2021-10-01, 03:04
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Beror kanske på vad han utsatts för. Tänk om han varit en nyttig idiot.
För vem blir då en följdfråga.
Citera
2021-10-01, 03:05
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur är det OT att vårat sjuka skolsystem och obefintliga psykvård odlar fram sådana här idioter?
Dessa variabler är applicerbara om gärningsmannen varit vårdsökande samt inte fått någon skolgång.
Eftersom han är rätt gammal gick han väl i skolan när den enligt alla var ”uber”.
Dum-snälla mammor som inte låter sin söner flytta hemifrån och vara vuxen är också en väldigt överhängande anledning.

Curlande föräldrar är värre än mycket.
Citera
2021-10-01, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
För vem blir då en följdfråga.

Boende i området. Hämnd.
Senast redigerad av fyllepylle 2021-10-01 kl. 03:12. Anledning: Hämnd
Citera
2021-10-01, 03:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Dessa variabler är applicerbara om gärningsmannen varit vårdsökande samt inte fått någon skolgång.
Eftersom han är rätt gammal gick han väl i skolan när den enligt alla var ”uber”.
Dum-snälla mammor som inte låter sin söner flytta hemifrån och vara vuxen är också en väldigt överhängande anledning.

Curlande föräldrar är värre än mycket.

Skolan har varit nerflummad sedan sent 60-tal. Den här snubben var väl född -66 och kom till Sverige inte så många år efteråt.

Sedan att fri uppfostring gjort sitt till kan vi vara ense om.
Citera
2021-10-01, 03:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Och? Tror du jag trivs i välfärdsknarket? Alltid detta skitnödiga sista desperata resonemang. Att jag bara gnäller. Att jag är bortskämd.

Jag kan mer historia om erat mögliga jävla skryt sosse bygge till dysfunktionella mupp dalt samhälle än du någonsin lärt dig på dina Bommersvik kurser eller vart fan du nu ens indoktrinerats.

Tycker du det går bra för Svärje nu va? A fast det är ju borgarnas fel så klart. Visst. Vi säger så. De låg ju bakom skit som psykiatrireformen.

SKIT NER DIG!

Kom ner på jorden och inse att denna sociala ingenjörskonst ni klätt ut till välfärd är den falskaste jävla ondskan som finns. Det är eran patologiska altruism som leder till sån här skit.

Jag hoppas hela mitt jävla "liv" förstörs fullkomligt imorgon bitti. Jag vill bli vräkt. Jag vill vara hemlös. Jag vill inte sitta fast i erat äckliga "skyddsnät" längre. Jag vill leva. För det här är fan inte ett liv.

Till skillnad från dumjäveln denna tråd handlar åt ska jag nog fan få er att blinka först. Ni ska slå det första slaget. Ni ska inte få se ut som det barmhärtiga, välmenande stackars offret och martyren längre.

Ni älskar idioter som denna. Ni är däremot livrädda för personer som mig som inser att det här är ett mentalt krig. Och mot mig kommer ni inte vinna hur mycket ni än försöker trigga och provocera och gaslighta. Ni vann mot den här idioten. Ni vann mot Tingström. Ni vann mot Anton. Och så vidare. För ni fick dem att bli de monster ni vill att alla era meningsmotståndare ska vara. Vi ska vara skurken. Vi ska inte få vara något annat.

Ni älskar sådana här idioter.

Torsten; samhället hindrar inte dig ifrån att leva på något vis, och du måste inte sitta fast i något skyddsnät.

Det går att leva utanför samhället ganska billigt: hus i avfolkningsbygder går att köpa för ibland mindre än 50 000. Där kan du sedan leva av att odla, fiska och annat.

Och ingen älskar bombmannen. Däremot tror jag en del tänker att det kanske skulle kunna gå att fånga upp personer som det här, men det går förstås bara att göra om någon myndighetsperson tillåts lägga pussel, eller om folk i hans omgivning är mer uppmärksamma. Där är det en nackdel att vi är så individualistiska som vi är, samtidigt som det är liv som passar introverta.
Citera
2021-10-01, 03:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur tacklar polsk media sådana här nyheter? Borde vara stort att en polack jagas för iterrorbrott i annat land. Likt svensk media skulle skriva om en svensk (även om nu denna svensk fått annat medborgarskap).
Citera
2021-10-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ingen katalysator, värmen fungerar inte enbart. Ska inte skriva ut så att alla hemma terrorister får idéer.
Du kanske får en brand, men sådan förödelse så måste man ha energi.
Men TATP smäller ju av sig själv, det räcker väl med att blandningen bubblar på spisen och du har en explosion. Jag bara spekulerar. Receptet på TATP finns via Google så du behöver inte oroa dig.
Citera
2021-10-01, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vittnet Switchblades skriver i tråden att mannen var utanför på gården bara sekunder efter att det small, vilket i förbifarten gör att man får förmoda att han känner till vad som har hänt. Annars måste han vara tämligen döv

Det är redan utrett vem den skyldige är.
Han är anhållen i sin frånvaro.
Citera
2021-10-01, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Först och främst har han ingenstans att bo.
Har i princip sprängt sin bostad.
Papsen är satt under bevakning.
Mamsen likaså.
En incel som han har ingenstans att ta vägen.
Lär hittas ganska fort om kända hemlösa informeras.
Eller om personal som jobbar med hemlösa informeras.
Ingen av normala hemlösa vill väl kopplas ihop med en kriminell?

Incel? Varför tror du att han är en incel?
Citera
2021-10-01, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur tacklar polsk media sådana här nyheter? Borde vara stort att en polack jagas för iterrorbrott i annat land. Likt svensk media skulle skriva om en svensk (även om nu denna svensk fått annat medborgarskap).

Polsk media toppar den saknade Beata mer!
Citera
2021-10-01, 03:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Det är redan utrett vem den skyldige är.
Han är anhållen i sin frånvaro.

Ja, jag bara svarade på eokus spekulationer om gärningsmannen.
Citera
2021-10-01, 03:28
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Men TATP smäller ju av sig själv, det räcker väl med att blandningen bubblar på spisen och du har en explosion. Jag bara spekulerar. Receptet på TATP finns via Google så du behöver inte oroa dig.
Jag menar att aceton och väteperoxiden plus värme inte utgör ett ämne som har lika stor detonations hastighet som TATP, det alstras alltså inte lika mycket energi, med andra ord blir det inte riktigt samma sak.

Energin bli inte jämförbar, ifall du tänker på förödelsen.

TATP behöver fortfarande en form av yttre påverkan, friktion, värme, kraft (en smäll/stöt), det ligger inte bara där och säger pang!
Senast redigerad av Ladida 2021-10-01 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in