Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Det är en annan diskussion, men du är alltså lika blåögd och verklighetsfrämmande som alla andra Facebookryttare som tror det bara är att utvisa folk till höger och vänster.
Tja - Är du inte Svensk medborgare så visst, men det görs ju redan idag till stor del. Efter avtjänat straff.
Att utvisa Svenska medborgare, oavsett föräldrars härkomst, egen härkomst eller vad det må vara, kommer aldrig att ske, och i synnerhet inte genom någon retroaktiv lag.
Det strider mot alla lagar som finns, både nationella och internationella inom EU, etc.
Så nej. Så mycket annorlunda för att ”ett annat styre” blir verklighet kommer inte att ske. Inte i närtid.
Jag är den förste att beklaga, men jag är trött på det här utvisningssnacket. Folk får inte vara så korkade att man tror det är ett alternativ mot personer som i huvudsak är födda i Sverige. För det kommer aldrig att ske, helt enkelt.
Över tid kan det bli annorlunda med olika bestämmelser för Svenskt medborgarskap, strafflängder, fler poliser, etc. Men det är ju inget som kommer hända september 2022.
Dessutom behöver man i grund arbeta på mängder av fronter för att komma tillrätta med problematiken. Inget som kommer visa på någon förändring innan 2030 gissar jag på.
Kan klart att man kan om lagar skrivs om men politiker, media och många svenskar vill ju inte röja upp utan det ska stadigt gå neråt istället mot fördärvet.
Blir det gnäll från EU och FN så är det bara att hänvisa till att Sverige riskerar att bli en fallerad stat.
Vill man kan lagar skrivas om och hårda tag införas där hela släkter slängs ut ur landet.
Frågan är varför viljan att lösa denna situation saknas.