2021-10-01, 08:48
Medlem
Någon som läst om polisen besökt hans tidigare adress? Ska ju ha flyttat för ett år sedan, men jag är 99 % säker på att jag sett honom nyligare än så på tidigare adressen...
Citera
2021-10-01, 08:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Detta var väl näst bäst för regimen. Ingen gasolycka och men inte kopplat till organiserad brottslighet, utan en svensk dåre. Lite misstänkt tycker jag.
Hur svensk Maciej Gumkowski är går att diskutera. Även vilka han haft kontakt med vad gäller bomben.
Citera
2021-10-01, 08:54
Medlem
Han ville ha hem sin mamma så att hennes pension skulle betala för boendet /hyresrätten. För hur annars var det tänkt att han skulle klara sig med 3000 i soc i månaden efter att hon och hennes pengar flyttade? Han verkar inte ha varit föremål för sjukpenning heller.
Citera
2021-10-01, 08:58
Medlem
hashs avatar
Kan han ha sprängt sig själv i samband med sprängningen, eftersom polisen inte kan hitta honom?
Eller finns det tecken på att han är i liv ännu?
Citera
2021-10-01, 08:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kan han ha sprängt sig själv i samband med sprängningen, eftersom polisen inte kan hitta honom?

Vittnen ska ha sett honom lämna bostaden strax före sprängningen. Polisen borde ha hittat honom om han fanns i byggnaden, sprängd.
Citera
2021-10-01, 09:01
Medlem
Docklands avatar
*mer desperata

Detta är ingen konspiration, finns andra trådar för de teorierna.

Detta är med största sannolikhet en galning. Väldigt överlagt skulle jag tro.
Citera
2021-10-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Knappast va. Detta är ett välrenommerat stort fastighetsbolag, Ernst Rosén. Inte värt att smutsa ner sig så.

Inte värt? 140 lght till brf innebär runt 3-10milj per lght.

Polacken kanske fick lite pengar för att bränna av en bomb och fly EU,

Om det nu skulle vara så, så hade han ju kunnat ha transport löst redan samma dag, på 24 timmar är han lätt utanför EU:s gränser.

Pengar är ett incitament för många många människor att göra saker.

Tänk själv, att spränga sin egna hemvist känns väldigt långt ner på listan även för en psykisklabil människa, är väl bättre gå på enhetschefer kronofogdenskontor m.m ?

Jag tycker det bör undersökas som en möjlighet iallafall..
Citera
2021-10-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Han sågs av vittnen efter explosionen...promenera iväg.
Citera
2021-10-01, 09:05
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej. Han har säkert inte vaccinerat sig och kan därför inte resa hur som helst ur landet. Danmark är ganska tuffa, även vid transit så släpper de inte genom "svenskar" hur som helst.
Intressant i sammanhanget är ju om han fortfarande är polsk medborgare och har polskt pass. Då kommer han ju in i Polen utan problem.
Citera
2021-10-01, 09:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Inte värt? 140 lght till brf innebär runt 3-10milj per lght.

Polacken kanske fick lite pengar för att bränna av en bomb och fly EU,

Om det nu skulle vara så, så hade han ju kunnat ha transport löst redan samma dag, på 24 timmar är han lätt utanför EU:s gränser.

Pengar är ett incitament för många många människor att göra saker.

Tänk själv, att spränga sin egna hemvist känns väldigt långt ner på listan även för en psykisklabil människa, är väl bättre gå på enhetschefer kronofogdenskontor m.m ?

Jag tycker det bör undersökas som en möjlighet iallafall..
Kanske inte i siffror för just det, men risken för ett förstört sen rykte kostar nog mer i slutändan.
Citera
2021-10-01, 09:11
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Jotack, hur svensk denne är handlar ju större delen av tråden om. Flashback i ett nötskal
Ja det vore skönt att slippa detta harvande!

Kan inte alla bara hålla med om att det var en svensk medborgare med polska rötter?

Sen lägger ni ner allt tramsande?
Citera
2021-10-01, 09:12
Medlem
fardtjanstens avatar
Undrar vad av hans personliga ägodelar som saknas i hans lägenhet, om den nu är något intakt när den går att undersöka.

Det kanske ger en hint om han är ute och campar eller flytt landet bla bla.

Jag är inte övertygad ännu om att det är han som är skyldig, visst en knäppgök, men kanske chockad efter att huset exploderade bakom hans rygg när han var på väg ut på sin promenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in