2021-09-30, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och där har du skälet till att jag inte alls är säker på att man kommer se denna affär som en succé efter två år. Han är bra, han gör mål, men gör han laget bättre? Den får vi recensera längre fram.

Ur United-synpunkt ändå glädjande att han håller hög nivå än iaf, och gör viktiga mål kan jag tänka.

Nej, Uniteds status har ju dalat som du säger. Spelarna skiter i historik, de vill ha cashen, precis som vilken arbetstagare som helst.

Därav förstår jag att man i Uniteds skor får betala högre lön till en sån som Pogba om han ska komma, än vad t.ex. Real Madrid (pre-covid) hade behövt betala. Det är som det är, inget att göra åt.

Det jag inte riktigt förstår, är varför man går med på det. Man hade kunnat förhandla till sig bättre deals, men valde att "fuck it, vi har råd, nu köper vi den här spelaren". Betala långt över marknadspris. Den sortens affärer brukar leda till katastrof längre fram. Se på Barca som levt över sina tillgångar länge. United kanske har råd, men...

Kolla löneläget: United har överlägst höst payroll i PL. Har man bästa laget i PL? Inte ens nära.
https://www.spotrac.com/epl/payroll/

DdGs kontrakt är en "älskling" för mig att hacka på som du vet Kanske för att jag upplevde att ingen annan sågade affären där och då, utan de flesta sa "bra för United att han förlängt". Jag såg en potentiell Alexis-deal till, där man behövde dumpa honom till Atletico för en spottstyver och täcka 80% av lönen efter han sålts eller köpa ut honom.

Nu verkar det inte bli så, DdG har hållit en skaplig nivå ändå efter kontraktet även om han inte är på samma höjder som när han var på topp (väl?). Han är etta, om än på Hendersons bekostnad.

Sen får man väl ändå medge att han inte är i närheten av att vara bästa målvakten i världen? När man ställer DdGs 375k/vecka mot Alissons 150k/vecka eller Edersons 100k/vecka blir det smärtsamt tydligt att man kunde kommit MYCKET billigare undan. Som jag sa då, DdG var redan världens bäst betalde målvakt före sin förlängning, det fanns väldigt få skäl att ge honom en sådan enorm löneökning där och då.

Min något tjatiga poäng: United betalar mer än de behöver för spelare, för de är väldigt angelägna om att komma tillbaka till toppen asap.

Jag tror att den taktiken kan bli kostsam och kontraproduktiv i längden.

Kepa ja... horribel affär. Det var ju Chelseas "Carroll"-affär. Deras stjärna (Courtois) ville lämna och var redo att bråka sig bort på kort varsel, så man sålde motvilligt. Hela världen vet att de måste ha en ersättare och därför går priset upp rejält när det är Chelsea som tar kontakt. Kepa var ung, lovande. Bilbao hade ingen lust att sälja, kort om tid kvar på fönstret. Därför blev priset som det blev. Kepa inte ens nära vara bäst i världen, men dyrast i världen.

Jag sågar gärna affären för inköpssumman. Men här och nu skapar affären inga problem för Chelsea. Kepa ligger lite högt på sin lönenivå, men han är en duglig tvåa och tjänar inga 375k per månad.

Bra där om United. Ronaldo gör sina mål och Pogba glimtar till ibland men jag tycker ändå att båda anser sig vara lite större än laget. No good...
Citera
2021-09-30, 13:51
Medlem
Citat:
Och där har du skälet till att jag inte alls är säker på att man kommer se denna affär som en succé efter två år. Han är bra, han gör mål, men gör han laget bättre? Den får vi recensera längre fram.

Ur United-synpunkt ändå glädjande att han håller hög nivå än iaf, och gör viktiga mål kan jag tänka.
Om man förvaltar Ronaldos speltid på korrekt sätt så tror jag mycket väl att man kan sammanfatta affären som en succé om två år. Det stora problemet är att veta vad korrekt sätt innebär. Sedan finns det ju mer aspekter än enbart spel på plan som bör tas med. Minns när Cantona kom och spelarna då mer ofta än sällan inte tränade mer än exakt tiden som var utsatt sen var det puben som gällde för en pint eller två. I Ronaldo får man in en vinnarskalle utan dess like och det är ju något jag gläds åt att mer än Bruno verkar bry sig.

Igår hade jag iaf hellre sett Cavani från start, det var så uppenbart flera gånger när Mason/Bruno/Sancho satte press att ojdå, just ja - där var inte Ronaldo med och så kunde Villareal ganska enkelt bara rulla bollen vidare till en opressad. Sen spelade ju Villareal exakt så United har gjort mot diverse större lag (PSG, City) med grymt bra samlat block och väldigt giftiga omställningar.

Citat:
Nej, Uniteds status har ju dalat som du säger. Spelarna skiter i historik, de vill ha cashen, precis som vilken arbetstagare som helst.

