2021-09-29, 16:48
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Ser ut som förrådet som Uden sport har. Stött på dem ofta där flytta in och ut material
Hur stort skulle du gissa att det är, och hur ligger det i fastigheten i förhållande till våningsplan, trappor och hissar mm.?
Citera
2021-09-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Ok , ligger dörren från lägenheterna ner till garaget nära denna dörr på bilderna?

Nej, det är en tung ståldörr in till trapphuset och sen därifrån 2 våningar upp till fösta lägenheterna som ligger på den så kallade bottenvåningen. Och då är det sex våningar upp till en grannes dörr vars exploderade inåt av tryckvågen. Trapphusen är dock trånga så antar att mycket tryck kan bildas
Citera
2021-09-29, 16:49
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ser ut som förrådet som Uden sport har. Stött på dem ofta där flytta in och ut material
Menar du utrymmet som det brinner i och som dörren sprängts bort ifrån?

Vad kan dom i så fall haft för material där?

Ligger deras butik ovanför källarförrådet?
Citera
2021-09-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Och då kan vi utesluta *.L. som du inte kände till.
Bra då har vi iaf en MGM kan han redan va inplockad tror du?
Med tanke på blås svar "det vet bara vi och GM"
Har MGM varit inblandad i något konstigt eller bara allmänt konstig?
Bara varit allmänt konstig, inget i registret vad jag sett. Har kollat upp honom då han beter sig väldigt obehagligt i vissa fall.
Citera
2021-09-29, 16:52
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Jag vet vad han bor. Har själv bott där i 10 år och kan väl säga att det är en man som syns ofta. Ibland på mycket underliga tider, sena kvällar/nätter. Min sambo träffade på mannen väldigt sent i tvättstugan en kväll och då hade han tvättat 1 skjorta och ett par skor. Inget mer.

Fast om det är skumt att ibland vara vaken sent samt använda tvättstugan för att ibland bara tvätta en skjorta (som man kanske behöver nästkommande dag) så är det nog många som får anses skumma, inklusive jag själv.
Citera
2021-09-29, 16:52
Medlem
Konstigt att polisen fortfarande inte vet eller har någon presskonferens inte heller idag.

Kanske var det en olycka då? Man borde hittat rester av bomb om det nu skulle ha varit det.

Intressant med den nya informationen med, kanske en pyroman som tänt på helt enkelt, om det nu skulle vara brott.
Senast redigerad av -2 2021-09-29 kl. 16:55.
Citera
2021-09-29, 16:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det där verkligen en bild från garaget i fastigheten? Tycker det ser fejkat ut. Varför är det inte svart I garagetaket av röken? Garaget ser helt nystädat och rent ut, inga tecken från släckningsarbetet osv.

Tidig bild från övervakningskamera, innan rökutvecklingen tagit fart?
Citera
2021-09-29, 16:53
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Man har ju även hela tiden sagt att man inte kan utesluta annan orsak.

Nu säger man även att det kan handla om deflagration, vilket betyder att det inte är frågan om nåt sprängämne.

Hoppas vi snart har facit!

Det kan fortfarande vara frågan om sprängämne. Deflagration betyder bara att utbredningshastigheten för explosionen har underljudshastighet. Detonation däremot innebär att utbredningshastigheten överstiger ljudhastigheten.
Citera
2021-09-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Menar du utrymmet som det brinner i och som dörren sprängts bort ifrån?

Vad kan dom i så fall haft för material där?

Ligger deras butik ovanför källarförrådet?

Det är först en ståldörr från trapphuset till området du ser elden, på ena sidan finns en dörr och mitt emot en annan. Den fjärde dörren som bilden är tagen ifrån är från garaget. Man kan väl säga att det är en kort korridor med dörrar på kortsidorna och en på vardera långsida (där du ser eld). Ingen aning om vad uden förvarar där tyvärr
Citera
2021-09-29, 16:55
Medlem
Citat:
Jag såg han klart och tydligt från min bostad. Går inte misstolka hans utseende. Gatan är upplyst med lampor så mörkt var det inte. Han stod inte vid entren utan var på väg ifrån 22 på gångbanan inne på gården när det skedde. Avståndet från mig och honom är enbart några få meter
Vad gjorde du uppe så tidigt? Förstår inte hur du kunde stå så nära han heller? Var du inte i din lägenhet och han nere på gatan?
Citera
2021-09-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Fast om det är skumt att ibland vara vaken sent samt använda tvättstugan för att ibland bara tvätta en skjorta (som man kanske behöver nästkommande dag) så är det nog många som får anses skumma, inklusive jag själv.

Att sitta utanför någon annans dörr på golvet i trapphuset och sortera paket med kött som han slänger i sopnedkastet anser jag väldigt avvikande beteende. Säger inte att det var min dörr men jag bevittnade det
Citera
2021-09-29, 16:56
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Konstigt att polisen fortfarande inte vet eller har någon presskonferens inte heller idag.

Kanske var det en olycka då? Man borde hittat rester av bomb om det nu skulle ha varit det.

Intressant med den nya informationen med, kanske en pyroman som tänt på helt enkelt, om det nu skulle vara brott.

Japp ytterligare ett tänkbart utredningsscenario - grov mordbrand, känns som att det blir svårt att klara ut detta... Kommer det att hamna på MSBs bord eller NFC / polisen?
Händelsen är så pass spektakulär att oavsett vad som hänt, kommer det att utredas länge...
Senast redigerad av docentdisciplin 2021-09-29 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in