2021-09-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han är redan anhållen på sannolika skäl i sin frånvaro. Nu verkar det inte längre vara i sin frånvaro. Men sannolika skäl är det ju i alla fall.
Det kan förmodligen vara vissa problem att binda honom tekniskt till brottet. Men att det är han kan vi vara ganska säkra på.

Kan vi ?
Citera
2021-09-30, 14:51
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
Men så bra då. Änligen ett sprängdåd som polisen snabbt lyckas lösa......

Så fort det inte verkar vara kaosblattar så går det snabbt. Samtliga andra sprängdåd i Sverige i år är ej uppklarade.
Citera
2021-09-30, 14:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Anfo är inte helt lätt att få till bra idag. Problemet är att det krävs booster eller fördämning för att få igång det. Känsligt för partikelstorlek vilket breivik provade i förväg i Norge. Ger dock bra effekt i tex borrhål. Har sett demo av anfo och bilsprängning som visade skrämmande effekt. Smällen i Beirut visade kraften.
Dynamit är enklare att tända med tex stubin och ger förutsägbart resultat om man vet vad man gör.
C4 är skarpare, dvs snabbare förbränning och används i princip enbart militärt och i Hollywood.
Terroristernas favorit semtex skulle kunna vara ett alternativ.

Min gissning går till dynamit och stubin. Lätt att komma över och säkert att använda.

Nu gissar jag på en "dålig laddning" givet det jag sett av effekten.
Citera
2021-09-30, 14:52
Medlem
Kan folk sluta bry sig om vilken jävla etnicitet eventuell gärningsman har, vafan spelar det för roll om han är Polack eller Svensk? Är ju typ samma skit.

Vill ha mer rolig info kring vad det är som smällt och dylikt. Och var är mods!? Kan de inte rensa tråden från all skit, typ inlägg som mitt.
Citera
2021-09-30, 14:54
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Sååå mannen har en psykisk åkomma och agerar i vrede mot att han ska vräkas?
Citera
2021-09-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Mannen är gripen och vid liv!

Källa på det?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Från GT nu.

En stor polisinsats pågår under torsdagseftermiddagen i jakten på den misstänkte sprängmannen – polisen slår till vid en adress kopplad till mannen, enligt uppgifter till GT. Samma uppgifter gör gällande att mannen har hotat om ett ytterligare bombdåd.

Hoppsan.
Terrorism som jag sa redan från början. En liten äcklig terroristinvandrare som vill spränga sönder svenskar.
Citera
Medlem
Otroligt bra om polisen lyckas lösa detta!

Undantaget som bekräftar regeln😯

Dessutom kan man hoppas att alla gängkrigare får sig en tankeställare och spränger mindre i framtiden.
Citera
Medlem
Solferinos avatar
Nu cirkulerar helikoptern också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han är redan anhållen på sannolika skäl i sin frånvaro. Nu verkar det inte längre vara i sin frånvaro. Men sannolika skäl är det ju i alla fall.
Det kan förmodligen vara vissa problem att binda honom tekniskt till brottet. Men att det är han kan vi vara ganska säkra på.

Gott om det är rätt gubbe. Ska bli intressant att följa om hur mkt polisen har på fötterna.
Sannolika skäl är väl en förutsättning för häktning ?
Citera
Medlem
Polis har ryckt ut till en adress i Annedal i Göteborg. Flera polisbilar med blåljus ska ha anlänt till platsen, och uppges omringa en byggnad i området.

Det handlar om Carl grimbergsgatan.
Citera
2021-09-30, 14:56
Medlem
Att han inte ger sig till känna så erkänner han ju skuld indirekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in