister är bara trams. Vad är det nu, 99,9 % av utländska brottslingar utvisas inte, och du menar att det visar yrkeskårens kompetens?

Läs vad åklagaren Ridefixer skrivit om detta. Det är inte åklagarnas fel att lagen ser ut som den gör.
Citera
2021-10-01, 10:42
Medlem
JUST NU: Lägger ner utredningen om Hanif Bali

Åklagaren: ”Rör sig inte om nakenbilder”
Citera
2021-10-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Hej, skulle du kunna meddela din källa på att han har efterfrågat bilder från minderåriga flickor?

Det står ju i samtliga artiklar att målsägande uppger att han har frågat efter bilder, detta har ju aldrig förnekats utan enbart att det inte är av sexuell karaktär (i lagens mening).

Jag säger inte att han har gjort sig skyldig till ett brott men jag tycker det är äckligt att han uppenbarligen visar intresse för så pass unga flickor.

Sen förstår jag inte varför så många av er sitter och klagar på vänstern. Flickan är ju MUF samt partiet själva som dragit igång detta. Hur är vänstern inblandad?
Citera
2021-10-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Fast nu vet du inte vad det var för bilder?

Snacka om att dra i halmstråna....

Med den formulering är det uppenbart att det är bilder på henne, det är ju inte husdjursbilder det rör sig. Hade det inte varit bilder på flickan hade det stått det och inte att bilderna inte är av sexuell karaktär
Citera
2021-10-01, 10:45
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Du har missförstått. HB har konsekvent sagt att han INTE bett henne skicka bilder.
Hon uppger att hon skickat porrbilder av sig själv till honom: Uredningen har nu visat att det inte handlar om nakenbilder. Den har dessutom INTE visat att han bett henne skicka bilderna.

Du ska veta att jag är beredd att kasta HB under första bästa buss så fort ett enda bevis kommer mot honom. Innan dess MÅSTE detta antas vara ogrundade påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in