Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Tack för källan. Det verkar vara en journalist som kunnat promenera in och ta bilder där mitt under händelsen. Brandkåren är ju uppenbart inte där. De bekämpar branden utifrån i denna bildsvit. Jag har svårt att tro att hela branden kan ha sin uppkomst från detta utrymme i garaget. Mycket märkligt.
Kanske självaste journalisten Tintin. Vilken hjälte!
Några som inte visar samma framåtanda är däremot ambulanspersonalen som verkar stå och vänta i en klunga på den här bilden:
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/r%C3%B6kpelare-syns-%C3%B6ver-staden-efter-kraftig-explosion-i-flerfamiljshus-1.55905021 (menar bild 26 av 34 i bildspelet). Fattar ärligt talat inte hur en sån situation kan uppstå mitt under pågående event. Men dom hade väl rast kanske.
Ja jornalisterna/fotograferna gjorde annars ett lysande jobb, bilderna på räddningtjänsten är ju reklambyråkvalitet nästan. Nästan en smula märkligt hur bilderna fokuserar på räddningspersonalen, snarare än på branden (som inte syns överhuvud taget, mer än på tintins bilder).
Och återigen, ser bara vit pysande rök, inga lågor, ingen svart brandrök. Och inga utblåsta rutor någonstans. Får inget grepp om detta!