2021-09-30, 12:50
Medlem
Bra skrivet, grävt. Dock kan det inte vara aktuellt med försäljning då fastigheten består av hyresrätter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Mark har under ett års tid bråkat en hel del för att bli av med godmanskapet för hans mamma. Sedan hon drabbats en stroke tvingades hon flytta från sin lägenhet på Övre Husargatan. In flyttade istället Mark. När den gode mannen skulle betala hyran och andra räkningar upptäckte hon att "någon" tömt mammans konto.

Ärendet har tagit tre vändor i tingsrätten det senaste året, med resultatet att godmanskapet kvarstått efter varje prövning. Mark har påstått att läkarintyg som visat att hans mamma är sjuk är förfalskade. Han påstår vidare att det är den gode mannen som försatt hans mamma i skuld på 200 000 kronor samtidigt som han erkänner att han tagit ut 26 000 kronor från mammans konto med förevändningen att han ville skydda pengarna från den gode mannen.

För att kunna betala mammans skulder har den gode mannen beslutat att lägenheten på Övre Husargatan ska säljas, något Mark motsatt sig med motiveringen att mamman kommer bli frisk och då ska flytta tillbaka till lägenheten.

I det senaste sammanträdet i tingsrätten hävdar Mark att:

Göteborgs tingsrätt:
Citera
2021-09-30, 12:52
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
När fan blev alla paranoida och tror att polisen hittat på?

Fem miljarder skjutningar, mammor som håller i barn blir skjutna, sprängningar till höger och vänster, mord på löpande band.

- Där man hänvisar till gängvåldet.

Men NU blev det för mycket, vi lägger ut en smart rökridå…mmm…kokar ihop något med typ någon mysigt multikulturellt sammanslutning.

Fan det är ju folk med dylika tankar som gör sådana liknande dår-grejer, sluta tro att allting är en konspiration.
Kanske dags att gå ut och andas i luften och se på vanligt folk ett tag?

Kan ju vara en ”duktig” sprängare som jobbar åt gängen med, men visst mycket kan man kalla Breivik, inte gängmedlem.
Citera
Medlem
1980 hade 19660124 Mark Maciej Lorentzon namnet Maciej Gumkowski och var skriven på Övre Husargatan 20 lgh 2022. Han var skriven ensam i den lägenheten så vitt jag kan se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo mestadels. Någon talar om att det har brunnit på vinden men det kan ha spridits dit via ventilationstrummor. Brand i bostäder tror jag inte har förekommit.

Tänkte närmast på ditt eget vindskontor...du verkar framhärda bensin/brandteorin, trots att inget tyder på något sådant, bensin brinner men den exploderar inte med kraft (mer än på film). Hade det brunnit först hade brandlarmen gått långt tidigare dessutom.
Citera
2021-09-30, 12:53
Bannlyst
Varför skulle mannen vräkas?
Citera
2021-09-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vilket inlägg i tråden var först med att GM kunde vara ML?

Jag hittar det inte nu (och minns inte anvnamnet) men det var ju en boende som beskrev MLs knepiga beteende och att han hade setts utanför fastigheten i samband med smällen, plus en del info om var han bodde.
Citera
2021-09-30, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nja nu har du nog missat något. Inom judendomen är det mammans religiösa tillhörighet som avgör om barnet ska räknas som jude ( har jag för mig). Men visa gärna källa för vi i Sverige enbart räknar barn som en del av mamman. Det har jag aldrig hör talas om

Barnen räknas som en del av mamman. (och detta känner du av inombords du med). Sen tar familjen alltid mannens efternamn.

Då kan du räkna ut vad det handlar om när det kommer till mellannamn.
Citera
2021-09-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vilket inlägg i tråden var först med att GM kunde vara ML?

Äntligen ett inlägg med lite vett, "galningen-spåret" kanske i själva verket är fabricerat på Flashback d v s en egen sk trådsanning
Citera
2021-09-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
1980 hade 19660124 Mark Maciej Lorentzon namnet Maciej Gumkowski och var skriven på Övre Husargatan 20 lgh 2022. Han var skriven ensam i den lägenheten så vitt jag kan se.

Det finns en T*deusz L*rentz G*mkowski (a, o, u) i Hisings Backa.
Citera
2021-09-30, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Nu är det fest på SVT, det hade inget med gängkriminalitet att göra 🥳🥳🥳🥳🥳

” En person har på torsdagen anhållits i sin frånvaro. Personen är på sannolika skäl misstänkt*för allmänfarlig ödeläggelse, grovt brott. Polis och åklagare meddelar att man fortsätter att jobba brett med förundersökningen men att det i nuläget inte finns något som tyder på att händelsen har kopplingar till gängkriminalitet.”

Har det inget med gängkriminalitet att göra, så är det väl inget att tjafsa om?
Citera
2021-09-30, 12:57
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri

Är det mannen med keps som oftast är lugn men ibland (när han har medicinuppehåll) skriker och är aggresiv mot folk utanför affärer m.m?
Finns foto?
Citera
2021-09-30, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Upp mot 55 bast.
Verkar vara en typisk Badidos medlem då juh ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in