2021-10-01, 06:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad är vitsen med att skriva sig på fel lägenhet?
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=77436662#

För att inte göra det uppenbart för fastighetsägaren att han bodde kvar i moderns lägenhet. Brevbärarna är behjälpliga personer vet de var personen faktiskt bor lägger de posten där. Och samma med grannarna om de fick hans post.

Hur länge en intagen på äldreboende får ha kvar en hyresbostad vet jag inte. Kanske upp till 3 månader normal uppsägningstid. Oftast vill man inte det för att man inte kan betala på två ställen.
Har en granne som är intagen på äldreboende sedan 2 år. Men en yngre släkting bor där, bådas namn står på dörren och det är en BRF så styrelsen har godkänt det.

En privat fastighetsägare blir överlycklig över att en lägenhet blir ledig han kan ge den till någon han känner kanske med pengar under bordet i en del fall. Bostadskön får säkert mindre än hälften.
Citera
2021-10-01, 06:46
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Boende i området. Hämnd.
Ooops. Det är galet, eller vettigt.

En snubbe som slog tillbaka? Som slutade knyta näven i fickan?
Citera
2021-10-01, 06:46
Medlem
Kommer kan försöka spränga något mer tro?
Citera
2021-10-01, 06:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Ja, problem med det.
Alla tjänar inte 200 k i veckan.
Här på Flashback såg jag en som tjänade 200 k i veckan.
Han eller den ville byta jobb för att det var för tråkigt!

Finns många drömmare här.
Tror knappast någon som tjänar de summorna sitter på Flashback.

Känner du alltså många 55-åriga luffare som bor hos mamma?

Om man jobbar på det lokala härbärget kan jag förstå det, men för oss som är normala så är det väldigt märkligt att känna sådana.
Citera
2021-10-01, 06:48
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Herregud Kvinna?
Tur att Flashback är anonymt. Nu får du gissa om jag är man eller kvinna...

Fortfarande har jag ingen aning. Jag tror inte polisen går ut med det förrän de vet helt säkert.
Det lutar åt en rejäl bomb.
Ungefär som när män mördar kvinnor.
Ingen annan än jag ska ha den.
Med skillnaden att det bara är materiellt.

han har förmodligen suttit på en flaska nitrometan från 60-70'talet, ställt denne på spisen och dragit på fullt värme, sen har den detonerat.
Citera
2021-10-01, 06:49
Medlem
PeterNosters avatar
Den godemannen sade upp moderns lägenhet. Var det för att spara pengar åt arvingen, sonen, eller för att långvården skulle få in mer kosing?

För det är väl så att vården tar fulltaxa om man har en slant på banken.
Ärliga svenskar har ju satt i system att ge bort sina tillgångar för att få vården betald av oss andra.

Inte bara i Sverige heller. En faster i USA fick en stroke och vips gav hon bort en sommarstuga i Mains till sonen för "det var så "expansive" med sjukvården". Min mor fick brev från systern där det stod att hon hamnat på "hospital". Blev lite chockad
Citera
2021-10-01, 06:56
Medlem
Detta måste vara den dyraste vräkningen hitills i landet.
140 lägenheter förstörda..kommer kosta ett hundra moljoner kr att återställa.
Citera
2021-10-01, 06:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Så han behövde nånstanns att bo. Nu lär han få det, ”helpension” för ett par tusen om dan vi andra får betala. Vilket geni (ironi). Hur skulle lagen kunna skrivas om så att det åtminstone blev mindre bekvämt där.
Citera
2021-10-01, 07:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Han bor antagligen på express hotell.
Behövs bara ett kredit kort.

Nej det gör han inte så fort han drar kortet larmar bankens system, blåljusen och de kommer farande i högsta fart. Har han inte kontanter med sig eller väldigt snälla bekanta så åker han fast snart.

Men han kan ha planerat för flykt och lagt undan pengar och kläder etc. Kanske köpt en skrotbil kontant och privat. Då avgöra storleken på hans tillgångar hur länge han kan hålla sig borta. Har han släkt i polen kan det vara dit han flyr.

Eller så tänker han ta livet av sig. Med en sten runt benen och hoppa ner från någon av de många kajerna i Göteborg och lämna ett stort mysterium efter sig.
Citera
2021-10-01, 07:07
Medlem
Lifeisnows avatar
Som i ett svartsjukedrama..kan inte jag få lägenheten..ska ingen annan heller få det…
Citera
2021-10-01, 07:12
Medlem
Crime-boy2s avatar
Vilken sida ligger fup:en på?
Citera
2021-10-01, 07:13
Medlem
cerns avatar
Bränner man ner en liten lekstuga så kallas det Mordbrand men bombar man sönder ett helt jävla lägenhetskomplex så heter det "allmänfarlig ödeläggelse" lol alltså Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in