2021-09-30, 12:25
Medlem
Verkar vara ett svenskt namn.

https://sv.geneanet.org/fonds/individus/?go=1&niveaux_1___3869569569__=arbres&niveaux_2___ 3645179592__=arbres%23utilisateur&nom=LORENTZON&si ze=50
Citera
2021-09-30, 12:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
UNA-mannen var på helt annan nivå, enda liknande tendenser är väl samhälls/myndighetshat.

Men vi får se, allt är möjligt, är dock undrande varför polis läckte detta spår
Jag menar bara att räkna inte ut dårar, vissa kan överraska en.

Har jobbat en hel del med psyksjuka kroniker, du ska bara veta de mycket långsökta anordningar och planer jag råkat ramla över när de surar ihop på att grannen ”lyssnar på deras tankar genom tv’n igen” och haft en pågående fejd i tio år.

Med rätt diagnos blir dårskapen bensin på elden som är motivet.
Eftersom dårskapen föreligger så har man inga problem att inte bry sig om alla andra som bor där också, ifall det är en plats som ska bort, så är resten överflödiga/icke nödvändiga.

Som sagt, räkna inte bort dåren.
Citera
2021-09-30, 12:26
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Du frågade vad myndigheterna har med detta att göra.

Frågade hur myndigheten drabbas genom att spränga bostadshus?
Citera
2021-09-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag menar bara att räkna inte ut dårar, vissa kan överraska en.

Har jobbat en hel del med psyksjuka kroniker, du ska bara veta de mycket långsökta anordningar och planer jag råkat ramla över när de surar ihop på att grannen ”lyssnar på deras tankar genom tv’n igen” och haft en pågående fejd i tio år.

Med rätt diagnos blir dårskapen bensin på elden som är motivet.
Eftersom dårskapen föreligger så har man inga problem att inte bry sig om alla andra som bor där också, ifall det är en plats som ska bort, så är resten överflödiga/icke nödvändiga.

Som sagt, räkna inte bort dåren.

"Om inte jag får ha lägenheten ska ingen få ha lägenheten".
Citera
2021-09-30, 12:30
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Den polismannen har alltså blivit den som ska ta över lägenheten?
Vilken jävla sjuk story. Den polismannen har ju problem med gängkriminella efter att han vittnat - och nu en galen polak som blivit vräkt.

Hahahhahahaha stackars polismannen Joachim. Han har hamnat mitt i smeten!

Joacim Zagai som blev snut i relalativt sen ålder är en stor tönt, att han skulle ha någon hotbild mot sig vore fullständigt orimligt. Dock är han inte främmande för att slira lite på sanningen så media borde ta den där med en nypa salt. Sista påståendet är av egen erfarenhet.
Citera
2021-09-30, 12:30
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
"Om inte jag får ha lägenheten ska ingen få ha lägenheten".
Helt riktigt!
”Och jag skiter i allt och alla, för alla är ändå emot mig”.
Citera
2021-09-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Japp, och desutom svennebanan med någon sorts ursprung från ett land som brukar räknas som Flashbacks absoluta toppland, vid sidan av Ungern.

Lorentzon är ett svenskt namn sedan hundratals år tillbaks
Citera
2021-09-30, 12:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Läs protokollen jag lade upp. Personen tycks inte vara helt normal. Han flyttar in i sin mammas lägenhet till synes helt på eget bevåg sedan hon fått en stroke. Tar hennes narkotikaklassade mediciner. Tömmer hennes bankkonto så den gode mannen inte kan betala räkningar. Förfalskar namnunderskrifter. Kommer med paranoida konspirationsteorier och framstår allmänt som en rättshaverist.

Jo inte helt frisk som det verkar. Känns där lite tveksamt att kalla honom för en klassisk rättshaverist. Sådana brukar mer ha en "plan" och agerar mer smart.

Här mer om det stämmer att det är han. Mer förmodligen då ett sk försök åtminstone till utvidgat självmord.
Citera
2021-09-30, 12:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Otroligt vilken vändning detta har tagit sedan jag senast kollade, för några möten sedan!

Själv var jag mer och mer övertygad om att det var kopplat till gängbrottslighet och polismannen som bodde där, inte minst för att jag ju "Lärt mig detta från Flashback".

Nu är det 180 grader helt om, en 55 årig "haverist" som sprängde för att hans mamma skulle vräkas? Mer info lär följa, men det är nog inte otippat om en haverist som gör något sådant har sina sympatier åt det håll som brukar vädras här på forumet....

"Rättshaverist" kommer från tyskans recht haben dvs att ha rätt. Det används om ngn, som är övertygad om att han har rätt och strider för sin rätt i domstolen/rättsväsendet.

Det är rätt långsökt att anse, att alla som är i konflikt med rättsväsendet "har sina sympatier åt det håll som brukar vädras här på forumet", varför det nog är tveksamt om "mer info lär följa" utifrån just det perspektivet på MGM.
Citera
2021-09-30, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Lorentzon är ett svenskt namn sedan hundratals år tillbaks

Polsk tysk. Så man kan tänka sig att hans mor eller något kom hit när tyskarna invadera.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Frågade hur myndigheten drabbas genom att spränga bostadshus?

Det borde du fråga GM om, så får du säkert ett bra svar på det.
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hans namn står väl på rätt dörr i trapphuset (eller i brevlådan i entrén, om de har såna). Brevbäraren delar ju ut efter efternamn, inte lägenhetsnummer.

Precis
Citat:
Så misstänkt person heter alltså M@ark Lorentzon?

Snubben bodde alltså i Övre Husargatan 20 lgh 1301?

Nu är han ju minst lika svensk som Richard Jomshof (förlåt Lohikoski), och dessutom verkar herr Lorentzon ursprungligen härstamma från ett av Flashbacks-rasisternas favoritland Polen.

Nej, han bodde i 1302 men skrev sig på fel adress dvs 1301.
Räknar du antalet lägenheter per våningsplan så ser du att den lägenheten inte finns med på Ratsit eller mrkoll, då ingen står skriven där. M@rk har alltså skrivit sig på fel adress.
Senast redigerad av Scientology 2021-09-30 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in