2021-09-30, 20:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Glo på Efterlyst nu istället. Ta en andningspaus nu.

Har du länk?
Citera
2021-09-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillajag76
Orkar inte läsa tråden om han var jude eller transa dock undrar jag om någon vet vilket äldreboende mamma bor på jobbade på ett vilket var kaos under pandemin med en boende vars son var helt sjukt galen

Ja, Annedals äldreboende. Min sambo arbetar där.
Citera
2021-09-30, 20:18
Medlem
Soterns avatar
Har man fortfarande inte något hum om vilken typ av sprängmedel som han använt?
Citera
2021-09-30, 20:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegarn
Ja, Annedals äldreboende. Min sambo arbetar där.

Var det utanför det boendet MGM, enligt din sambo, skulle ha klättrat runt naken på utemöblerna?
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Vilka drevs på flykt från Polen 60- och tidigt 70-tal?`
Missade du historielektionerna?
Judarna.

Du drar ner nivån på hela tråden. Förutom att det du skriver är nonsens. 1960-70-talet var då den stora arbetskraftsinvandringen ägde rum i Sverige - eftersom vi behövde invandrare.

Dessutom var industrin jävligt tacksam över att de kom - oavsett religionstillhörighet.

Om du skolkade från Sveriges historia i skolan, kan du väl åtminstone lära dig googla...

OnT. Folk i Gbg om läget, polisinsats i närområdet, etc : Se delrapport avlagd av undertecknad, kl. 19:30.

Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasaduva
Vem är vännen som det gjordes husrannsakan hos tidigare idag?
Precis vad jag också vill veta. I sitt "hot" ska han sagt att det är döden för henne och mig, typ. Vem är hon? Har han gjort bomber förut?
Citera
2021-09-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Och länk till FUP?

Den finns här:

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är en FUP mot Mark Lorentzon. Den sista aktbilagan innehåller även bilder på honom.

Det känns angeläget att den kommer allmänheten till känna med tanke på att fler bombhot framkommit.

Göteborgs tingsrätt:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Varför i all världen ska det vara så känsligt å diskutera å kommentera misstänkt gärningsmans profil? Det är ju klart on topic!

Det kan väl vara relevant att tala om ursprunget när det kommer fram men hela jävla tråden behöver väl inte handla om det? För en del är det väldigt viktigt men det finns ett helt eget forum där man kan diskutera invandring. Bilder och viktig information om gärningsmannen som skulle kunna leda till att han hittas dränks i inlägg som bara handlar om ursprung eller religionstillhörighet.
Citera
Medlem
Citat:
Mannen som nu jagas av polis misstänkt för att ha detonerat sprängladdningen i Göteborg beskrivs som en rättshaverist som samma dag som sprängningen inträffade skulle vräkas.

Vittnen har uppgett hur han strax före smällen sågs promenera lugnt från platsen.

– Han gick i lugn och ro när det small, uppger en källa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEd61l/uppgifter-lamnade-lugnt-platsen-innan-explosionen

Långt ifrån den gängkriminella som framställts av politiker och medier.
En man med polskt ursprung uppväxt i Sverige från tidig ålder.
Citera
2021-09-30, 20:21
Medlem
Vore det helt omöjligt med en copycat snart. Tror det finns många i samhället som känner vanmakt över "tillståndet" trots att det nyligen upphörde. Tänk om det inte räcker att "öppna" samhället för alla olyckliga individer som känner hat av olika anledningar. Är det början på en våg av hemskheter som kommer i höst?

Är han ensam gärningsman?

Eller har någon/några hjälpt till med bomben/sprängningen?

Kan lite av skulden för det inträffade skyllas på den som "stängde dörren"?

M Lorentzon, Känns inte helt rätt i gärningen, har en konstig eftersmak...
Citera
2021-09-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Var det utanför det boendet MGM, enligt din sambo, skulle ha klättrat runt naken på utemöblerna?

Japp, inte endast enligt min sambo utan även flera såklart
Citera
2021-09-30, 20:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Precis vad jag också vill veta. I sitt "hot" ska han sagt att det är döden för henne och mig, typ. Vem är hon? Har han gjort bomber förut?

Hon i det sammanhanget är förstås den sjuka modern som förlorade lägenheten. Vem vännen som polisen besökte idag är har nog inte framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in