Därav förstår jag att man i Uniteds skor får betala högre lön till en sån som Pogba om han ska komma, än vad t.ex. Real Madrid (pre-covid) hade behövt betala. Det är som det är, inget att göra åt.

Det jag inte riktigt förstår, är varför man går med på det. Man hade kunnat förhandla till sig bättre deals, men valde att "fuck it, vi har råd, nu köper vi den här spelaren". Betala långt över marknadspris. Den sortens affärer brukar leda till katastrof längre fram. Se på Barca som levt över sina tillgångar länge. United kanske har råd, men...

Kolla löneläget: United har överlägst höst payroll i PL. Har man bästa laget i PL? Inte ens nära.
https://www.spotrac.com/epl/payroll/
Ja och så har det ju vart även innan när Fergie höll i rodret, visst inte samma summor men United har ju alltid fått betala över vad de flesta andra klubbarna har behövt just för man är United.

Citat:
DdGs kontrakt är en "älskling" för mig att hacka på som du vet Kanske för att jag upplevde att ingen annan sågade affären där och då, utan de flesta sa "bra för United att han förlängt". Jag såg en potentiell Alexis-deal till, där man behövde dumpa honom till Atletico för en spottstyver och täcka 80% av lönen efter han sålts eller köpa ut honom.

Nu verkar det inte bli så, DdG har hållit en skaplig nivå ändå efter kontraktet även om han inte är på samma höjder som när han var på topp (väl?). Han är etta, om än på Hendersons bekostnad.

Sen får man väl ändå medge att han inte är i närheten av att vara bästa målvakten i världen? När man ställer DdGs 375k/vecka mot Alissons 150k/vecka eller Edersons 100k/vecka blir det smärtsamt tydligt att man kunde kommit MYCKET billigare undan. Som jag sa då, DdG var redan världens bäst betalde målvakt före sin förlängning, det fanns väldigt få skäl att ge honom en sådan enorm löneökning där och då.

Min något tjatiga poäng: United betalar mer än de behöver för spelare, för de är väldigt angelägna om att komma tillbaka till toppen asap.

Jag tror att den taktiken kan bli kostsam och kontraproduktiv i längden.
Haha jag vet att den affären är din lilla älsklingsgrej att kritisera Och jag förstår ditt tankesätt.
Det skulle kunna blivit mer av Bebe och Djemba-Djemba av det hela än att han faktiskt börja hitta tillbaka till den gamla nivån.
Nej, DDG är en bit ifrån att vara världens bäste på sin position. Han var bland kandidaterna de fyra åren han valdes till bäste spelare i United men sett till nutid så nej. Dock har han utveckling som pekar uppåt mot tiden då han gjorde den ena monsterräddningen efter den andra och räddade poäng på poäng men som sagt - till Top5 har han en bit kvar. Till hans försvar, hade Alisson/Ederson och de andra haft Chris Smalling, Daley Blind och Phil Jones som mittbackar så hade även de haft problem

Svaret här blir ju lite som innan, United har alltid fått betala både mer i övergångssumma och i löner än de andra klubbarna i England, även när vi var som bäst och mest framgångsrika. Så det är ju faktiskt inget nytt under solen.

Att min personliga åsikt är att det är sjukt att betala någon de summorna i både övergång och lön förändrar ju inte verkligheten. Hade det varit trevligare om den klubben man har i hjärtat haft en rimligare approach - definitivt.
Citera
2021-09-30, 22:28
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Håller fast vid att han fortfarande kan leverera när han är 40år.

Ronaldo är dock lite överdriven i sitt firande...

// PoK

Ronaldo hade även om han gjort mål från 1 cm firat som han avgjort CL.
Citera
2021-10-01, 06:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ronaldo kommer floppa han är för gammal han kommer inte klara tempot. Juventus blåste Manchester. Hade aldrig velat ha en 37 åring i mitt Liverpool.

Ett urval av tankar från tölpar i tråden.

Med såna uttalande borde man bli avstängd som Generalen.

Clown nivå.

Har du hittat inläggen där någon i tråden skriver detta?

Eller fulciterar du ur minnet? Inte olikt en viss användare du sågar i samma inlägg..
Citera
2021-10-01, 10:54
Moderator
zanteras avatar
Även om Ronaldo levererat för oss hittills så kan jag 100% köpa argumentet från ett annat lag att man inte vill ha en svindyr 37 åring. Det finns olika behov i de olika lagen och där t.ex. United och City behövde en målskytt och pengar fanns - där var en Ronaldo värvning inte så dålig, medans för andra lag finns andra behov och ekonomiska situationer.
Citera
2021-10-01, 12:31
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Vore det en bedrift om Ronaldo vinner skytteligan? Kommer Kane utmana om det? Salah då Ole säger att Liverpool får mer straffar?

// PoK
Citera
2021-10-01, 16:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vore det en bedrift om Ronaldo vinner skytteligan? Kommer Kane utmana om det? Salah då Ole säger att Liverpool får mer straffar?

