2021-09-29, 21:52
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
En liten matematisk detalj som inte är helt obetydlig i sammanhanget. Av de 250 mg Undecanoate du injicerar är den verkliga mängden testo betydligt mindre.
Detta kommer sig av att estern Undecanoate "tar plats"
så av 100mg olja så får du i dig 61 mg testo.
Detta innebär att 250 mg Undecanoate består av 152.5 mg ren testo... Alla estrar tar olika mycket plats beroende på vilken ester det är:

100 mg Testosterone Suspension 100 mg testo
100 mg Testosterone Acetate 83 mg testo
100 mg Testosterone Propionate 80 mg testo
100 mg Testosterone Isocaproate 72 mg testo
100 mg Testosterone Enathate 70 mg testo
100 mg Testosterone Cypionate 69 mg testo
100 mg Testosterone Phenylpropionate 66 mg testo
100 mg Testosterone Decanoate 62 mg testo
100 mg Testosterone Undecanoate 61 mg testo

Tjenare Hakan och stort tack för detta!

Otroligt intressant och jag suger i mig allt. Märkligt. Jag har hängt mycket här och läst tusentals inlägg i ett stort antal trådar genom åren och ändå är det första gången som jag läser detta!

Igen: Uppskattas!

//Ivan
Citera
2021-09-29, 22:26
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
God kväll Ivan!

Tänkte bara flika in och säga att jo; nog kommer jag ihåg både dig och din kurrapport anno 2010! Kanske du kommer ihåg mig med, förhoppningsvis?

Roligt att se att du lever och att du är tillbaka i träsket igen, s.a.s! Gillar din moderata approach.

Kommer att följa denna rapport med stort intresse; f161 är inte längre vad det en gång var!

Det behövs fler caféer.

Väl mött, FuckedUp
Citera
2021-09-30, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Tack kompis! Fast jag är egentligen relativt svag. Även om jag är starkare än de flesta på gymet. Men jag bryr mig å andra sidan inte om vilka vikter jag kör på. Så länge jag känner hur muskelfibrerna trasas sönder. Fast det är en sanning med modifikation. Eftersom jag är noga med progression och att hela tiden addera till mer vikt eller fler reps på samma vikt som tidigare. Sakta men säkert så.

Jag ligger på en mini-blast. Men det skriver jag i perspektiv av mitt normalläge över året kommer vara HTR på Testo Undecanoate/Nebido. Möjligen blir det 50/50 Testo Undeca och Mast. Men oavsett: 100-125 mg ew oavsett variant.

Nu ligger jag på testo, mast och eq.
250 mg undeca e10d samt sätter 200 mg Mast + 350 mg EQ e5d.

När jag är klar är jag frestad att växla upp en smula och testa en e5d-mix av 250 mg Testo C, 200 mg Tren och 200 mg Mast. Men jag skriver "frestad" för jag har långt ifrån bestämt mig. Dels innebär det 850 mg var 5:e dag. Jag har tidigare som mest legat på 800 mg och efter den gången (även fast det kändes bra) tog jag ett mentalt beslut på att max 500 mg e5d är min grej och det jag ska hålla fast vid. Sedan är jag lite rädd för Tren. Eller säg så här: Jag har massor av respekt. Jag ska liksom inte upp på en scen. Jag vill få tillbaka min form/fysik och jag vill må bra. Då har jag egentligen inget behov av tren. Men...

En annan och kanske ändå mer sannolik fortsättning på höstens kur är att låta 250 mg testo C + 200 mg Mast e5d ta vid. Eventuellt addera till 125 mg Testo Undeca e14d. Bara så det ligger kvar där i bakgrunden så att när jag kliver av Testo C och Mast så fortsätter (undeca)stråkarna spela eftersom de aldrig tog paus.

Vi får se. Själv då, hur ser Rickys tankar och planer ut (fast jag tror att du redan skrivit om det, ska gå in och läsa i din rapport)?

//Ivan

Ivan...hold on.

Lätt att bli fartblind i den här världen men glöm inte dina mål med att kura. Antar de är samma som mina med att må bra och se bra ut, men samtidigt kunna smälta in i miljön vi lever i. Tren fyller inte den funktionen som jag ser det. Titta på tex Jan Emanuel, vettig kille iofs med sunda åsikter enl mig, men med steroidansikte, vill du se ut så ?

Min modell är Testo/Primo, mår bra på det men har inte riktigt hittat rätt balans ännu dock. 300/300 funkar iofs bra.

