2021-10-01, 06:09
Medlem
Systemet och byråkratin drev honom till vansinne.
Citera
2021-10-01, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag har förklarat hur jävulskt enkelt det är att göra ett sprängämne som är i klass med trotyl (TNT) utan att behöva högskoleexamen i kemi.

Med grejer från affären.

Att han står skriven där är besvarat elva tusen ggr, det är bara att skriva sig där, han bodde inte där.
Vad är på olika platser samtidigt?
Vad är vitsen med att skriva sig på fel lägenhet?
Citera
2021-10-01, 06:18
Medlem
Är man helt säker på att det är han eftersom media gått ut med namn och att man vet att personen är en rättshaverist, om personen visar sig oskyldig så är det fult att anklaga personen för detta i media.

Vore intressant att veta mer detaljerat på vilket sätt han då rättshavererat eller är det bara någon som inte klarat av vanlig Svensk rättsröta?

Tycker det vore medias skyldighet att undersöka mer noga vad rättshaveriet består i när man kommer med påståendet och vad som då gjort en människa så arg.
Citera
2021-10-01, 06:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Aspigt att vara 55 år, bo med sin gamla mamma, stjäla projektor (visste inte att sådana finns kvar i butik) och att klippa sig med kökssaxen.

Han har nog alltid varit "eljest" och inte riktigt kommit in i livet. Kanske har han haft kortare anställningar/praktik i exempelvis radiobutik/reparation, men något mer stadigvarande betvivlar jag.

Ordning och reda (-ish) i hemmet ser jag i fup, en smula förvånande, men det bor sannolikt lite tvångs i honom. Nu rubbades det trygga, mamman blir allt äldre och han måste flytta - tilt i skallen på honom. Grips han inte snart börjar han väl elda vid myndighetsbyggnader...
Citera
2021-10-01, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Herregud kvinna. Det var en allmän fråga. Om alla skulle svara på vad de inte visste så hade detta forum inte existerat.

Jag är fortfarande intresserad utav att veta vilken bombtyp det var. Vet man detta?

Herregud Kvinna?
Tur att Flashback är anonymt. Nu får du gissa om jag är man eller kvinna...

Fortfarande har jag ingen aning. Jag tror inte polisen går ut med det förrän de vet helt säkert.
Det lutar åt en rejäl bomb.
Ungefär som när män mördar kvinnor.
Ingen annan än jag ska ha den.
Med skillnaden att det bara är materiellt.
Citera
2021-10-01, 06:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad är vitsen med att skriva sig på fel lägenhet?
Attraktivt läge och mammas post, inkl banksaldo, kommer dit. Han såg väl möjligheten att bo där livet ut...
Citera
2021-10-01, 06:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Systemet och byråkratin drev honom till vansinne.

Han var nog lite galen av egen maskin. Att inte kunna betala hyra i tid eller ha en egen lägenhet vid 55 tyder på någon typ av diagnos.
Citera
2021-10-01, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Han var nog lite galen av egen maskin. Att inte kunna betala hyra i tid eller ha en egen lägenhet vid 55 tyder på någon typ av diagnos.

Behöver det inte alls det..
Citera
2021-10-01, 06:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Behöver det inte alls det..

Kind of...

Känner du många sådana?
Citera
2021-10-01, 06:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Han verkar ju ha rört sig större delen av sitt liv (förutom en tid i Norge) runtomkring Annedal, Masthugget och där han pluggat.
Om han nu är utbildad på Chalmers eller universitetet så kanske han är välbekant med lokalerna där. Finns många små krypin där.
Hoppas polisen även söker igenom Chalmers- och universitetsområdena.
Citera
2021-10-01, 06:36
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Är man helt säker på att det är han eftersom media gått ut med namn och att man vet att personen är en rättshaverist, om personen visar sig oskyldig så är det fult att anklaga personen för detta i media.

Vore intressant att veta mer detaljerat på vilket sätt han då rättshavererat eller är det bara någon som inte klarat av vanlig Svensk rättsröta?

Tycker det vore medias skyldighet att undersöka mer noga vad rättshaveriet består i när man kommer med påståendet och vad som då gjort en människa så arg.

Det är ju inte så lite skumt nu så här efter ett par hundra invandrarrelaterade bombdåd bara i år, att man helt plötsligt får tag ien gärningsman och han, till skillnad från de andra, visat sig vara "den ensamme vita galningen". Har han ens något att sätta emot? Kommer de att ha ihjäl honom som en syndabock för sina tillkortakommanden? Frågor ...
Citera
2021-10-01, 06:41
Medlem
Han bor antagligen på express hotell.
Behövs bara ett kredit kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in