2021-09-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är nog inte många som missat Johanna M*llers råa garv och snack i den buggade bilen, påväg från häktet med sin toyboy. Där hon säger att de måste tänka på vad de säger, att bilen kan vara buggad, att de är som värsta kriminella😵
DavidssonParet är smartare än så, de kniper, sover inte på motellet pga rädsla att avslöjas. Ojoj, hur klarade Stefans rygg av alla nätter i skog och mark, taktält, flygstol osv?

Ha Möller ja, henne har jag sett irl på slutpläderingarna, hon var inte den mest intilligenta brottsling man säger så... Och att hon nog inser att bilen är buggad, ändå uttalar de berömda orden: "värsta kriminella" ha haha

Instämmer i att Stefan och Hanna är i en helt annan kategori, inte ett jävla ord i bilen till Arlanda... Är ju onormalt att inte prata om vad som kan ha hänt Lena, men tystnad är också ett språk! Undrar vad de småpratade om där i tältet, och inte för att jag tror de kunde sova heller för den delen
Citera
2021-09-30, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kunde inte låta bli att skratta lite mitt i all bedrövelse!

De ska vara vuxna människor och man ska behöva fundera på att de har något fuffens för sig för att de är borta från nätet i mer än en minut eller två! Hur f.n orkar dessa personer som dessutom ska hinna vara föräldrar!

Jag har börjat fundera på när Lena fick veta om att Absolut X-mas låg "för öppet".

Som jag minns det har jag inte sett något om det förrän Lena är ute 12-13 maj för att kolla sina cacher. Det är då hon nämner till JJ att nånhar sagt till henne att det ligger för öppet.

Det är alltså en ny fundering jag har nu. Att SD skulle träffa Lena för att kolla cachen kanske inte stämmer? Det är ju SDs uppgifter om det här, och det han hittar på, stämmer ju inte alltid.

Nu kan jag inte komma på någon annan cache där utom Katt åt Hund:

A 162/7-8

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B017'35.0%22N+15%C2%B011'42.4%22E/@59.2929287,15.1892712,15.68z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2930667!4d15.1951 167

Och sedan minns jag en som ska ha suttit precis vid brofästet. Den hittar jag inte just nu...

Jo här: SDs Bildning-Ådalen

Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Löser man SDs cache Bildning-Ådalen får man fram koordinaterna N59°17,410,E015°11,276. Dvs vid brofästet ungefär, där polisen letade igår... Första gången jag nämnde att det borde kollas där var den 28 juni... Undrar om de hittade den..
´

Lägg märke till hur nära Fågelbärsgatan det är:

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B017'24.6%22N+15%C2%B011'16.6%22E/@59.2901694,15.1857446,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2901667!4 d15.1879333

Men jag vet inte vad vinsten skulle vara för SD att hitta på att det är Absolte X-mas och det skulle vara någon annan cache heller. Bara spånar och funderar i allmänhet, eftersom det ändå ar så att precis när Lena är ute, är det dödstyst på SD.

Så kan de ha träffats ändå där....
Hände det något så de (SD) blev avbrutna? Kom någon, eller hände det något så att Lena behövde komma ut vända två.

Frågan är ju varför hon kommer ut en andra vända, och blir ståendes ensam där.

Dagen efter går ju Lena åter (?) till cachen.

Då kommer hon från andra hållet, hon har varit och kollat på trädet som blixten slagit ner i och kommer från det hållet. Det är breddat och nytt grus på stigen, och till achen behöver hon gå geno snår. Hon använder också en app i sin droid för att ta sig dit. Så inte så dumt ställe at mörda någon om det är sådana tankar man har...

Citera
2021-09-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Men det tror väl inte ens du på?

Det är väl bådas berättelse? Då ljuger båda isf.