Ha det gott !
Citera
2021-09-30, 12:24
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Ivan...hold on.

Lätt att bli fartblind i den här världen men glöm inte dina mål med att kura. Antar de är samma som mina med att må bra och se bra ut, men samtidigt kunna smälta in i miljön vi lever i. Tren fyller inte den funktionen som jag ser det. Titta på tex Jan Emanuel, vettig kille iofs med sunda åsikter enl mig, men med steroidansikte, vill du se ut så ?

Min modell är Testo/Primo, mår bra på det men har inte riktigt hittat rätt balans ännu dock. 300/300 funkar iofs bra.

Ha det gott !

Jo, jag VET Ricky. Jag är tex också sugen på att promenera upp till toppen av Kilimanjaro. Jag är frestad. Men det är mer troligt - och vettigare - att istället sikta på Kebnekaise. Jan Emanuel är i mina ögon extremt vettig och Sveriges bästa sosse (han har iofs ingen direkt konkurrens vid sidan om Nagul Pekun). Och nej, så vill jag givetvis inte se ut som Janne. Jag har också reagerat på hans svullna, högröda ansikte. Jag är 95% säker på att det blir testo C/Mast för mig och på en moderat nivå, tex 250/200 och däremellan lågdos Testo Undeca som ren HRT.

//Ivan
Citera
2021-09-30, 14:53
Medlem
IvanDF2s avatar
ÅRETS TVEKLÖST BÄSTA AXELPASS

I går kväll började jag visualisera dagens axelpass. Jag vet, det låter pretto men det fungerar verkligen. I alla fall för mig. Kollade lite träningsvideos precis innan läggdags. I går blev det Mountain Dog och Branch Warren. Senare i sängen, skrev jag ned det här monsterpasset i anteckningar i mobilen:

Reverse Pecdec: 5 x 15
Maskinpressar med fria vikter: 4 x 10 (+ ett uppvärmningsset som jag inte räknar med)
Reverse Pecdec: 4 x 10
Militärpressar i smithen i pyramid: 4 x 10 (+ ett uppvärmningsset som jag inte räknar med)
Reverse Pecdec: 3 x 10
Sidolyft med hantlar, partiella och med högreps: 3 x 25, 20 15
Kabeldrag för utsida axel, bakom ryggen: 4 x 12
Reverse Pecdec: 3 x 20

Totalt 30 set som jag fyrade av på 51 minuter. Alltså, jag tror gymet har tvingats ringa in våtsanering efter mina svettningar. Nu har det gått en timme och jag har nästan slutat frusta som en tjur och eftersvettningarna har lagt sig. Jisses vilka underbart j*vla "pressade mig förbi gamla begränsningar"-pass!!!

Jag satte nästan gårdagens mobilskiss men med två undantag: Jag glömde att jag skulle köra högreps på de partiella hantellyften så det blev 3 x max. Vilket här betydde typ 12, 10 & 10 reps.
Sista setet i pecdecen blev det istället 30, 20 resp. 15 reps. Det var tredje världskriget. Jag var egentligen helt slut och bara 20 reps kände överjävligt men så flög fan i mig "Nej din lilla f*tta, håller du på och tänker så där blir det 30 reps istället". Sagt och gjort. Jag fixade de här sista seten med hjälp av micropauser. Jag hade aldrig orkat 30 reps i följd. Inte en chans. Nu blev det typ 10 + 6 + 4 + 4 + 3 + 3.

Jag sätter nu rejält fokus på baksida axlar. Jag prioriterar alltid baksidan. Men nu när jag börjar se konturerna av axelns tre muskler är det tydligt att jag inte nog kan fokusera på rear delts.

Det är sällsynt att jag får träningsvärk i axlarna. Men om det är någon gång jag ska få det, är det efter det här passet...

...Helvete!

//Ivan
Citera
2021-10-01, 08:56
Medlem
IvanDF2s avatar
JAG. BLIR. TOKIG!

Jag kör två parallella spår. Bygga muskler OCH deff. Jag vet, det kommer rycka i ryggmärgen på vissa som läser detta. Men av erfarenhet går det alldeles utmärkt. Så vi lämnar den diskussionen. För mitt problem är att jag inte går ner. Trots perfekt kost på kaloriunderskott, trots både gym och kardio. Jag sköter allt med perfektion. Ändå går jag UPP. Jo, jag vet: Vätska och lite nygamla muskler och muskler väger mer än fett. Men vätskeansamlingen sker initialt och i början när testot kickar igång, sedan stabiliserar det sig (jag är nu snart inne på 7:e veckan på min kur), klart jag har fått muskler och det är en rätt stor, visuell skillnad...

