2021-09-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Nope, första gissning är rätt. Han bor dock själv och jag har aldrig sett någon partner eller liknande tillsammans med mannen

Ok om det stämmer bor han på första lgh-plan med nämnda?? Tryckfelnisse i hitta nemo??
Citera
2021-09-29, 17:25
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Att sitta utanför någon annans dörr på golvet i trapphuset och sortera paket med kött som han slänger i sopnedkastet anser jag väldigt avvikande beteende. Säger inte att det var min dörr men jag bevittnade det

Onekligen underligt

Men om han är en kuf ökar förstås chansen att han kufar runt på udda tider lite då och då. Han kanske helt enkelt oftare är ute vid den tid då bomben small.

Hur är det förresten med tidssituationen. Själva förloppet, explosion med efterföljande man i t-shirt på gatan är ju inget konstigt i sig.
Citera
2021-09-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Har ni något på honom? Knepig eller?

Bara knepiga incidenter. Väntar i hissen tills man kommer i porten osv.
Citera
2021-09-29, 17:27
Medlem
Var o hämtade grejer hemma, förbjudet att gå ner på båda nedre förrådsplanen. Men filmade lite så ni får en liten uppskattning av hur det ser ut. Kunde inte filma längre med chansen att bli upptäckt, vem vet vad polisen skulle misstänka. Detta är på nr 14 o det ser i princip likadant ut i de andra uppgångarna. https://youtube.com/watch?v=rZCbnuT08Jk&feature=share
Citera
2021-09-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ok om det stämmer bor han på första lgh-plan med nämnda?? Tryckfelnisse i hitta nemo??

Nej han bor själv! Men i 02 inte 01. 01 huserar en man med sina två barn om jag inte missminner mig
Citera
2021-09-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Finns det inte det? Alltså jag påstår inget.

Snigeldynamit...

Men jag tror inte det var det som användes i detta fall.
Citera
2021-09-29, 17:28
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo exempelvis svartkrut kan explodera subsoniskt. I ett skjutvapen till exempel vill man inte ha en detonation för då kan pipan sprängas.

Säger inte att du har fel men… Chassepotgeväret (svartkrut) hade en utgångshastighet av 410 m/s, och det var inte ens en gastät patron. Är det möjligt att kulan kan få en högre utgångshastighet än krutets förbränningshastighet? Jag har lite svårt att tro det.

Edit: Google anger svartkruts förbränningshadtighet till 171-631 m/s.
Senast redigerad av 30Luger 2021-09-29 kl. 17:31.
Citera
2021-09-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Onekligen underligt

Men om han är en kuf ökar förstås chansen att han kufar runt på udda tider lite då och då. Han kanske helt enkelt oftare är ute vid den tid då bomben small.

Hur är det förresten med tidssituationen. Själva förloppet, explosion med efterföljande man i t-shirt på gatan är ju inget konstigt i sig.

Att han skulle tagit sig ut, bort till 22 och på väg tillbaka i en väldigt oberydd/långsam takt för att se vad som skett är omöjligt på den tiden det tog mig att se ut på gatan
Citera
2021-09-29, 17:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSJC
Var o hämtade grejer hemma, förbjudet att gå ner på båda nedre förrådsplanen. Men filmade lite så ni får en liten uppskattning av hur det ser ut. Kunde inte filma längre med chansen att bli upptäckt, vem vet vad polisen skulle misstänka. Detta är på nr 14 o det ser i princip likadant ut i de andra uppgångarna. https://youtube.com/watch?v=rZCbnuT08Jk&feature=share

Syns ju inget
Citera
2021-09-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Säger inte att du har fel men… Chassepotgeväret (svartkrut) hade en utgångshastighet av 410 m/s, och det var inte ens en gastät patron. Är det möjligt att kulan kan få en högre utgångshastighet än krutets förbränningshastighet? Jag har lite svårt att tro det.

"Deflagration är det eftersträvade förloppet för förbränning i till exempel en förbränningsmotor, en raketmotor eller en projektil i ett eldrör, som kan skadas om en detonation skulle uppstå. Detonation är det eftersträvade förloppet för sprängämnen och bomber för att bryta upp berg och förstöra byggnader."

Wikipedia
Citera
2021-09-29, 17:33
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSJC
Ser helt normalt ut, men det är väl en bra bit från "epicentrum"?
Citera
2021-09-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger

Ja kulan kan få högre hastighet så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in