Tänkte bara att det var märkligt att döda för att dölja men sen typ ett dygn senare ändå berätta. Onödigt mord då.
Citera
2021-09-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det förstår du väl, att Stefan trodde att han var safe, sålänge de kom iväg till Usa. Sen ville han såklart att HD skulle förstå att han gjort "allt" för att inte träffa LW mer, genom eliminering, som var vad HD önskade. Märkligt att HD säger att hon aldrig mer vill en en person, samtidigt köpder en lägenhet med insyn mot personen och garvar åt det, triumferande? Det känns inte troligt, fast hon kanske hade elimineringsplanen färdig, med tanke på att hon två månader efter inflytt slapp sin rival, föralltid?

Ja han måste ju ha trott att han inte skulle bli misstänkt. Vilket i sig är rätt orimligt.
Citera
2021-09-30, 11:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Ja just det,
jag lyssnade på det förhöret med Kenneth igårkväll. Kan inte ha varit lätt för Stefan med sina "två fruar". Det går ju liksom inte att både äta kakan och ha den kvar? Frågan är då vem av dom han skulle välja?
Ibland kan en kvinnas list övergå en mans förstånd sägs det ju...

Känns som om SD är svartsjuk på att Lena skulle till Norge, samtidigt som han är"vansinnig" på henne för att hon "sabbat" hans resa till USA med Hanna? Ja, vem vet hur många tankar som susade omkring i SD-huvud den sista tiden? Undrar vad som var den yttersta orsaken till att bestämma sig för att Lena måste bort?

Ja det verkar vara mycket som snurrar runt i SDs huvud på slutet, och som du säger är det inte solklart vad som ändå fick honom att ta steget fult ut, även om man kan ana flera anledningar. Kanske är det så att det finns flera anledningar och sedan har SD inte samma tänk som de flesta, vilket gör att det blir svårare att förstå exakt hur han tänker. Lite som hur tänker han när han gör filem "jag hatar Åsa". Går det att begripa?

De stora dragen kan man förstå/ana, risk att förlora HD, riska att förlora Lena, risk att hon ska avslöja förhållandet, att Lena har blivit riktigt svårstyrd.

Sedan kommer till sådana triggers som att Lena träffar Beholder, ska till Norge med honom, att Lena sabbar USA- resan som du säger genom dena "utpressning"... typ avlogningarna . Ja det finns nog mycket som bluddrar runt och grumlar hans sinne där...

Inte tror jag att han kunde tänka klart inte.
Det blev nog någon slags kortslutning där.
Citera
2021-09-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Där glömde du minst en av hotbilderna: nämligen att LW var på väg att resa och övernatta med en rival. Rena kränkningen för SD!
Är det hedersrelaterat mord nu då?
Citera
2021-09-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja han måste ju ha trott att han inte skulle bli misstänkt. Vilket i sig är rätt orimligt.
De flesta mördare tror inte de ska åka dit. De "är smartare än så".
Citera
2021-09-30, 11:55
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:

Tänkte bara att det var märkligt att döda för att dölja men sen typ ett dygn senare ändå berätta. Onödigt mord då.
Ja… Just därför är det ju självklart att antingen var hon med på det innan, eller så började hans kampanj ”komma undan mord” redan där med vad hon ska säga i förhör etc.
Citera
2021-09-30, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Men om det är ”katastrof” varför berättar SD ändå för HD vid denna deadline som är så fasligt bråttom hon ska dö vid?

Och hela mordet avslöjar ju relationen. Även om polisen inte skulle ägna SD en sekunds misstanke så lär ju polisen gå igenom hennes datorer och mobiler och annat om de istället misstänker några Mållgans?
Begriper du inte skillnaden mellan kontakt och de detaljer som LW riskerar berätta?

Det är en katastrof om LW får berätta.och det ​är garanterat inte den light version som SD sen levererar som en sorts fin bikt till HD där han lättar sitt hjärta.

Om han nu varit i förhör begriper han väl risken med att relationen kommer upp i dagens ljus.

Du behöver nog finjustera och jobba på inlevelseförmågan/din empati med tanke på hur underligt du resonerar.
Den sits som SD är i just då är inte jämförbar med att retroaktivt se vidden av aktuell Fu.

