2021-09-30, 20:30
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja, invandrarbombaren har det inte lätt just nu.

Kanske hjälper någon vän honom med att hyra något tillfälligt krypin tro? Eller någon bil?
Finns det inte en synagoga i Göteborg? Rabbiner måste väl ha samma tystnadsplikt som präster i kyrkan? Jag har för mig att präster inte ens får ange massmördare om de kommer till kyrkan och ber om skydd. Jag vet inte om man måste ta nattvarden först, men präster eller andra kyrkofunktionärer får inte gå emellan syndaren och Gud genom att blanda in det världsliga. Detsamma måste väl gälla rabbiner?
Citera
2021-09-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Hon blev intervjuad i någon tidning samma dag som branden var, eller möjligen dagen därpå, och då berättade hon att hon ringde 112 direkt och att de var kvar i luren hela tiden och uppmanade henne att lägga blöta handdukar vid dörren för att förhindra att röken skulle tränga in. När det blev värre uppmanade de henne att lägga blöta handdukar på sig själv och hunden och ligga lågt.
Under tiden messade hon också sin pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilial
Kvinnan befann sig på tredje våningen, kom inte ut pga all rök, och ringde 112. Av operatören blev hon ombedd att blöta handdukar för att täppa till utrymmen där röken trängde in och sedan lägga sig på golvet. Hon kunde alltså inte ta sig ut och följde instruktioner från larmoperatören.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/pappan-fick-sms-av-dotter-vet-inte-om-jag-kommer-ut/
Mer info finns i den låsta artikeln på Expressen.
Det ni nu skriver framgick inte av reportaget i Rapport. De nämner inte att hon ringt 112.
Citera
2021-09-30, 20:31
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du drar ner nivån på hela tråden. Förutom att det du skriver är nonsens. 1960-70-talet var då den stora arbetskraftsinvandringen ägde rum i Sverige - eftersom vi behövde invandrare.

Dessutom var industrin jävligt tacksam över att de kom - oavsett religionstillhörighet.

Om du skolkade från Sveriges historia i skolan, kan du väl åtminstone lära dig googla...

OnT. Folk i Gbg om läget, polisinsats i närområdet, etc : Se delrapport avlagd av undertecknad, kl. 19:30.

Inte för att det spelar någon roll om GM är jude eller inte, men fel har du ändå. Den misstänkte kom till Sverige just då när en stor grupp judar fördrevs från Polen till Sverige. Runt 3000 judar kom till Sverige de åren.
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Annorlunda bestämmelser vid tiden när invandrarbombaren invandrade till Sverige. Inte som idag.

Jag kan inte se att så är fallet. Bestämmelserna tycks ha varit desamma sedan innan MGM föddes.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige

Detta är ett mysterium. Undrar om MGM kan ha lyckats ljuga om sin födelseort?
Citera
Medlem
kubuns avatar
Det där med att bombhotet idag ska vara direkt relaterat till sprängningen är det väl bara polisen som på allvar misstänker. Det mest troliga är väl ändå att det är någon som utnyttjat tillfället att skrämmas extra mycket via ett falskt hot. Så tänkte jag direkt och jag tror många med mig.....kan ha fel men....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppskattad
Det mest dramatiska han skulle kunna göra nu är att begå självmord på ett sådant sätt att kroppen aldrig hittas. Då kommer man att spekulera om honom i årtionden.

Är det ens möjligt att lyckas med det?

Du menar löser upp sig själv i syra och spolar ner sig i toaletten. Ja då blir han garanterat omtalad.😉
Citera
2021-09-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Enligt personnumret är min partner från Kristianstads län. Hon är från Västindien.
Är inte det samma sak?
Nåja, har partnern kommit efter 1990?
Citera
Medlem
Kan han varit så kall att de två insatserna var för att luckra upp bevakningen på attentatsplatsen, sover han inatt gott i någons redan undersökt lägenhet på Ö husargatan 20 ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilial
Kvinnan befann sig på tredje våningen, kom inte ut pga all rök, och ringde 112. Av operatören blev hon ombedd att blöta handdukar för att täppa till utrymmen där röken trängde in och sedan lägga sig på golvet. Hon kunde alltså inte ta sig ut och följde instruktioner från larmoperatören.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/pappan-fick-sms-av-dotter-vet-inte-om-jag-kommer-ut/
Mer info finns i den låsta artikeln på Expressen.

Ironiskt att ni hånar kvinnan och önskar livet ur henne, när ni inte ens har tagit reda på fakta som finns lättillgängligt via en googling, som dessutom visar att ni har helt fel. Man kan undra vilka som hade varit handlingsförlamade vid en krissituation. Typiska gnällspikar som står helt apatiska när något oväntat händer.

Bra sagt där!
Man försöker väl få hjälp av alla man kan!
Varför vänta? Om man tror att man är på väg att dö så är alla sätt att rädda sig själv helt ok!
Kvinnan är ett offer inte ngt annat!!
Citera
2021-09-30, 20:33
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det ni nu skriver framgick inte av reportaget i Rapport. De nämner inte att hon ringt 112.

Nej, det var otydligt där, men reportaget verkade helt och hållet gå ut på känslosås och då spelar ju sådana saker som fakta och klarhet mindre roll. Skönt att hon och lilla mopsen klarade sig ut i alla fall.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Någon som vet om han har tillgång till något fordon?
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Den här frågan kanske är besvarad tidigare men jag orkar inte läsa nästan 400 sidor...

Varför står vår Mark Lorentzon skriven i samma lägenhet som polisen JZ som från början antogs utgöra måltavlan?

Varför spränger han på adressen Övre Husargatan 22 om han inte har en lägenhet där?

Mammans lägenhet ligger på Carl Grimbergsgatan om jag fattat det rätt? Det vore väl mer rimligt att det var där han skulle spränga om han nu skulle bli vräkt från mammans lägenhet som nån skrev?

Han bodde i huset på Övre Husargatan, i någon av de portuppgångar som sprängdes. Så mycket är klart, och det var mammans lägenhet.

Sen stod han felaktigt skriven på en lägenhet bredvid, polismannens. Det kan vara felskrivet, det kan också vara ett medvetet fel av Mark Lorentzen för att djävlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in