2021-09-30, 23:25
Medlem
Jag börjar fundera på om det är någon av oss här på Flashback som har hjälpt till att försöka lösa detta brott.
Läser man under raderna så.
Citera
2021-09-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feminazis
Jag har sett denna mannen många gånger på 6:ans spårvagn vid Chalmers station. Jag minns att han såg ut lite som en udda fågel men som försökte klä sig propert. Han hade ofta en relativt stilig jacka mm. Han ville nog se lite amerikansk ut.

Det som tidigare nämnts i tråden kom lite som en överraskning för mig.. Alltså att den misstänkte skulle vara transvestit eller liknande. Svårt att tro det faktiskt!
Det där med transvestit var nog ett önsketänkande hos dom som skrev det. Verkar inte finnas något som pekar på det. Konstigt att han kunnat hålla sej undan så länge
Citera
2021-09-30, 23:27
Medlem
Bombgalningen tycker han blir illa behandlad och därför hämnas han på andra, som inte ens har med saken att göra. Tänk alla dom människor och husdjur som riskerade att dö, som fick sina hem förstörda, för att en rättshaverist, som han är, fått för sig att bara hans intressen är värda något, bara hans!
Tänk om någon annan galning fått för sig att spränga hans egna lilla mamma i luften istället då, bara av den anledningen att denna andra galning känner sig orättvist behandlad, och tycker sig ha rätten att offra hans oskyldiga mamma som en hämnd, för något hans mamma inte har ett dugg att göra med??
Skulle han acceptera det då, om någon annan galning gjorde så mot honom och hans nära och kära??
Det är inte riktigt klokt som vissa får ihop det i skallen på sig!
Citera
2021-09-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
från Aftonbladet.se:

Mannen ska tidigare ha jobbat i Norge.

I ett av hans många brev som Aftonbladet tagit del av beskriver han hur han jobbat för stora skeppsredare i Oslo, London och Monaco. Han flyttade enligt egen utsago tillbaka till Sverige för tio år sedan när han inte längre kunde få jobb i grannlandet.

Väl tillbaka i Sverige och Göteborg hade han även där svårt att finna jobb.

2011 ansökte han om ekonomiskt bistånd på grund av sin situation men fick avslag.
Bravo!! Jag har följt tråden och har stört mig på dig, men nu kommer du äntligen med ett informativt inlägg utan gnäll om gnäll om etnicitet. Bra jobbat.
Citera
2021-09-30, 23:28
Medlem
Helikopter som nyss åkte förbi över området, låter som den hovrar någonstans lite längre bort då jag fortfarande hör ljudet lite dovt men stabilt
Citera
2021-09-30, 23:29
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEd61l/uppgifter-lamnade-lugnt-platsen-innan-explosionen

Vittnen har uppgett hur han strax före smällen sågs promenera lugnt från platsen.

– Han gick i lugn och ro när det small, uppger en källa.

Vem kan det vittnet vara?
Citera
2021-09-30, 23:32
Medlem
Skulle tro att han flytt landet. Troligen åkt tillbaka till Polen. Han har väl släktingar där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det där med transvestit var nog ett önsketänkande hos dom som skrev det. Verkar inte finnas något som pekar på det. Konstigt att han kunnat hålla sej undan så länge

Jag tror inte man ska avskriva detta helt!
Dels efter det man såg i bilderna i tidigare FUP men också efter det jag hört av folk i området som tycks minnas att de sett honom i kvinnokläder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEd61l/uppgifter-lamnade-lugnt-platsen-innan-explosionen

Vittnen har uppgett hur han strax före smällen sågs promenera lugnt från platsen.

– Han gick i lugn och ro när det small, uppger en källa.

Vem kan det vittnet vara?

Han finns i tråden.
Switchblades.
Har skrivit väldigt många intressanta och informativa inlägg.
Citera
2021-09-30, 23:36
Medlem
Blir intressant att följa hur länge han lyckas hålla sig undan. Han lär ju vara ett av de mest eftersökta personerna i landet just nu.
Citera
2021-09-30, 23:40
Bannlyst
ML, alltså MGM, är i nuläget skriven på lägenhet XX på Övre Husargatan. Och här är mer info om den lägenheten:

2020-02-03: Polismannen JZ och en kvinna runt 20 år skrivs på lägenhet XX.
2020-05-04: JZ:s fru och en pojke under 18 år skrivs på en annan gata i Annedal.
2020-08-03: Ytterligare en kvinna runt 20 år skrivs på lägenhet XX.
2020-09-30: ML (MGM) skrivs på lägenhet XX.

Jag utgår ifrån att de två unga kvinnorna och den unga mannen är JZ och hans frus barn, eftersom de alla har samma efternamn som JZ och hans fru. Och därför antar jag att JZ och hans fru och två döttrar och en son flyttar till lägenhet XX 2020-02-03.
Sen separerar JZ och hans fru, och frun flyttar 2020-05-04 till den andra gatan i Annedal, tillsammans med den yngsta dottern och sonen, som då båda är under 18 år. Den äldsta dottern, som då är över 18 år, bor kvar hos sin pappa JZ i lägenhet XX.
Och sen 2020-08-03 flyttar den yngsta dottern tillbaka till sin pappa JZ i lägenhet XX, ca två månader efter att hon fyllde 18 år.
Sonen är i nuläget fortfarande under 18 år och bor som sagt hos sin mamma.

Och 2020-09-30, ca två månader efter att JZ:s yngsta dotter har flyttat tillbaka till lägenhet XX, då skrivs ML i lägenhet XX. Och han, JZ och JZ:s två döttrar är fortfarande idag skrivna där.
Om ML bor eller har bott i den lägenheten tillsammans med JZ och hans döttrar är oklart.

Men på sida 15 i aktbilaga 4 i inlägget nedan, finns fotografier från ML:s bostad, och man kan se Elle-tidningar och läppstift:

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)

Fotografierna är tagna 2020-12-09 på Övre Husargatan, och då var både JZ, hans båda döttrar och ML skrivna i lägenhet XX. Och alla de personerna är som sagt fortfarande idag skrivna där.
Men i vilken lägenhet är fotografierna tagna, är det i XX eller i någon annan lägenhet?

Om ML har bott tillsammans med JZ, som är polis, och hans två döttrar, då är det väldigt märkligt att han skulle ha gjort ett sådant här dåd.

Och varför separerade JZ och hans fru?
Har ML något med det att göra?

Var JZ och hans döttrar i huset vid explosionen?

Kan ML ha varit målet för explosionen?
Senast redigerad av eoku 2021-09-30 kl. 23:57.
Citera
2021-09-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Skulle tro att han flytt landet. Troligen åkt tillbaka till Polen. Han har väl släktingar där?
Har svårt att tro att en person likt detta, som hela livet verkar ha levt hos sin mor och hennes försorg ens klarar av att resa utanför kommungränsen på egen hand. Jag gissar på att han är kvar i närområdet och blir gripen inom 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in