Sen får jag väl återigen försöka ta ur dig villfarelsen att SD är nån sorts Örebros motsvarighet till Carlo Gambino som utför mer perfekta kriminella drag, men har en falsk tilltro till sin egen förmåga och kapacitet.

Att överskatta sig själv kan ställa till det rejält.
Det brukar vara störningarnas fallgrop vid mord. Smart men samtidigt korkad i andra hänseenden.
Senast redigerad av develi 2021-09-30 kl. 12:24.
Citera
2021-09-30, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag tänker att kan båda ljuga här, det för att sudda ut motiv.

För vad säger HD om det här innan 2019, innan hon själv blir häktad för mord.

Hela, ja iaf en stor del av motivbilden vilar ju på hennes att hennes ovetskap om otroheten skulle vara i farozonen.

Om HD skulle ha vetat om otroheten hela tiden, då raderas hotbilden ut, både för SD och henne själv.

Persoligen misstänker jag att HD inte visste, men kan ha av och till anat, misstänkt och misstrott SD. Det är väl inte så konstigt, då SD visar ånyo upp sitt opålitliga tryne genom att neka att han snokat i hennes enheter å det grövsta.

Varför skulle hon vilja döja det faktum att hon bytt mailadress i samband med det och på anat sätt inte tydligt visat i rätten att hon upplevt sig "stalkad" av SD. Det fick ju JS att reagera och på nytt ta kontkt med åklagrna. Han märkte ju att den bild han fått av relationen mellan HD/SD inte kommit fram i rätt utrsträckning i TR.

Jag ser ett skäl till att hon mörkar, ljuger. Det blir tydligare ju längre tiden går. I första förhören är HD öppnare, med blir allteftersom alltmer glömsk och ljuger och vägra att svara på vissa frågor. Det är för att skydda sig själv, särskilt 2019 och efter och även SDs motivbild måste suddas bort.

Hon vill inte att det ska se ut som att det finns någon som helst anledning till att paret vill ha bort Lena.

Citera
2021-09-30, 12:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Hur många gånger ska otroheten avslöjas för att hotbilden ska försvinna?!
Du beskriver tydligt i din text att otroheten varit avslöjad och detta har resulterat i en skilsmässa.
Det sista håller jag iofs inte med om att skilsmässan är den direkta effekten av avslöjandet.
Spelet är färdigspelat. Något mer otrohet avslöjande har marginellt effekt.
Jag kan iofs gå med på och tro att SD vill hämnas på nåt sätt.
Men jag ser inte att han börjar hata LW efter avslöjandet. Tvärtom relationen fortsätter med samma fart.
Det finns inga tecken på att han blir mer negativt inställd till LW.
Hahaha!
Det hade varit en bra fråga till SD om han levt.

Resten beror på HD som undanhåller vissa detaljer i sina avslöjanden och misstankar.
2017 la hon allt på ett bräde och tog honom med fingrarna i syltburken.
Retroaktiv info via FUP om vad HD sen säger till andra är inte SDs sits.
Han tror ju liksom att han har kollrat bort henne.
Senast redigerad av develi 2021-09-30 kl. 12:18.
Citera
2021-09-30, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Undrar om SD fattade hur avvikande han betett sig när han stalkade Lena? Han kan ju ha fått "för sig" att iom att det aldrig blev några konsekvenser av anmälningarna, så kanske han uppfattade det som att det var "bevisat" att han inte gjort något fel. Inte bara för andra, utan även för sig själv.

Kanske han tyckte att visst, han hade ju två anmälningar bakom sig, men det var inget som hände av betydelse.

Han har ju visat upp sin oskyldiga chatt med Lena, helt frivilligt. Han medverkar till utredingen.

Jag tror att han var så van att kunna lura andra, och trodde att han lyckats även denna gång? Till och med så fräck att han går ner i sina New Balance skor till förhöret. För så dum är man väl inte att man har på sig samma skor som man mördat i, eller hur? Och dessutom var de ju inte blöta, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in