Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
En svensk kvinna, 22 år, tror hon ska brinna inne när röken börjar gå in i lägenheten. Hon ser brandbilar utanför men ingen hämtar henne. Då skickar hon ett sms till sin far att hon älskar honom. Han svarar tillbaka att han gör det samma, men undrar varför hon skickar det klockan fem på morgonen? Huset brinner och jag brinner inne, svarar hon i ett nytt sms. Då går pappan upp och kör till henne för att säga till räddningspersonal att hans dotter är i huset. De skickar in två rökdykare och hämtar ut kvinnan samt hennes hund.
Varför ringer inte kvinnan 112 direkt och berättar var hon finns samt att röken tränger in?
Varför ringer inte pappan 112 direkt efter att dottern kontaktat honom och berättar om sin dotter?
Klarar inte vuxna människor längre av att tänka logiskt vid fara vad som är bästa saken att göra?
Vad hade hänt om pappan inte vaknat?
Vilken tur att tiden trots allt räckte till.
Åtminstone duktigt av kvinnan att inte gå ut i den rökfyllda trappan!
Källa: Rapport 210930
Den där idiotiska storyn gick redan vid sjutiden samma dag som den påstådda sprängningen, med intervju med pappan och allt. Helt ärligt så stängde jag av i samma ögonblick som pappan sa att det stod "jag älskar dig pappa" i smset. För jag hade ingen skämskudde nära. Påverkansoperation kallas ett sånt här spektakel på fackspråk.
Eller... menar du att du tror den är sann? Ok, i så fall ber jag om ursäkt, isåfall tror jag, om pappan inte hade vaknat, att hon förmodligen hade checkat in som "i fara" i den för ändamålet skapade facebookgruppen.