2021-09-30, 15:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Peter Schmeichels far stammer fra Polen, hans mor fra Danmark (Caroline Wozniackis forældre stammer derimod begge fra Polen), men begge disse sportsstjerner er selvfølgelig danske - så vi har lidt at være stolte over i Danmark!

VEDRØRENDE SPRÆNGNINGEN:
Jeg ser, at der tales om, at den mistænkte bombemand skulle være vokset op i huset, der er søndersprængt. Dette undrer mig, da huset ikke ser ud til at være ret gammelt; i hvert tilfælde ikke omkring de 50-55 år.

Er der en venlig sjæl, der kan gøre mig lidt klogere på, hvornår huset stod færdigt?
På forhånd tak.
I mitten på 1970-talet. Ungefär.
Citera
Medlem
Mikaelias avatar
Kan inte ni som vill diskutera gärningsmannens nationalitet starta en egen tråd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Japp.

Invandraren är född utomlands. Har utländska föräldrar. Jude. Och vänster enligt förra FUP:en.

Stämmer ej, hans mor är svensk men har bott i Gdansk och i Zamosc. Pappan var dock polack.
Citera
2021-09-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jag växte upp med honom i unga tonåren, på distans och vi brukade hänga, men han var äldre. Jag skrev att jag starkt tror att han är jude. Helt säker är jag dock inte.

Hur växer man upp och brukar hänga med någon på distans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
I många länder måste man kunna identifiera sig dvs alltid bära med sig en giltig legitimation. Tror ej detta gäller Sverige, än.

Du SKA kunna identifiera dig i Sverige!
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Ser cocco ut,, men hur fan skulle han få tag på sprängdeg?

Verkar va fel gubbe, eller så är det ett beställningsjobb
Vi vet inte vad det var som exploderade ännu!

Var fick du sprängdeg ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Har du pratat med han någon gång? Hur är han då?

Fåordig, verkade alltid glad med ett leende på läpparna. Mest sagt hej typ. Senaste gången sa han ”Är det sommar ute?” När jag kom hem nästan vinterklädd för det var så jävla kallt ute.
Citera
Medlem
Ingen koppling till maffian, skriver man i media. Men hur kan man få tag på sprängmedel med 0 kr i inkomst och bara 2 000 kr i bidrag? En gåta för mig, men svaret kan vara maffiakoppling. Så skriver någon att han brukar gå ned i källaren flera gånger på natten?
Citera
2021-09-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Med de beskrivningar av ett fåtal intryckta dörrar och trasiga fönster som finns kan jag hålla med om beskrivningen dålig laddning. Vi får se vilka skador huset har strukturellt. Men ser ut som om skadorna verkar vara mest från brand.
Kanske lite tur ändå i eländet…

Om du bara sett bilder så stämmer det inte, en anhörig bodde i uppgången där denna Mark bodde. det är så stora skador så dom boende vet inte om dom kommer att kunna bo där mer.
Citera
2021-09-30, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intevetjag1337
Frågan är ju hur polisen inte lyckats gripa MGM än? Kan väl inte vara speciellt svårt att lokalisera honom?

Någon skrev tidigare i tråden att man sett honom springandes vid ett tåg spår på väg ut Göteborg.

Om dom inte har 'tatt han, och såvida det inte var någon troll post. Så kanske han springer runt där med sin telefon någonstans och härjar.
Citera
2021-09-30, 15:58
Medlem
Snubben är en riktig kuf. Bor (bott?) i samma hus som honom. Brukade rulla runt sin morsa i rullstolen här. Riktigt udda snubbe men har otroligt svårt att han skulle vara kapabel till detta.
Citera
2021-09-30, 15:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Dumt av polisen, risken är att han tar folk som gisslan.
Vad tycker du att polisen borde göra istället då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in