2021-09-29, 22:27
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast det var väl regeringen som ville släppa restriktionerna?

Jag vet inte vem som tog initiativet. Det är bra ifall det var regeringen som tog kommandot.

Det hade knappast varit gynnsamt att vänta ännu längre med att häva restriktionerna. I så fall hade årstiden hunnit bli ännu kallare, och ännu mer gynnsam för virus.
Citera
2021-09-29, 22:28
Medlem
Undra om folkhälsomyndigheten är nervösa.
Citera
2021-09-29, 22:29
Medlem
Vasterass avatar
Det tycks inte finnas någon "enkel väg" med detta virus, vaccin fungerar bara under en vis tid och nya varianter av viruset kommer.

ANDNINGSSKYDD OCH DISTANS TILL ANDRA FUNGERAR TROLIGEN BÄTTRE!
Citera
2021-09-29, 22:30
Medlem
Det är jävligt skönt att man inte lät sig manipuleras med den här Covidpropagandan och har levt sitt liv som vanligt. Man ser alla stackars idioter som slängt bort 2 år av sina liv, ofta i sina bästa år. Det är fan tragiskt. Det måste vara ett mörkt jävla liv att leva under Aftonbladets och globalistmedias diktatur.
Citera
2021-09-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det tycks inte finnas någon "enkel väg" med detta virus, vaccin fungerar bara under en vis tid och nya varianter av viruset kommer.

ANDNINGSSKYDD OCH DISTANS TILL ANDRA FUNGERAR TROLIGEN BÄTTRE!
Nej det bästa är givetvis om man får infektionen. Det ger bästa immuniteten. Sen finns det ju 514 miljoner andra saker man kan och blir sjuk av så lite korkat att bara koncentrera sig på ett futtigt virus..
Citera
2021-09-29, 22:32
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
I Uppsalas lokaltidning kan man läsa om studenter som har köat 9 timmar för att få gå på nattklubb och dansa för första gången på ett år. 30% av alla unga i åldern 20 till 24 år i Uppsala län är fullvaccinerade. Det blir kul!
Ja, det blir nog kul för dem. Så låt dem. De är unga, friska.

Citera
2021-09-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Det är jävligt skönt att man inte lät sig manipuleras med den här Covidpropagandan och har levt sitt liv som vanligt. Man ser alla stackars idioter som slängt bort 2 år av sina liv, ofta i sina bästa år. Det är fan tragiskt. Det måste vara ett mörkt jävla liv att leva under Aftonbladets och globalistmedias diktatur.

Har du koll på hur många du smittat ner?
Citera
2021-09-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej FHOM förtjänar faktiskt väldigt mycket beröm. Vi svenskar får vara glada att vi hade sansade beslutsfattare istället för rena fascister och galningar som många andra länder haft. Du har flera tankevurpor i din text, om FHOM nu skulle velat att så många som möjligt skulle få coronaviruset varför gick de då ut med rekommendationer och restriktioner? Tror du verkligen FHOM kunde förbjuda svenskar att återvända till Sverige?

Frågan är varför andra länder kunde kräva tester och karantän vid återresa? WHO utlyste pandemiläge försent. Det var illa men FHOM trodde ju inte att smittan skulle spridas i Sverige förrän i mars när smittan fanns överallt.
Det kan ju inte vara grundlagen eller lagrådet som sätter stopp.
Regeringen har ju struntat i grundlagen pga ett tyskt cementföretag som äger monopol i Sverige på cementframställning.
Citera
2021-09-29, 22:35
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz

Att du och jag klarat oss kan mycket väl som jag ser det vara genetiskt betingat.
Kanske att någon/några av våra förfäder har överlevt liknande epidemier och därmed skapat ett genetiskt skydd emot detta virus som vi ärvt.
Citera
2021-09-29, 22:37
Medlem
Citat:
Att du och jag klarat oss kan mycket väl som jag ser det vara genetiskt betingat.
Kanske att någon/några av våra förfäder har överlevt liknande epidemier och därmed skapat ett genetiskt skydd emot detta virus som vi ärvt.

Det är ni 2 och 99.74% av mänskligheten
Citera
2021-09-29, 22:39
Medlem
Citat:

99.95% har klarat sig helt utan problem. Dör man så dör man, sånt är livet. Folk dör av influensa också.
Citera
2021-09-29, 22:39
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det bästa är givetvis om man får infektionen. Det ger bästa immuniteten. Sen finns det ju 514 miljoner andra saker man kan och blir sjuk av så lite korkat att bara koncentrera sig på ett futtigt virus..

"futtigt virus", jag kan hålla med dig där, men om viruset muteras globalt så vad är då chansen att vi får en del "starka/mer dödliga" varianter?
Ska vi bara vänta på att det händer eller pratar jag bara dynga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in