2021-09-30, 02:56
Medlem
Hej!
Det senaste året har jag och min flickvän aldrig festat ihop. När hon går ut bjuder hon aldrig med mig. Visserligen går hon ju bara ut med sina väninnor men känns ändå inte normalt.

Självklart är det sunt att ha viss distans med sin partner men jag är helt utfrusen från hennes värld. Har inte träffat någon av hennes vänner det senaste året, inte ens över en kaffe. Jag är inte med på en enda bild på hennes instagram.

Tycker ni detta låter normalt?
Senast redigerad av Messiah15 2021-09-30 kl. 03:00.
Citera
2021-09-30, 02:56
Bannlyst
Eeh, ni är tillsammans men du låter henne ändå gå ut och festa? Du vet att "gå ut och festa" är IRL-versionen av Tinder? Fyfan... Hoppas ni reder ut det där, lycka till.
Citera
2021-09-30, 03:03
Medlem
DonPapacito38s avatar
Vill inte verka otrevlig med all respekt .Vad pysslar du med ? Hon ska inte ut och festa , hon ska vara hemma med dig . Låter som att du behöver ta ett allvarligt snack med henne . Om jag hade ett förhållande. Det sista hon skulle göra, är det din tjej håller på med . Du ska inte vara för snäll . Du kommer att bli överkörd . Kvinnorna idag är inte som dom en gång var . Hoppas det löser sig för er . Och lycka till !
Citera
2021-09-30, 03:08
Medlem
Hon ser er inte som ett par längre. Förmodligen skäms hon över dig!
Citera
2021-09-30, 03:09
Medlem
Hon tycker väl att det fungerar bra att hålla sitt liv med dig och sitt liv med sina vänninor åtskilda. Det kan kan man väl ändå förstå eftersom de säkert gör och pratar om saker som du förmodligen inte är så intresserad av. Säkert mycket tjej-snack.
Citera
2021-09-30, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Eeh, ni är tillsammans men du låter henne ändå gå ut och festa? Du vet att "gå ut och festa" är IRL-versionen av Tinder? Fyfan... Hoppas ni reder ut det där, lycka till.

Klart hon kan gå ut och festa men att jag hålls på en armlängds avstånd från alla hennes sociala sammanhang är inte normalt.
Citera
2021-09-30, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Hon tycker väl att det fungerar bra att hålla sitt liv med dig och sitt liv med sina vänninor åtskilda. Det kan kan man väl ändå förstå eftersom de säkert gör och pratar om saker som du förmodligen inte är så intresserad av. Säkert mycket tjej-snack.

Klart man kan ha distans på förhållande och vänner men vid något sammanhang ska man ju ändå snubbla in i varandra.
Citera
2021-09-30, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Vill inte verka otrevlig med all respekt .Vad pysslar du med ? Hon ska inte ut och festa , hon ska vara hemma med dig . Låter som att du behöver ta ett allvarligt snack med henne . Om jag hade ett förhållande. Det sista hon skulle göra, är det din tjej håller på med . Du ska inte vara för snäll . Du kommer att bli överkörd . Kvinnorna idag är inte som dom en gång var . Hoppas det löser sig för er . Och lycka till !
Saudiarabien ringde och ville ha tillbaka sin syn på ett förhållande.
Citera
2021-09-30, 03:20
Bannlyst
Citat:
Saudiarabien ringde och ville ha tillbaka sin syn på ett förhållande.
Är båda parterna med på ett öppet förhållande så är det ju såklart lugnt men jag skulle känna mig väldigt billig av att veta att min tjej är ute och ränner precis som alla andra singelbrudar medan hon egentligen är upptagen.
Citera
2021-09-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Klart man kan ha distans på förhållande och vänner men vid något sammanhang ska man ju ändå snubbla in i varandra.
Det är ingen regel. Det beror på vilken typ av förhållande hon har till sina vänner, vad de brukar hitta på. De kanske aldrig träffas på ett sätt i vilket du naturligt skulle passa in, så som att hon t.ex. bjuder hem en väninna på fika. Om de alltid bara träffas i grupp på tjejkvällar och shoppingrundor o.s.v. så är det inte ett dugg konstigt att du inte blir en del av deras gemenskap.
Citera
2021-09-30, 03:22
Medlem
Min plan är att köra hårt mot hårt. Vill hon inte ha med mig i några sammanhang så ska jag göra likadant och gå ut varenda helg och hålla mig borta så mycket jag kan från bostaden. Så får det bära eller brista.
Citera
2021-09-30, 03:25
Medlem
Citat:
Det är ingen regel. Det beror på vilken typ av förhållande hon har till sina vänner, vad de brukar hitta på. De kanske aldrig träffas på ett sätt i vilket du naturligt skulle passa in, så som att hon t.ex. bjuder hem en väninna på fika. Om de alltid bara träffas i grupp på tjejkvällar och shoppingrundor o.s.v. så är det inte ett dugg konstigt att du inte blir en del av deras gemenskap.

Så kan det vara. Men jag tycker någonstans att man behöver bli presenterad eller hamna i samma sociala sammanhang vid något tillfälle oavsett om det klickar eller ej.

Hade jag haft killkompisar som var med i Jehovas och min flickvän varit satanist så hade jag ändå krävt att de skulle träffa henne vid något tillfälle.
Senast redigerad av Messiah15 2021-09-30 kl. 03:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in