2021-09-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Med den rökutveckling som var borde röken ha tagit vägen åt alla håll. Om det var helt rökfritt i källaren hade brandmännen kunnat promenera in på nolltid och släckt branden.
Jag kan bara hålla med dig om att det är märkligt om inte brandkåren har gått in den vägen. Jag kan inte intyga att bilden är från detta tillfälle. Jag utgår ifrån det, men någon kan naturligtvis ha trollat.
Det skulle vara bra om någon kan verifiera att bilden verkligen är tagen i det aktuella garaget.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vet inte om sprängning räknas som Force majeure?

Annars vid brand tex så går ju hemförsäkringen in och täcker upp för boende, hygienartiklar, kläder osv under en period

Borde inte vara FM då det konstant sker anlagda bilbränder som Försäkringsbolag betalar ut pengar för. Samma sak här egentligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
"– Som det är nu är det bara polisen och gärningsmannen som ska veta var explosionen skedde, säger Christer Fuxborg, presstalesperson polisregion Väst, till SVT Nyheter."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-har-lamnat-iva-efter-explosionen-en-allvarligt-skadad

Det sa han igår i intervju under eftermiddagen runt kl 15.
Lyssande på det på radio.

Det bör komma mer info under idag kan jag tycka.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Det är ju mörkt ovanför dörren och om du kollar på röda bilen till vänster har den en tydlig buckla, sannolikt från dörren som flugit upp mot den.
Varifrån har du fått bilden?
Citera
2021-09-29, 11:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Skrämma! Dags att terrorstämpla kriminella organisationer som förortsgäng, klaner och MC-klubbar?

Lycka till med det

Tror du inte det hade hänt tills nu om det hade vart möjligt. Då syftar jag så klart motståndet till allt sånt från vänstermupparna då
Citera
2021-09-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast bensin kan väl explodera under tryck?
Ja men hur uppstår trycker på en gata i stan eller inne i ett ventilerat trapphus?
Citera
2021-09-29, 11:57
Bannlyst
Citat:

Står på länken. IQ
Citera
2021-09-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan bara hålla med dig om att det är märkligt om inte brandkåren har gått in den vägen. Jag kan inte intyga att bilden är från detta tillfälle. Jag utgår ifrån det, men någon kan naturligtvis ha trollat.
Det skulle vara bra om någon kan verifiera att bilden verkligen är tagen i det aktuella garaget.

Brandbilen går inte in genom garageporten...2.4 meter maxhöjd enligt bilderna på google maps..

Branden var dessutom mitt i fastigheten långt från garageportarna på gavlarna.
Citera
2021-09-29, 11:58
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
Folk förstår ännu inte hur bra och nödvändig den här utvecklingen är.

Ju förr vi accelererar in i fas 4 dess bättre. Då kommer folk att inse att fredlig samexistens mellan så disparata folkgrupper som vi har idag är en utopi. Då kan vi få till stånd en geografisk delning av landet i en del för dem och en för oss. Med gamla öst/västtyskland som modell.

Så länge det är som nu har folk hopp om att vi kan bli ett usa med nogozoner. Men det är omöjligt.

Ju fler dåd av typ denna i Göteborg som förstör vardagliga levnadsvillkor för ”vanligt” folk desto tidigare kan ett stopp på the great replacement ske.

Du lobbar alltså för ett parallellt samhälle och därmed ger bort en del av Sverige? Är det din lösning på frågan?

Jävla mes.
Citera
2021-09-29, 11:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Jo samtidigt har du som GM inte hur mycket tid som helst att placera ut "bomberna" utan upptäckt.
Tidpunkten känns som smitit in med tidningsbud alt. nån med tillgång till kod/tagg.
Flyktväg genom portar eller kan man ta sig ut via parkeringsgarage?

Klart det är tajt med tid men tre pers kan lätt hälla bensin i ett helt trapphus på 1 min. Bara börja uppifrån och gå ner med varsin dunk.
Citera
Medlem
Citat:
Bild 9 och 10 här https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/r%C3%B6kpelare-syns-%C3%B6ver-staden-efter-kraftig-explosion-i-flerfamiljshus-1.55905021
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det här terrordådet är ju bara fis i vinden vad som komma skall.
Vi är fas 2 nu.
Fas 1 var all skit som hände under 90-talet.
Fas 3 är vi snart i. Tänk er maffiakrigen Sicilien och alla mord och sprängningar där på 80-talet.
Fas 4 är inbördeskrig likt Libanon eller f.d Jugoslavien runt år 2030-2035

Man kan med nästintill exakthet applicera Yuri Bezmenovs "subersvionstrappa" på detta.

Fas 1: Demoralisering (15-25 år)
Fas 2: Destabilisering (5-10 år)'
Fas 3: Kris (4-6 veckor)
Fas 4: "Normalisering" (tillsvidare, på obestämd tid)

Tittar man därtill på vad var och en av dessa faser innebär, ser man att vi utsatts för sovjetisk subvertering.
Senast redigerad av RiketFaller 2021-09-29 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in