2021-09-30, 21:28
Medlem
prominentens avatar
Har ingen koll på judar mer än att "nästan alla" flyttade ut efter andra världskriget väl? Rätta mig om jag har fel.
Att nära nog 90% är katoliker är ett faktum.

Ovan skiter jag fullständigt i då de inte är muslimer D.v.s. det finns inte ngt mönster bland polacker/judar/katoliker i dessa brott.

Citat:
Ursprungligen postat av enlitenmoert
Finns många judar som antar kristna namn. Speciellt icke praktiserande men lik förbannat, judar, judar som känner sig "förföljda" och judar som av ett eller annat skäl vill gå under radarn. Historien är full av dem.
Citera
2021-09-30, 21:28
Medlem
Svennis7254s avatar
Har ni tänkt på en sak? Mamman heter ju faktiskt oxå Lorentzon, Hur troligt är det att hon tar ett ""sson" namn efter sin tidigare make??

Att grabben gör det om pappan heter Lorentz kan jag förstå, men varför skulle mamman göra det?

Är hennes flicknamn Lorentzon?

Har vi missat något?
Citera
2021-09-30, 21:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nog är han skyldig allt, men tidningarna har ju sin policy att följa. Även om dom inte alltid följer det. Men ingen fara dom går rätt säkert ut med bild och namn i ett senare skede.

Fast på tal om det. Vad är det utöver att sprängningen skedde strax innan avhysningen och att mannen är lite av en haveristisk kuf som pekar mot MGM som den skyldige?
Citera
2021-09-30, 21:29
Medlem
Personen som bor i huset som tyckte han var obehaglig borde prata med polisen om vad den sett i hans källarförråd då
"– Skadeeffekten är unik. Det är ytterst sannolikt att sprängladdningen var placerad inomhus i fastighetens källare, säger en polis med lång erfarenhet av bombutredningar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkJAz/bomben-i-goteborg-unik-sannolikt-placerad-i-kallaren
Citera
2021-09-30, 21:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Har ni tänkt på en sak? Mamman heter ju faktiskt oxå Lorentzon, Hur troligt är det att hon tar ett ""sson" namn efter sin tidigare make??

Att grabben gör det om pappan heter Lorentz kan jag förstå, men varför skulle mamman göra det?

Har vi missat något?

Tveksamt att hennes flicknamn skulle vara Lorentzon då även hon är född i Polen, men kanske är det sonen som pushat för att även hon skulle byta efternamn. Mamman verkar ju ha varit ganska skör på senare tid så kanske hade sonen en hel del inflytande över henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast på tal om det. Vad är det utöver att sprängningen skedde strax innan avhysningen och att mannen är lite av en haveristisk kuf som pekar mot MGM som den skyldige?
Vittnen såg honom lämna byggnaden precis innan smällen.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254

Har vi missat något?

Lorentzon måste vara en större svensk familj. Jag hade t.ex. en lärarinna i skolan med detta efternamn. Förnamnet var Eva och detta var i Stockholm. Har för mig jag stött på namnet i något annat sammanhang också.
Citera
2021-09-30, 21:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Vittnen såg honom lämna byggnaden precis innan smällen.

Jaha, tack! Det hade jag helt missat.
Citera
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Någon som har tillgång till Mediearkivet och
Artikelsök? Jag har försökt finna Spår efter MGM överallt på internet, utan lycka. Kanske finns nåt i tryckt media.

Vore även fint om nån med databasen Sveriges befolkning 1970 kunde se hur familjen såg ut. Finns det t ex syskon?

Jag kollade DN:s arkiv, inga träffar.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Ett vittne såg honom lämna huset strax innan smällen.
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Okej, tack. Då kan det även vara så att bombhotet i eftermiddags inte nödvändigtvis har kommit från den efterlyste utan från någon annan stolle.

P4 Göteborg gick ut med runt 17,30 att det hörde ihop. (se inlägg 4080 skrivit av mig)

Thomas Fuxborg förnekade detta sedan

Det kan vara så de säger för att det inte hänger ihop, för att det inte gör det,

Eller så hänger det ihop och de vill vilseleda
Citera
2021-09-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nog är han skyldig allt, men tidningarna har ju sin policy att följa. Även om dom inte alltid följer det. Men ingen fara dom går rätt säkert ut med bild och namn i ett senare skede.
kan tänka mig att polisen skulle gå ut med foto i media.. för att få honom på rätt sida av gallren,, innan fler hus poffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in