Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Sade inte Hanna att det var ett hjärtskärande skrik i 5 minuter eller liknande? Det kan inte jämföras med stoj en helgnatt. Människan brukar vänja sig vid ljud men vaknar när det är något utöver det man är van vid. Gällande skott kan man vakna till utan att veta varför då det följs av tystnad. Ett pågående skrik är inte det samma.Hannas reaktion var märklig. "Skönt att det löste sig"? En kvinna skriker för full hals, sedan tystnar det. Utgår man då ifrån att del löst sig 😂🤣 Fattar inte hur folk i denna tråd kan med att ringa hem till främmande människor som ni gör. Det bekräftar ingenting i tråden eftersom ni är anonyma skribenter och det är enbart er utsago. Dessutom spela in samtalet. Det är att gå över gränsen. Exakt vad tror ni att ni åstadkommer? Usch! Jag vet att det ringt till andra med och ni borde skämmas. Det är väl ändå en polissak. Vi kan spekulera och ta till vara på fakta från polis men att leka polis, vad fan!
Så när media har kontaktat "Hanna", har de också "gått över gränsen" då?
Men nu är det så här, käre Bratis: Om inte "vi några" hade kontaktat "Hanna", hade tråden - och kanske inte heller poliser, om de läser här - aldrig fått veta att "Hanna" visst hade sagt till polisen från början att hon hörde en bil köra iväg ute på Ekuddenvägen
och att hon hörde mer än en bildörr slås igen. Jag tycker att du ska vara tacksam för att några kan, vill och vågar kontrollera saker som Mariestadspolisen så fullständigt misslyckades med!
För min del handlar inte det här om att bara spekulera (även om så sker ibland). Jag vill försöka få fram uppgifter som kan bekräftas vara korrekta eller bekräftas vara falska. Tråden behöver mer av fakta och mindre av just meningslösa spekulationer. I fallet med "Hanna" har vi fått fram just mer av fakta!