2021-09-30, 14:19
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ett skott helt i bombmörkret, men beskrivningarna om förlopp och effekt SKULLE KUNNA stämma med en sk "Gödselbomb" (ANFO) där man inte haft tillgång till korrekta tändmedel.

I så fall har många boende haft litet tur mitt i eländet, men det är givetvis en ren gissning att det ligger till så.

"Rätt GM" är en utredningsfråga. En "rätt bra misstänkt" tror jag man har.
Ja det verkar ju vara rätt gubbe. Men om det skulle visas vara en riktig bomb med sprängämnen så känns han ju mer tveksam
Citera
2021-09-30, 14:22
Medlem
Står massa polisbilar och bussar utanför Hemköp/bakom ålderdomshemmet åkte precis dit med sirener på. Hälsar gm på sin morsa och är gripen?
Citera
2021-09-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkaspace
Står massa polisbilar och bussar utanför Hemköp/bakom ålderdomshemmet åkte precis dit med sirener på. Hälsar gm på sin morsa och är gripen?
Poliser omringar ålderdomshemmet.
Citera
2021-09-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Invandringen och den obefintliga integrationen är ett jätteproblem i detta landet så tänk lite längre än näsan räcker men just i detta fallet verkar det vara någon med en psykisk störning.

Ja det är verkligen inte konstigt att man tror att det är invandring/klan/gäng-relaterat iom att den starkt övervägande majoritet av denna typ av brott begås av den gruppen (enligt BRÅ)
Citera
2021-09-30, 14:26
Medlem
Tänk att det har gått så långt att det görs poänger av att det är en svensk som begår brott i Sverige.

...i detta fallet verkar det dessutom av det som hitills framkommit vara en halvpolack som är gärningsman. Snacka om att gripa efter halmstrån.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkaspace

Inte så smart av Polacken isåfall. Jag trodde han skulle vara halvvägs hem på väg till Polen vid det här laget.
Citera
Medlem
GM är alltså en lack polack.

Väntar spänt på asylskälet.
Citera
2021-09-30, 14:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Då kanske ni ska hålla käften innan det finns bevis?

Javisst, vi ska alltid hålla käften!
Stäng ned FB, det är det enda konsekventa.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2021-09-30 kl. 14:31.
Citera
2021-09-30, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ett skott helt i bombmörkret, men beskrivningarna om förlopp och effekt SKULLE KUNNA stämma med en sk "Gödselbomb" (ANFO) där man inte haft tillgång till korrekta tändmedel.

I så fall har många boende haft litet tur mitt i eländet, men det är givetvis en ren gissning att det ligger till så.

"Rätt GM" är en utredningsfråga. En "rätt bra misstänkt" tror jag man har.
Anfo är inte helt lätt att få till bra idag. Problemet är att det krävs booster eller fördämning för att få igång det. Känsligt för partikelstorlek vilket breivik provade i förväg i Norge. Ger dock bra effekt i tex borrhål. Har sett demo av anfo och bilsprängning som visade skrämmande effekt. Smällen i Beirut visade kraften.
Dynamit är enklare att tända med tex stubin och ger förutsägbart resultat om man vet vad man gör.
C4 är skarpare, dvs snabbare förbränning och används i princip enbart militärt och i Hollywood.
Terroristernas favorit semtex skulle kunna vara ett alternativ.

Min gissning går till dynamit och stubin. Lätt att komma över och säkert att använda.
Citera
2021-09-30, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
GM är alltså en lack polack.

Väntar spänt på asylskälet.

En polack som inte längre får bidrag och spränger sina grannar.
Citera
2021-09-30, 14:30
Avstängd
karlinges avatar
Finns det fler bomber?
Citera
2021-09-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Man tillhör fortfarande det jugoslaviska folket om man har föräldrar från det forna Jugoslavien men är född i Sverige, och man är fortfarande polack om man har polska föräldrar men är född i Sverige, man är fortfarande grek om man har grekiska föräldrar men är född i Sverige. För att vara svensk måste minst en av dina föräldrar vara från Sverige.

Jag tycker även att finnar är väldigt annorlunda mot svenskar, även norrmän är annorlunda även om vi troligen är det folkslag som liknar varandra mest, även Samer är annorlunda.

Så jag skulle säga att har du två föräldrar från ett annat land kommer du aldrig bli svensk. Visst du kommer klassas som svensk men dina åsikter, mentalitet, språkbruk med mera sitter kvar i flera generationer.

Så nej jag skulle inte säga att någon som har grekiska föräldrar är svensk, inte heller om du har två polska föräldrar skulle jag kunna säga att du är svensk för du har med största sannolikhet en helt annan kultur och bakgrund i din uppfostran.

Jag håller med dig. Jag är själv född i Jugoslavien och har bott i Sverige i 46 år. Mina barn har en Svensk mamma, vilket gör dem till Svenskar och lite juggar. Hade jag haft en Jugoslavisk fru så hade mina barn varit Jugoslaver. Hur kulle dom kunna vara Svenskar om mamma och pappa är Jugoslaver?

Hälsningar stolt Svensk (känner mig som Svensk, men är Jugge)
Senast redigerad av Zela 2021-09-30 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in