...men ändå, jag borde bli av med mer späck.

Eller så är det som vanligt, antar jag. Att min kropp och min ämnesomsättning är trögstartad. Det kan kan ta 6-8 veckor innan den börjar släppa ifrån sig fett. Så otroligt icke-peppande!!

Anus.

//Ivan DF (Den Fete)
Citera
2021-10-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
JAG. BLIR. TOKIG!

Jag kör två parallella spår. Bygga muskler OCH deff. Jag vet, det kommer rycka i ryggmärgen på vissa som läser detta. Men av erfarenhet går det alldeles utmärkt. Så vi lämnar den diskussionen. För mitt problem är att jag inte går ner. Trots perfekt kost på kaloriunderskott, trots både gym och kardio. Jag sköter allt med perfektion. Ändå går jag UPP. Jo, jag vet: Vätska och lite nygamla muskler och muskler väger mer än fett. Men vätskeansamlingen sker initialt och i början när testot kickar igång, sedan stabiliserar det sig (jag är nu snart inne på 7:e veckan på min kur), klart jag har fått muskler och det är en rätt stor, visuell skillnad...

...men ändå, jag borde bli av med mer späck.

Eller så är det som vanligt, antar jag. Att min kropp och min ämnesomsättning är trögstartad. Det kan kan ta 6-8 veckor innan den börjar släppa ifrån sig fett. Så otroligt icke-peppande!!

Anus.

//Ivan DF (Den Fete)

Haha, Ivan du skriver roligt.

Du kanske trots allt skall köra igång 2 IU HGH / dag, det ger ju ingen enorm fettförbränning, men trots allt klart märkbart för bukfetman.
Citera
2021-10-01, 11:26
Medlem
Du har inte funderat på köra/göra något program som går ut på antagonist-supersets? Ser nämligen alla dina träningsposter att du gillar ha högt tempo.
Det är ju det mest tidseffektiva en kan göra, för samla volym utan påverka prestationen nämnvärt. Du kör t.ex. en pressövning varvat med en dragövning. Pressmusklerna "vilar" under dragövningen så återhämtningen kommer tillbaka.

Renaissance Periodization pratar om det här, 32:46:
https://youtu.be/6A5ph8rw9Iw?t=1966
Citera
2021-10-01, 11:28
Medlem
-benito-s avatar
Spännande! Skall absolut följa tråden. Good luck!
Citera
2021-10-01, 15:16
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Haha, Ivan du skriver roligt.

Tack

Du kanske trots allt skall köra igång 2 IU HGH / dag, det ger ju ingen enorm fettförbränning, men trots allt klart märkbart för bukfetman.

Ja, där sade du något. Det är dyrt som satan men att bli av med envist späck skulle vara värt en hel del. Men när jag för ett par dagar sedan gjorde ett överslag så tror jag att jag kom fram till att det skulle kosta 2500 kr för 1 IU/dag i typ 3 månader. Då blir årskostnaden 10 tkr. Men ska man upp i 2 IU, ja då snackar vi 20 000 kr. Eller så har jag fått det här helt om bakfoten. Ska göra lite efterforskningar i kväll!

Lurar du på några tips Ricky?

//Ivan
Citera
2021-10-01, 15:18
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Du har inte funderat på köra/göra något program som går ut på antagonist-supersets? Ser nämligen alla dina träningsposter att du gillar ha högt tempo.
Det är ju det mest tidseffektiva en kan göra, för samla volym utan påverka prestationen nämnvärt. Du kör t.ex. en pressövning varvat med en dragövning. Pressmusklerna "vilar" under dragövningen så återhämtningen kommer tillbaka.

Renaissance Periodization pratar om det här, 32:46:
https://youtu.be/6A5ph8rw9Iw?t=1966

Tjenare Talfy och tack för inspel!

Jomen jag har historiskt och periodvis kastat in sådana program för att bryta mina vanliga rutiner och få en nytändning i träningen och - du har helt rätt - det har jag gillat. Kanske dags för det snart, tack för tips (ska även kolla videon)!

//Ivan
Citera
2021-10-01, 15:19
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Spännande! Skall absolut följa tråden. Good luck!

Stort tack Signor Musso...Benito!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in