// PoK

Sedan ole sa det där så har vill utd fått mer straffar än lfc?

Ronaldo kan mkt väl utmana om den, förstår inte riktigt hypen kring den titeln, det är väll bara ligatiteln som är viktigt, iaf i min bok, kunde inte bry mig mindre vem som gör mest mål.

Suarez hade väll den bästa säsongen någon anfallare någonsin haft i PL, ändå grät han vid sista omgången.
Citera
2021-10-01, 18:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Sedan ole sa det där så har vill utd fått mer straffar än lfc?

Ronaldo kan mkt väl utmana om den, förstår inte riktigt hypen kring den titeln, det är väll bara ligatiteln som är viktigt, iaf i min bok, kunde inte bry mig mindre vem som gör mest mål.

Suarez hade väll den bästa säsongen någon anfallare någonsin haft i PL, ändå grät han vid sista omgången.

På tal om det: vem håller lfc-fansen högst - Suarez i hans prime, Torres i hans prime, eller dagens Salah?

För mig ingen diskussion. Suarez hela vägen. Sättet den mannen bar ett ytterst mediokert Liverpool-lag på sina axlar till att utmana om titlar - är helt outstanding. Hans workrate, hans finishing, hans inställning (kunde grina för en missad målchans fast Liverpool leder 4-0). Sen fick man ju bitandet och all skit i paketet också tyvärr, men svårt att göra annat än älska hans vinnarskalle.

Torres hade sitt ryck och sina avslut, vilket var svårstoppat fram till ljumskskadorna.

Salah har sina mål, sin speed, sin mjuka framtoning och jämnhet - men alla hans brister gör att Suarez är min favorit.
Citera
2021-10-01, 19:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
På tal om det: vem håller lfc-fansen högst - Suarez i hans prime, Torres i hans prime, eller dagens Salah?

För mig ingen diskussion. Suarez hela vägen. Sättet den mannen bar ett ytterst mediokert Liverpool-lag på sina axlar till att utmana om titlar - är helt outstanding. Hans workrate, hans finishing, hans inställning (kunde grina för en missad målchans fast Liverpool leder 4-0). Sen fick man ju bitandet och all skit i paketet också tyvärr, men svårt att göra annat än älska hans vinnarskalle.

Torres hade sitt ryck och sina avslut, vilket var svårstoppat fram till ljumskskadorna.

Salah har sina mål, sin speed, sin mjuka framtoning och jämnhet - men alla hans brister gör att Suarez är min favorit.

Intressant fråga, jag anser dock att suarez är den absolut bästa anfallaren jag sett i Premier League, tror inte många kan säga emot där, han bar hela Liverpool, att vi kom 2a den säsongen alltså, jag såg varje match den säsongen och han var den som gjorde att vi kom 2a, utan honom hade vi inte ens kommit topp 4.

Jag älskade torres också ,dock så var han inte lika bärande i laget under prime(ish) Gerrard.

Salah har ju varit såklart en otrolig spelare för oss och har under sina år gjort det makalöst, men han har inte riktigt burit laget så som suarez gjorde, vi har nu ett helt lag som spelar som en av världens bästa tränare vill, vi är på ett vis mer ett självspelande piano, under BR tid så var det mer Suarezshow.

1.Suarez
2.Salah
3.Torres

Dock när vi summerarkarriärerna så tror jag att salah kommer att vara större än suarez lfc kretsar.
Citera
2021-10-01, 19:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Intressant fråga, jag anser dock att suarez är den absolut bästa anfallaren jag sett i Premier League, tror inte många kan säga emot där, han bar hela Liverpool, att vi kom 2a den säsongen alltså, jag såg varje match den säsongen och han var den som gjorde att vi kom 2a, utan honom hade vi inte ens kommit topp 4.

Jag älskade torres också ,dock så var han inte lika bärande i laget under prime(ish) Gerrard.

Salah har ju varit såklart en otrolig spelare för oss och har under sina år gjort det makalöst, men han har inte riktigt burit laget så som suarez gjorde, vi har nu ett helt lag som spelar som en av världens bästa tränare vill, vi är på ett vis mer ett självspelande piano, under BR tid så var det mer Suarezshow.

1.Suarez
2.Salah
3.Torres

Dock när vi summerarkarriärerna så tror jag att salah kommer att vara större än suarez lfc kretsar.

Historielös Scouser. Ingen anfallare har varit i närheten av Henry och det tror jag alla kan skriva under på. Men du blev väl supporter typ 2013 så du har säkert inte sett kungen spela.

Suarez va grym dock.
Citera
2021-10-01, 19:14
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Aguero är bättre än både suarez och Henry men jobbigt att säga det för folk då han spelade för fel klubb.

// PoK
Citera
2021-10-01, 19:51
Medlem
EastClintfoods avatar
Kungen Cantona då? Ingen har betytt för något lag som.han. 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem