Citat:
Till er som är arga över att Sverige släpper på restriktionerna:
När ska vi öppna upp då? Även om alla vore fullvaccinerade så hade smittan ökat kraftigt ändå på grund av alla mutationer som vaccinen fungerar sämre emot.
Jag läste häromdagen att det kan finnas hundratals mutationer just nu som sprids i samhället som vaccinen inte biter på överhuvudtaget.
Förstår ni inte att den här kampen redan är förlorad? Vill ni stänga ner Sverige för evigt alltså?
När ska vi öppna upp då? Även om alla vore fullvaccinerade så hade smittan ökat kraftigt ändå på grund av alla mutationer som vaccinen fungerar sämre emot.
Jag läste häromdagen att det kan finnas hundratals mutationer just nu som sprids i samhället som vaccinen inte biter på överhuvudtaget.
Förstår ni inte att den här kampen redan är förlorad? Vill ni stänga ner Sverige för evigt alltså?
Jag har uttryckt min åsikt i frågan tidigare, men eftersom du ställer frågan, så gör jag det igen. Det hade varit bättre att upphäva restiktionerna under sommaren, under virusens lågsäsong. Tyvärr sumpade myndigheterna den chansen.
Det stora problemet den här sommaren, var att Europa lät sig överrumplas av delta-variantens ankomst från Indien. Jag tänker att det hade varit bättre att försöka fördröja delta-virusets ankomst till Europa så länge som möjligt. Under tiden hade man kunnat låta folket få semester från restriktionerna. Alltså hårda restriktioner vid Europas yttre gränser, och milda restriktioner innanför gränserna. Samtidigt hade man kunnat vaccinera för fullt, så att befolkningen hade kunnat vara skyddad när delta-varianten till sist hade lyckats tränga sig igenom gränserna.
Citat:
Jag kan tänka mig att det blir en explosion av festande. Jag tror att det hade varit bättre att förlägga den explosionen till en varmare årstid.