2021-09-30, 23:12
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om jag tolkat tidningsartikeln rätt var det GBK (Göteborgs badmintonklubb). Tyvärr kan man inte se artikeln i sin helhet online men jag skulle gissa att det helt enkelt är en lista över deltagare i någon turnering eller liknande.

Tack. Ska försöka komma åt lite tidningsdatabaser imorgon, och leta vidare. Nu vet jag att han behöll sitt ursprungliga efternamn och hade en "normal" killes intressen upp till åtminstone 18 års ålder.
Citera
2021-09-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Håller med till 100%… hade kunnat skriva så mycket mer här om konstiga möten o annat gällande GM men orkar fan inte skrolla genom all skit. Skriver själv hemlös från ett hotellrum med en jävla telefon. Mina fingrar börjar göra ont i onödan känns det som

Du har ju varit en stjärna i tråden, och sannolikt för polisen också.
Själv läser jag nog vart 5 inlägg. Mycket scrollande blir det. Man ser snabbt var inläggen barkar hän.
Citera
Medlem
Förstår faktiskt inte vad det har för relevans om någon har spelat badminton i nån klubb.

Jag spelade innebandy när jag har yngre, är det större risk att bli knäpp då?

De flesta här på Flashback vet redan vem det är. Då varför hålla på och gräva mer?
Ska ni ha reda på födelseort och morföräldrar också?
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Bombgruppen skall ha varit på plats
Nån som vet om det kommit fram uppgifter om typ av bomb som användes?
Vet ej, men efter ha hört med min gode militär sa han TATP, behövs ingenting, kan göras hemma, luktar, brinner, bara dårar framställer det.
Citera
2021-09-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ska vi passa på att droppa lite "riktigt tung" info här i tråden så tycks MGM ha spelat badminton runt 1984. Namnet (innan byte) nämns i någon lista över badmintonspelare i GP 1984-01-08.

Lösningen är nära nu!

-------------------------------------------------------------------

Visst är det inte den Klankriminelle blatten ..så är det den Marginaliserade knarkaren dåren
Gick ju sådär att " Stitch Up " ---Sätta dit ngn för det på Palmemordet ..Håller fortfarande på Flummar runt med det. Även där fanns det personer som styrde klart från Ordningsmakten
pga av att dom varit illa behandlade.
Han kan vara samma ... ligga lågt i ngn Husvagn i typ Virserum.
Legendariskt misslyckad presskonferens när Inrikes ministern berättade att Polisen spanar brett och
" Jobbar "
Citera
2021-09-30, 23:15
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Exakt detta skrev jag tidigare idag.
Det är humor på hög nivå
Med det inte sagt att gängkriminalitet är något bra, men det är humor att 3000 inlägg i tråden består av att militären ska jämna förorten med marken. I själva verket har vi en med en Svenne-polack i närapå Breivik-nivå att göra.

Herregud, vad fel det kan gå

Ja eller hur. 100+ bombdåd om året genomförs av invandrare och detta var också en invandrare fast han kom ju från polen och inte irak. Kors i taket, vad är oddsen för det? <1% av bombdåden utförs av polacker. Ja det är ju sensationellt.
Senast redigerad av bithax 2021-09-30 kl. 23:19.
Citera
2021-09-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Förstår faktiskt inte vad det har för relevans om någon har spelat badminton i nån klubb.

Jag spelade innebandy när jag har yngre, är det större risk att bli knäpp då?

De flesta här på Flashback vet redan vem det är. Då varför hålla på och gräva mer?
Ska ni ha reda på födelseort och morföräldrar också?

Njaa. Personen i fråga är väl inte superintressant i nuläget. Har ju kommit fram mycket redan.
Det är ju snarare händelsen som är intressant. Vad som faktiskt hände, vilken bomb, hur det är planerat, osv. Inte minst intressant var han kan befinna sig.

Men om han luktade svett eller inte varannan torsdag är ju inte så intressant.
Citera
2021-09-30, 23:16
Medlem
prominentens avatar
Hur kommer det att gå för dig och de f.d. boende tror du?

Helt galet att ni ska vara med om detta!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Håller med till 100%… hade kunnat skriva så mycket mer här om konstiga möten o annat gällande GM men orkar fan inte skrolla genom all skit. Skriver själv hemlös från ett hotellrum med en jävla telefon. Mina fingrar börjar göra ont i onödan känns det som
Citera
2021-09-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Njaa. Personen i fråga är väl inte superintressant i nuläget. Har ju kommit fram mycket redan.
Det är ju snarare händelsen som är intressant. Vad som faktiskt hände, vilken bomb, hur det är planerat, osv. Inte minst intressant var han kan befinna sig.

Men om han luktade svett eller inte varannan torsdag är ju inte så intressant.

Du vet... I de lugnaste vatten...
Citera
Medlem
feminaziss avatar
Jag har sett denna mannen många gånger på 6:ans spårvagn vid Chalmers station. Jag minns att han såg ut lite som en udda fågel men som försökte klä sig propert. Han hade ofta en relativt stilig jacka mm. Han ville nog se lite amerikansk ut.

Det som tidigare nämnts i tråden kom lite som en överraskning för mig.. Alltså att den misstänkte skulle vara transvestit eller liknande. Svårt att tro det faktiskt!
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
från Aftonbladet.se:

Mannen ska tidigare ha jobbat i Norge.

I ett av hans många brev som Aftonbladet tagit del av beskriver han hur han jobbat för stora skeppsredare i Oslo, London och Monaco. Han flyttade enligt egen utsago tillbaka till Sverige för tio år sedan när han inte längre kunde få jobb i grannlandet.

Väl tillbaka i Sverige och Göteborg hade han även där svårt att finna jobb.

2011 ansökte han om ekonomiskt bistånd på grund av sin situation men fick avslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja eller hur. 100+ bombdåd om året genomförs av att invandrare och detta var också en invandrare fast han kom ju från polen och inte irak. Kors i taket, vad är oddsen för det? <1% av bombdåden utförs av polacker. Ja det är ju sensationellt.

Sensationellt? Vem har skrivit det?
Har du svårt med läsförståelsen?

Det som skrevs och har skrivits tar inte bort humorn i spektaklet. I praktiken kan halva tråden med enkelhet raderas, pga HELT irrelevanta skrivelser om händelsen i sak.

Vad som skett 100+ eller ska vi säga 1000+ andra gånger är HELT irrelevant här. Fattar du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in